Beantwoord

Onbeperkt internet

• 28 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 6258 keer bekeken

Komt er bij ben op kort termijn een bundel met onbeperkt internet?
Van sms is dit eral maar in deze tijd overbodig en lijkt me onbeperkt internet slimmer.
Ik heb nu 10GB maar is veelste weinig en om steeds bij te kopen is erg duur.
Ik las dat sommige dit wel hebben bij ben maar lijkt me raar als die bundel weg is....
Ik hoop dat het er op kort termijn komt anders ben ik genoodzaakt weg te gaan bij ben want steeds bijkopen word te duur, ook vrienden/familie willen om die reden niet naar ben en gaan meteen naar andere provider, erg jammer!
icon

Beste antwoord door Wietske 28 augustus 2018, 13:02

Hoi c.jonkers1,

We hebben inderdaad heel wat jaren geleden een onbeperkte internetbundel gehad. Klanten die hun abonnement niet hebben gewijzigd maken nog steeds gebruik van deze bundel. We zijn nog niet van plan om deze bundel op korte termijn weer aan te gaan bieden voor nieuwe abonnementen. Door het niet aanbieden van deze bundel kunnen we onze abonnementen namelijk scherp geprijsd houden.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi c.jonkers1,

We hebben inderdaad heel wat jaren geleden een onbeperkte internetbundel gehad. Klanten die hun abonnement niet hebben gewijzigd maken nog steeds gebruik van deze bundel. We zijn nog niet van plan om deze bundel op korte termijn weer aan te gaan bieden voor nieuwe abonnementen. Door het niet aanbieden van deze bundel kunnen we onze abonnementen namelijk scherp geprijsd houden.
Onwijs jammer! Dan zit er niks anders op dan ben te verlaten...
Reputatie 5
Badge +12
Inderdaad jammer maar ik begrijp de keuze inderdaad wel wanneer je toch nét even wat meer internet nodig hebt elke maand 🙂 Mocht je tevreden zijn over het netwerk: T-Mobile biedt wel een onbeperkte internetbundel aan. En mochten we in de toekomst toch overstag gaan dan ben je natuurlijk weer van harte welkom.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Steeds bijkopen. Wat is hier precies voordelig geprijsd aan? Het tegendeel is waar. Hoe werkt dit mechanisme precies? Door geen onbeperkt internet aan te bieden kunnen jullie abonnementsprijzen laag houden? Ik zie hier geen verband tussen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Steeds bijkopen. Wat is hier precies voordelig geprijsd aan? Het tegendeel is waar. Hoe werkt dit mechanisme precies? Door geen onbeperkt internet aan te bieden kunnen jullie abonnementsprijzen laag houden? Ik zie hier geen verband tussen.

