Beantwoord

Met de boot naar Engeland, heel hoge rekening zonder telefoon te gebruiken

  • 20 april 2018
  • 1 reactie
  • 142 keer bekeken

  • Ben een ijsbreker
  • 0 reacties
Beste medewerker van Ben,

In de maand maart ben ik met vrienden een weekend naar Engeland geweest. Ik heb van tevoren opgezocht of ik mijn internetbundel in Engeland net zo kan gebruiken als in Nederland aangezien ze t.z.t. de EU gaan verlaten. Op dit moment kon ik mijn bundel precies hetzelfde gebruiken als in Nederland.
Toen we op de boot aankwamen hebben we ervoor gekozen om onze telefoons op de kamer te laten. Eenmaal aangekomen in Engeland troffen we allemaal een melding aan dat we al een behoorlijk bedrag buiten onze bundel zijn gegaan. We hebben geen melding gehad dat we op het Maritime netwerk terecht kwamen en dit was ons helaas ook onbekend.
Mijn vrienden hebben nadertijd contact gelegd met hun providers, en bij hen is dit bedrag gecrediteerd.

Ik ben erg benieuwd hoe Ben hier mee omgaat. Ik hoor graag van jullie, en ben overigens een erg tevreden gebruiker.

Vriendelijke groet,

Gedo
icon

Beste antwoord door Rox 20 april 2018, 15:05

Ai Gedo, dat is een behoorlijke onaangename verrassing! Ik hoop dat dit de pret niet heeft mogen drukken op jullie reis? Op het moment dat je open water op gaat zijn er geen masten beschikbaar, als jouw telefoon aan staat blijft deze dus op zoek gaan naar beschikbaar data netwerk en komt dan uit bij de satelliet. Deze sturen lang niet altijd de notificatie smsjes zoals je dat gewend bent als je een ander land binnenkomt en verbinding maakt met een gastnetwerk daar.

De melding over de maritiem kosten zijn explosief gestegen sinds de nieuwe roamingwetten omdat er (logisch) veel mensen niet bij stil staan dat je in de Noordzee geen telefoonmasten hebt staan. Ik kan zelf geen compensatie in het systeem zetten omdat de kosten hiervoor te hoog zijn dus ik ga een verzoek indienen bij mijn collega's op de financiële afdeling om deze kosten te laten vervallen. Zodra het verzoek is behandeld zullen zij jou hier per mail over informeren. Om dit voor jou te kunnen doen heb ik wel wat gegevens van je nodig, kun jij naar dit account een privébericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum en postcode + huisnummer?


Ik hoop dat je hierdoor opgelucht adem kan halen en met volle teugen van het zonnige weekend kunt gaan genieten 😃
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7
Ai Gedo, dat is een behoorlijke onaangename verrassing! Ik hoop dat dit de pret niet heeft mogen drukken op jullie reis? Op het moment dat je open water op gaat zijn er geen masten beschikbaar, als jouw telefoon aan staat blijft deze dus op zoek gaan naar beschikbaar data netwerk en komt dan uit bij de satelliet. Deze sturen lang niet altijd de notificatie smsjes zoals je dat gewend bent als je een ander land binnenkomt en verbinding maakt met een gastnetwerk daar.

De melding over de maritiem kosten zijn explosief gestegen sinds de nieuwe roamingwetten omdat er (logisch) veel mensen niet bij stil staan dat je in de Noordzee geen telefoonmasten hebt staan. Ik kan zelf geen compensatie in het systeem zetten omdat de kosten hiervoor te hoog zijn dus ik ga een verzoek indienen bij mijn collega's op de financiële afdeling om deze kosten te laten vervallen. Zodra het verzoek is behandeld zullen zij jou hier per mail over informeren. Om dit voor jou te kunnen doen heb ik wel wat gegevens van je nodig, kun jij naar dit account een privébericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum en postcode + huisnummer?


Ik hoop dat je hierdoor opgelucht adem kan halen en met volle teugen van het zonnige weekend kunt gaan genieten 😃

Reageer