Beantwoord

Kosten buiten bundel, terwijl bundel niet op is

• 25 november 2017
  • 7 reacties
  • 356 keer bekeken

Hallo,

Mijn MB-pauze staat aan, daarbij heb ik nog ruim 2.4MB te goed in mijn bundel. Mijn belminuten zijn wel op.

Alsnog zit ik dit maand met 3,50 euro over mijn bundel heen en is er op 23 nov 31,28 euro afgeschreven van mijn rekening (tewijl mijn bundel 14 euro is). Op 28 september was de agschrijving 23,49 euro, ook aan de hoge kant dus.

Hoe kan dit? Ik bel (kan niet eens bellen) buiten mijn bundel. Alle communicatie verloopt via de MB (Viber, FB, Telegram), welke in elke maand ruim over is. Waar zijn de extra kosten op gebasseerd? En waarom wordt ikdaar niet op geattendeerd (MB-pauze staat aan)?
icon

Beste antwoord door Rox 27 november 2017, 08:29

Goedemorgen Yana! Extra kosten zijn natuurlijk nooit een leuke verrassing, ik kan me dan ook goed voorstellen dat je graag wil weten waar deze kosten vandaan komen. De kosten deze maand zijn ontstaan door bellen/ smsen. Ben heeft jou op 14-11 laten weten dat jij 80% van je belbundel zat en op 19-11 is de 100% notificatie sms verstuurd zie ik. In de maand oktober ben jij ook buiten de bundel gegaan voor bellen, nadat op 22-10 de 80% notificatie en op 24-10 de 100% notificatie is verstuurd heb jij nog 54 belminuten en 1 smsje gebruikt. Omdat jouw bundel op dat moment op was zijn deze minuten en sms buiten de bundel berekend voor €0,31 per minuut/ sms.

Je kunt de specificatie van de gemaakte kosten terug zien op pagina 2 van jou factuur. Weet je niet hoe de Ben factuur werkt?Geen probleem, in dit filmpje wordt het uitgelegd.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Yana! Extra kosten zijn natuurlijk nooit een leuke verrassing, ik kan me dan ook goed voorstellen dat je graag wil weten waar deze kosten vandaan komen. De kosten deze maand zijn ontstaan door bellen/ smsen. Ben heeft jou op 14-11 laten weten dat jij 80% van je belbundel zat en op 19-11 is de 100% notificatie sms verstuurd zie ik. In de maand oktober ben jij ook buiten de bundel gegaan voor bellen, nadat op 22-10 de 80% notificatie en op 24-10 de 100% notificatie is verstuurd heb jij nog 54 belminuten en 1 smsje gebruikt. Omdat jouw bundel op dat moment op was zijn deze minuten en sms buiten de bundel berekend voor €0,31 per minuut/ sms.

Je kunt de specificatie van de gemaakte kosten terug zien op pagina 2 van jou factuur. Weet je niet hoe de Ben factuur werkt?Geen probleem, in dit filmpje wordt het uitgelegd.
Hi Rox,

Bedankt voor je reactie en toelichting.

Echter, als je het goed leest in mijn eerste bericht, dat staat er aangeggrven dat ik geen gebruik maakte van sms. Daarvoor gebruik ik apps zoals Viber, Telegram, WhatssUp. Diezelfde apps gebruik ik ook om te bellen, wat gaat via de MBs welke ik ruim over heb elke maand.

Verder, en dit is waar mijn verbazing vandaan komt, als ik die ene keer vergeet te bellen via Apps (aldus MBs), dan kán ik niet eens bellen (ook buiten de bundel). Ik krijg letterlijk te horen dat mijn belbundel op is en dat als ik wil bellen die moet wijzigen.

Ik heb inderdaat mijn specificaties ingezien, maar tja... dan wil ik ook wel gedetailleerd inzien naar welke nummer, wanneer en hoe lang ik heb gebeld. Tot zover ontstaan er meer vragen dan er beantwoord zouden moeten zijn..
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Yana, ik kan enkel uitgaan van wat ik in het systeem en op jouw factuur zie staan, dit is door jouw toestel en sim geregistreerd, dit is leidend voor ons. Je kunt de specificatie van gebelde nummers, tijdstippen en tijdsduur van de gesprekken terugzien vanaf pagina 2 op jouw Ben factuur.
Ik heb ditzelfde krijg extra kosten buiten bundel er staat bij geen data maar mijn belminuten en sms zijn nog lang niet op. Hoe kan dit?? Reageren via messenger bij Ben wordt gezegd de volgende factuur maar af te wachten, maar het bedrag loopt steeds op, heb geen zin in een megarekening die ik niet zelf maak Help!!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi j.de.liever, ik snap de paniek! Niemand zit immers op extra kosten te wachten. Echter kunnen wij tijdens de lopende maand geen specificatie van de gemaakte kosten inzien. Dit kunnen wij net als jij pas inzien als de factuur is verschenen. Ik zie wel dat de kosten ontstaan voor bellen/smsen. Dit kan komen omdat je belt of smst naar betaalde of buitenlandse telefoonnummers, ook het versturen van een MMS wordt buiten de bundel berekend.
Ik bel of sms NIET naar het buitenland! En ik weet niet eens wat MMS is!!!!
Reputatie 7
Badge +7
Een MMS is een sms bericht dat langer is dan 160 tekens of een bijlage zoals een foto bevat. Ik geeft enkel een aantal opties waardoor extra kosten kunnen ontstaan, ik denk graag met je mee! Zoals ik eerder al aangaf en zoals mijn collega's via Facebook ook hebben uitgelegd kunnen wij bij Ben pas inzien waar de kosten vandaan komen als de factuur is verschenen. Omdat ik jou op dit moment niet van verdere informatie kan voorzien zal ik het topic afsluiten. Mocht jij nog vragen hebben nadat jouw factuur is verschenen kijk ik, of een van de andere moderators natuurlijk graag met je mee.