Sticky

Hoe kan ik mijn bel/sms/internet bundel aanpassen?

Reputatie 4
  • Ben
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Je kunt bij mij 1x per maand je bundels aanpassen, afhankelijk van waar je behoefte aan hebt kan dit omhoog of omlaag. Je kunt er ook voor kiezen om je belbundel te verhogen en je data bundel te verlagen of andersom. Het wijzigen van je bundels heeft geen invloed op jouw contracttermijn, het is dus niet zo dat als jij je bundels aanpast de einddatum veranderd en jouw abonnement langer doorloopt. Kortom de keuze is reuze. In dit topic geef ik uitleg over het wijzigen van je Ben bundels.

Wijzigen bundels
Ik bied verschillende internetbundels aan. Wil je weten hoeveel MB’s je ongeveer nodig hebt, kijk dan op mijn Ben Datawijzer voor advies. Mocht blijken in de lopende maand dat je internetbundel te weinig MB’s heeft, dan vind je hier een aantal tips. Wil je de kosten van een internetbundel weten klik dan hier voor een overzicht.

Wanneer je een keuze hebt gemaakt welke internetbundel je wilt, dan kun je via de Ben App of door in te loggen op Ik Ben, een bundelwijziging aanvragen. Verhoog jij je bundel dan gaat de wijziging meteen van start. Je ontvangt de volledige bundel, de kosten daar in tegen worden naar verhouding berekend.

Voorbeeld: Je hebt op de 16e dag van een maand met 30 dagen je internet bundel van 500 MB verhoogd naar 1000 MB. Je ontvangt de volledige 1000MB, je betaald dan van de 1e tot en met de 15e van de maand voor je 500MB bundel en vanaf de 16e tot en met de 30e van de maand voor jouw 1000MB bundel. Wel zo eerlijk! Deze berekening geldt ook als jij je bel bundel aanpast.

Kies je er bij de wijziging voor om 1 bundel te verhogen en 1 bundel te verlagen dan zullen alle wijzigingen op de eerste van de volgende maand van start gaan.

4G snelheidsbundel toevoegen
Je kunt op alle internetbundels die ik nu aanbied 4G toevoegen. De oudere bundels die ik niet meer aanbiedt krijgen geen 4G, en maken nog steeds van 3G gebruik. Wil je gebruikmaken van supersnel internet, dan kun je via de Ben app of door in te loggen op Ik Ben, de 4G-snelheid aan je abonnement toevoegen. Met 4G kun je internetten met maximaal 75 Mbps. De wijziging gaat dezelfde dag nog in. Wel is het nog nodig om het toestel opnieuw op te starten.

Bundels wijzigen met een 24 maanden abonnement

Een bundelwijziging heeft geen invloed op jouw contractstermijn. De einddatum van jouw contract zal niet veranderen als jij je bundels aanpast #Benflexibel Wel is het zo dat als jij een 24 maanden abonnement hebt de totale waarde van jouw bundels niet onder het bedrag mag uitkomen dan waar jij je abonnement voor hebt afgesloten.

Bijvoorbeeld, toen jij je Ben abonnement hebt bestaand was de totaalwaarde van jouw bundels €7, dit betekend dat jij elke maand je bundels kunt aanpassen als de prijs van jouw bundels maar niet onder de €7 komt.

Wil je meer weten over het wijzigen van je bundel? Heb je na 24 uur na activeren van 4G nog geen 4G verbinding? Stel dan hieronder je vraag.

In het kort:

- Bij bundelwijziging wijzig je al je bundels naar de laatste aanbiedingen van Ben. Dit geldt voor je internetbundel, min/sms-bundel, 4G en sms-bundel.

- Wil je alleen je internetbundel wijzigen dan kies je de combinatie van MB’s en minuten die het beste bij je past.

- Wil je alleen je minutenbundel wijzigen, dan kies je de combinatie van MB’s en minuten die het beste bij je past.

- Wil je alleen 4G en/of je sms-bundel wijzigen, dan kies je eerst de combinatie van MB's en minuten die het beste bij je past.

- Is het volume van al je nieuwe bundels gelijk aan of groter dan je huidige bundels, dan gaat de wijziging direct in. Dit geldt ook als je 4G en/of een sms-bundel aanzet als onderdeel van je abonnementswijziging. Je ontvangt het volledige volume van je nieuwe bundel minus de MB’s en/of minuten die je al hebt verbruikt in die maand. Je betaalt alleen naar verhouding voor je nieuwe bundel.

- Is het volume van (een van) je nieuwe bundels kleiner dan je huidige bundel, dan gaan al je nieuwe bundels in op de eerste dag van de volgende maand. Dit geldt ook als je 4G en/of sms-bundel uitzet als onderdeel van je abonnementswijziging. Dit is om te voorkomen dat je onverwachte kosten buiten de bundel krijgt.

