Beantwoord

Extra kosten voor gebruik op Cyprus, hoe kan dit?

• 21 september 2017
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo, ik reageer op een bestaande topic. Het gaat over een rekening van 80,99 Euro.
Op de rekening zie ik kosten gemaakt buiten databundel die ook nog op MB pauze staat. Ik had er voor de zekerheid nog 2000 MB bijgekocht. Dit is ontstaan toen mijn dochter, waarvan ik dit account beheer, op vakantie is geweest in Cyprus. Zie verdere verhaal waarin mij werd verzocht om op de rekening te wachten zodat jullie konden zien waar het probleem zat.
Kunt u mij informeren wat er aan de hand is....?
Met vriendelijk groet, Ron van Zijl
icon

Beste antwoord door Rox 21 september 2017, 11:51

Hoi ronvanzijl, ik heb de factuur erbij gepakt en zie dat de kosten zijn ontstaan toen jouw dochter verbonden is geweest met het Turkse netwerk op 11-08-2017. Dit is te zien op de laatste pagina van de factuur. Omdat Turkije in Zone 2 valt betaal je hier extra voor het gebruik van de Ben simkaart. €2,50 per MB om precies te zijn. Jouw dochter heeft ook notificatie smsjes ontvangen toen de simkaart zich verbond met het Turkse netwerk om haar te informeren over de tarieven.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi ronvanzijl, ik heb de factuur erbij gepakt en zie dat de kosten zijn ontstaan toen jouw dochter verbonden is geweest met het Turkse netwerk op 11-08-2017. Dit is te zien op de laatste pagina van de factuur. Omdat Turkije in Zone 2 valt betaal je hier extra voor het gebruik van de Ben simkaart. €2,50 per MB om precies te zijn. Jouw dochter heeft ook notificatie smsjes ontvangen toen de simkaart zich verbond met het Turkse netwerk om haar te informeren over de tarieven.
Ik vind het raar, ze is in Cyprus geweest, niet in Turkije. De MB pauze stond aan(staat altijd aan) en had nog 2000MB bijgekocht en dan krijg je toch nog een rekening van bijna 90 Euro.
Als de MB pauze aanstaat, en je bent door de bundel heen, stopt toch het dataverkeer? Tenminste, dat is hier wel.....
Reputatie 7
Badge +7
De MB pauze werkt alleen in Nederland en de EU, op het moment dat het toestel zich verbind met een Turks netwerk werkt de MB pauze niet omdat Turkije onder zone 2 valt. Vandaar dat Ben smsjes stuurt om te laten weten met welk netwerk je verbonden bent in het buitenland.

Reageer