Precies, ik snap ook niet het 'voordelige' aan ben met het bijkopen kost het veel per maand want bepaald goedkoop is het niet die paar mb die je er ook maar voor krijgt
Reputatie 5
Badge +12
Hoi karindr en c.jonkers1, ik snap jullie punt. Op de telecommarkt is ontzettend veel vraag en elke provider biedt op z'n eigen manier weer een bijpassend aanbod. Wij richten ons vooral op de wat kleinere bundels. Deze kunnen we dan ook voor een betaalbare prijs aanbieden. Een onbeperkte internetbundel brengt veel kosten met zich mee. Zouden we die aanbieden? Dan zou deze bundel voor een hoger bedrag moeten worden aangeboden en dit pas niet bij de rest van onze betaalbare bundels. Dat is wat ik bedoelde met dat we zo onze bundels scherp geprijsd kunnen houden.
En het levert natuurlijk heel veel op, mensen die een telefoon op afbetaling met 2 jarig abonnement bij jullie nemen en dan iedere maand écht hoge bedragen moeten betalen om internet bij te kopen. Behoorlijk frustrerend. Zeker wanneer je weinig geld hebt. Ik denk dat het beter voor jullie imago is deze bundel wel aan te bieden dan dat mensen in deze positie komen.
Reputatie 5
Badge +12
Daarvoor zijn er ook providers die wél de onbeperkte internetbundel aanbieden. Een voorbeeld hiervan is T-Mobile. Zoals ik eerder al aangaf zijn wij niet van plan om op korte termijn een onbeperkte internetbundel te gaan aanbieden, simpel gezegd omdat dit teveel kosten met zich meebrengt en wij ons vooral richten op de wat kleinere bundels.
Wat een stomme reden. Dus omdat de prijzen laag moeten zijn dan maar niet genoeg aanbieden?
Als je het zo bekijkt dan is de prijs niet laag maar het aanbod gewoon klein.
Niet dat jullie hoge prijzen hebben hoor, maar ik bedoel als je er op die manier naar kijkt.
Volgens mij is de prijs-kwaliteit verhouding juist belangrijk en niet alleen de prijs.
Dus als jullie de prijzen laag willen houden bieden jullie onbeperkt internet toch gewoon zo goedkoop mogelijk aan? Ik snap niet dat jullie niet luisteren naar de wensen van de klant. Vind ik niet slim. Zodra het kan ga ik in ieder geval naar T-Mobile.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Gabriella! Zoals je misschien wel weet is Ben een budgetaanbieder. Hierdoor biedt Ben niet altijd de grootste bundels aan. Onbeperkt internet valt net buiten ons concept. Als onbeperkt internet goedkoop aan te bieden zou zijn hadden wij dit zeker ook aangeboden aan onze klanten. Natuurlijk proberen wij naar alle wensen van de klanten te luisteren en we nemen alle punten ook zeker mee. Echter is dit niet altijd mogelijk. Wij zouden het erg jammer vinden als je ons hierdoor verlaat maar je bent uiteraard vrij om te gaan. Mochten wij toch onbeperkt internet aanbieden in de toekomst zullen wij jou zeker op de hoogte houden. Ik wens je een mooie dag!
Waarschijnlijk kunnen jullie gewoon niet onder de prijs van t-mobile zitten en doen jullie het daarom niet omdat jullie bekend willen staan als een van de goedkoopste. Slim gedaan van t-mobile om zo goedkoop te gaan zitten. En ik las trouwens ergens dat jullie in het verleden al eens onbeperkt internet hebben gehad. Dus dan lijkt het me niet dat jullie geen onbeperkt internet bieden omdat het buiten jullie concept valt maar eerder omdat jullie het niet voor minder kunnen aanbieden dan t-mobile. Of de prijzen van onbeperkt internet moeten ineens hoger zijn geworden? Maar dat lijkt me niet. Ik word graag op de hoogte gehouden. Wens jou ook een fijne dag!
Reputatie 5
Badge +9
Dat is niet de reden, Gabriella. Zoals mijn collega al heeft uitgelegd zijn we een budget provider. Ben staat niet voor het aller duurste of het aller nieuwste. Zoals je ook in onze reclames terug ziet proberen wij klanten te stimuleren hun telefoon eerder weg te leggen dan hem op te pakken. Een onbeperkt internet bundel past dan niet bij deze visie. In het verleden hebben wij inderdaad een onbeperkte bundel aangeboden. Echter is dit inmiddels al 11 jaar geleden 😁
"Dat is niet de reden, Gabriella. Zoals mijn collega al heeft uitgelegd zijn we een budget provider. Ben staat niet voor het aller duurste of het aller nieuwste." Oké maar dan kunnen jullie onbeperkt internet toch zo goedkoop mogelijk aanbieden? "Zoals je ook in onze reclames terug ziet proberen wij klanten te stimuleren hun telefoon eerder weg te leggen dan hem op te pakken. Een onbeperkt internet bundel past dan niet bij deze visie. In het verleden hebben wij inderdaad een onbeperkte bundel aangeboden. Echter is dit inmiddels al 11 jaar geleden." Maar waarom hebben jullie dan eerder wel onbeperkt internet aangeboden? Of is jullie visie in de loop van de tijd veranderd?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Gabriella! Om uiteindelijk onze doelen te behalen heeft het wat tijd gekost. Onze visie is dus nooit veranderd. Helaas is het niet mogelijk om onbeperkt internet goedkoop aan te bieden omdat dat niet realistisch is.
Vraag en aanbod, internet wordt erg veel gebruikt met onze smartphones, ook bij de klanten van ben.nl is er vraag naar onbeperkt internet bundels. We leven niet meer in de tijd van de gsm-etjes het is bijna 2020, de toekomst is nu. Geen onbeperkt internet bundel aanbieden is bijna ouderwets.

Misschien toch wel een vergadering waard om te overleggen om ben.nl weer onbeperkt internet bundels te laten aanbieden zou ik zeggen.

Een tevreden klant
Reputatie 5
Badge +9
Hi @Coen76. Bedankt voor jouw mening! Misschien kun je mijn voorgaande bericht eens lezen om meer te weten te kunnen komen over Ben. Wij zijn een provider anders dan andere. Wij bieden geen onbeperkt internet aan omdat dit zorgt voor hogere abonnementskosten van alle klanten. (Gemiddeld gaat de prijs dan namelijk omhoog) Daarnaast stimuleren wij iedereen zijn/haar mobiel te gebruiken wanneer het moet, en niet wanneer het kan. Hier kun je ons youtube kanaal bekijken. Wellicht interessant wanneer je je wat wilt verdiepen in onze visie 😁

Reageer