- Verlaag je je internetbundel naar 0 MB, dan zet ik ook 4G voor je uit. Daar heb je namelijk niet zo veel aan zonder internetbundel.

- Alle (pakket)kortingen komen te vervallen als je je abonnement wijzigt. Je profiteert wel van eventuele (pakket)kortingen die op je nieuwe bundels zitten.
- Je kunt je abonnement meerdere keren per maand verhogen.

11 reacties

Beste lezer,

Wanneer ik mijn bundel wijzig, krijg ik dan ook een nieuwe contractperiode van 2 jaar? Of loopt het contract gewoon door waar het is gebleven? Oftewel, ontstaat er bij elke contractuele wijziging een nieuwe contract die dan weer (in mijn geval) 2 jaar duurt?

Ik verneem het graag.

Mvg, Rsymond
Reputatie 6
Badge +8
DeMoors schreef:

Beste lezer,

Wanneer ik mijn bundel wijzig, krijg ik dan ook een nieuwe contractperiode van 2 jaar? Of loopt het contract gewoon door waar het is gebleven? Oftewel, ontstaat er bij elke contractuele wijziging een nieuwe contract die dan weer (in mijn geval) 2 jaar duurt?

Ik verneem het graag.

Mvg, Rsymond

Goede vraag! Door je bundel te wijzigen zal de contracttermijn niet worden aangepast. Je blijft dus het huidige contracttermijn behouden.
Als binnen een maand géén akkoord op de wijziging is doorgevoerd, is het dan nog steeds in behandeling?
M.vr.gr Michel
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Michel,
tinekemichel schreef:

Als binnen een maand géén akkoord op de wijziging is doorgevoerd, is het dan nog steeds in behandeling?
M.vr.gr Michel

Hoi Michel, ik ben het systeem ingedoken om te zien wat er aan de hand is en de bundelwijziging die destijds is aangevraagd is meerdere malen bij ons in het systeem terecht gekomen. Hierdoor is de wijziging niet doorgevoerd. Ik heb geprobeerd om de bundels opnieuw door te voeren, echter is dit niet mogelijk. De startwaarde van alleen de bundels zijn bij elkaar 9 euro, dit is exclusief de toestelbetaling. Als ik dezelfde bundels voor je aanvraag, kom je op 8 euro terecht, onder de startwaarde van het abonnement. Omdat je hebt gekozen voor een 24 maanden abonnement is het niet mogelijk om onder de startwaarde van het abonnement te komen.
Na de 4g-aanvraag erbij is het toch weer 9 Euro?
Reputatie 6
Badge +8
Je hebt helemaal gelijk! De aanvraag voor 4G kwam ik niet direct tegen in de bestelling. Direct heb ik de bundels voor je aangepast, incl. 4G. De maandkosten blijven daarbij hetzelfde. De wijziging van de tarieven zullen op 1 november van toepassing zijn.
Hartstikke bedankt Angelique.
Reputatie 6
Badge +8
Graag gedaan!
Ik had een bundel met 100 min. bellen/smsen, die heb ik twee maanden geleden aangepast naar onbeperkt bellen/smsen. Ik wil nu geen onbeperkt meer, maar ik kan niet meer veranderen naar 100 min. Terwijl het bedrag van mijn abonnement dan toch niet onder het start bedrag komt.
Reputatie 7
Badge +7
Fraukje schreef:

Ik had een bundel met 100 min. bellen/smsen, die heb ik twee maanden geleden aangepast naar onbeperkt bellen/smsen. Ik wil nu geen onbeperkt meer, maar ik kan niet meer veranderen naar 100 min. Terwijl het bedrag van mijn abonnement dan toch niet onder het start bedrag komt.

Oh jeetje Fraukje, dat is onhandig! Ik ben direct ingedoken om te kijken wat hier aan de hand is en zie dat als jij je belbundel verlaagd naar 100 belminuten de totaalprijs van jouw bundels €14,50 wordt, de startwaarde van jouw abonnement is €16. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om de belbundel te verlagen. Ben heeft variabele tarieven en regelmatig superscherpe acties waardoor de prijs van bundels zo nu en dan veranderen, omdat de belbundels in prijs zijn verlaagd zijn deze op dit moment zeer voordelig. In dit geval is dat voor jou een nadeel omdat jij hierdoor nu je bundel niet kunt verlagen. Op 1 januari gaan er weer nieuwe acties van start!
Oké bedankt, dus dan moet ik 1 januari even kijken of ik het kan wijzigen, want ik wil graag weer 16 per maand betalen

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord