Beantwoord

Vergroten bel bundel gaat pas op 01-04 in

• 21 maart 2018
  • 8 reacties
  • 134 keer bekeken

Beste,
Zojuist heb ik mijn bel bundel vergoot aangezien ik bijna door mijn minuten heen ben.
Na het wijzigen (via mobiele app) stond er dat het abbonement vanaf de 1e van de maand in zou gaan. Dit in tegenstelling tot de informatie op de site, zoals hieronder weergegeven:
"""Is het volume van al je nieuwe bundels gelijk aan of groter dan je huidige bundels, dan gaat de wijziging direct in. Dit geldt ook als je 4G en/of een sms-bundel aanzet als onderdeel van je abonnementswijziging. Je ontvangt het volledige volume van je nieuwe bundel minus de MB’s en/of minuten die je al hebt verbruikt in die maand. Je betaalt alleen naar verhouding voor je nieuwe bundel."""

Oftewel, het spreek elkaar tegen en ga nu dus misschien wel door mijn belbundel heen, met daaraan verbonden kosten?

met vriendelijke groet,
Sjoerd
icon

Beste antwoord door Rox 22 maart 2018, 11:09

Ohjeee Sjoerd! Dat moet schrikken zijn geweest. Ik kan me goed voorstellen dat je er behoorlijk van baalt als je denkt dat je nieuwe bundel meteen van start gaat maar dit pas per de eerste van de maand blijkt te zijn. Ik ben meteen het systeem ingedoken om uit te zoeken waarom jouw bundelwijziging niet direct van start gaat en de reden hiervoor is dat jij je belbundel hebt verlaagd van 300 naar 100 minuten. Op het moment dat jij tijdens het wijzigen er voor kiest om een bundel naar beneden aan te passen gaat de hele wijziging pas op de eerste van de maand van start.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

8 reacties

Nadat ik zojuist de grotere bundel heb afgesloten, en hier per mail en SMS ook een bevestiging heb gehad, ben ik gaan bellen. (in de sms staat dat de grotere bundel direct ingaat) Vervolgens krijg ik toch een bericht dat ik door mijn bundel ben en zie in de app nu ook dat ik kosten heb gemaakt buiten mijn bundel.
Gezien de voorwaarden lijkt me niet te kloppen, en wil dan ook vragen of dit teruggedraaid kan worden.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Hamelink
Reputatie 7
Badge +7
Ohjeee Sjoerd! Dat moet schrikken zijn geweest. Ik kan me goed voorstellen dat je er behoorlijk van baalt als je denkt dat je nieuwe bundel meteen van start gaat maar dit pas per de eerste van de maand blijkt te zijn. Ik ben meteen het systeem ingedoken om uit te zoeken waarom jouw bundelwijziging niet direct van start gaat en de reden hiervoor is dat jij je belbundel hebt verlaagd van 300 naar 100 minuten. Op het moment dat jij tijdens het wijzigen er voor kiest om een bundel naar beneden aan te passen gaat de hele wijziging pas op de eerste van de maand van start.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb juist mijn bundel verhoogd. Ik had 100 belminuten, die waren bijna op en had er meer nodig, en deze verhoogd naar 300. Mijn maandelijkse kosten zijn van 14 naar 15 euro gegaan.
Ik heb tenslotte mijn bundel aangepast aangezien mijn belminuten bijna op waren en nog meer moest bellen die dag.
Hopelijk kun je dit in het systeem aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Hamelink
Reputatie 7
Badge +7
Oh verdorie Sjoerd, je hebt helemaal gelijk! Ik had duidelijk mijn bril niet op. Sorry! Ik heb even een collega mee laten kijken naar jouw wijziging en de echte reden (ik heb het nu dubbel gecheckt) dat de bundelwijziging niet van start gaat is omdat de 1000 sms bundel is uitgezet. Dit wordt door het systeem als een verlaging gezien omdat de bundel van aan naar uit gaat.
Tja, dat lijkt me vreemd. Ik verhoog mijn bel bundel zodat ik kan bellen, de sms bundel vervalt daarmee en wordt gezien als een verlaging. Dit terwijl het verhogen van de belbundel ook inhoud dat ik 300 smsjes mag versturen.
Gevolg: ik zit met een kostenpost van €5,19 buiten mijn bundel. Welke ik duidelijk niet zou moeten hebben. Het lijkt mij dan ook meer dan logisch dat ik deze kosten niet zal moeten betalen.
Graag ontvang ik hier een bevestiging van en kunnen jullie deze kosten nog terug draaien voor het eind van de maand, zodat deze ook niet op mijn factuur zullen staan.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Hamelink
Reputatie 7
Badge +7
Ik begrijp heel goed dat je baalt van de kosten, echter kan ik deze afspraak niet met je maken omdat de voorwaarde voor bundel wijzigen duidelijk op de website en in dit topic staan beschreven.

Ik heb de voorwaarde ook duidelijk gelezen, anders had ik dit forum niet geopend. Er staat geschreven dat als mijn bundel groter is, dat de bundel dan direct ingaat. Een bundel vergroting van 100 belminuten naar 300 belminuten lijkt me geen punt van discussie.

Bel mij gerust op om deze discussie te kunnen afsluiten.
06[edit]
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Hamelink
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Sjoerd, ik wil je vragen onze huisregels te respecteren en geen privacy gevoelige gegevens openbaar op het forum delen. In de screenshot kun je (net zoals op de IkBen pagina) lezen:

Is het volume van (een van) je nieuwe bundels kleiner dan je huidige bundel, dan gaan al je nieuwe bundels in op de eerste dag van de volgende maand. Dit geldt ook als je 4G en/of sms-bundel uitzet als onderdeel van je abonnementswijziging. Dit is om te voorkomen dat je onverwachte kosten buiten de bundel krijgt.

Omdat ik jou nu al meermaals deze informatie heb verstrekt zal ik jouw topic afsluiten.