Beantwoord

Onverwachte kosten internet buitenland

• 24 januari 2018
  • 11 reacties
  • 321 keer bekeken

Hallo,
Ik ben laatst met het gezin naar Engeland gegaan (26-12 tot 28-12). Op 28-12 om 17:57 kreeg ik een sms met welkom in VK bellen en internet gaat uit bundel, geen roamingkosten.
Om 18:34 (en 18:35) kreeg ik in totaal 3 berichten van BEN. eerst 5 euro buiten je bundel, daarna 10 euro en daarna 20 euro, dit allemaal binnen 1 minuut. Gelukkig heb ik de berichten bewaard. Op het forum heb ik ondertussen begrepen dat waarschijnlijk ligt aan internet op de boot. Leuk om dit achteraf te lezen, maar hier heb ik niets aan. Ondertussen een extra rekening van ruim 30 euro.
Het vreemde is dat ik behalve de melding van bellen in VK geen bericht heb gekregen over hogere kosten. Daarnaast werkte het internet op de boot niet. Hoe kan ik deze onterechte kosten terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Rox 24 januari 2018, 13:15

Oh jeetje Sanae! Dat is een behoorlijke domper op het uitstapje naar Engeland! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je onwijs baalt van de kosten en deze gecompenseerd wil hebben! Ik hoop dat jullie ondanks de smsjes toch hebben kunnen genieten van jullie tijd bij onze Wester buren! Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie inderdaad dat de kosten zijn gemaakt voor het gebruik van het Maritiem netwerk en mag ze eenmalig compenseren. De compensatie van €33,50 zal verrekend worden met jouw aankomende facturen, ik heb je zojuist ook een email gestuurd met meer uitleg hierover.

Sorry dat we je zo ontzettend aan het schrikken hebben gemaakt!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Oh jeetje Sanae! Dat is een behoorlijke domper op het uitstapje naar Engeland! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je onwijs baalt van de kosten en deze gecompenseerd wil hebben! Ik hoop dat jullie ondanks de smsjes toch hebben kunnen genieten van jullie tijd bij onze Wester buren! Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie inderdaad dat de kosten zijn gemaakt voor het gebruik van het Maritiem netwerk en mag ze eenmalig compenseren. De compensatie van €33,50 zal verrekend worden met jouw aankomende facturen, ik heb je zojuist ook een email gestuurd met meer uitleg hierover.

Sorry dat we je zo ontzettend aan het schrikken hebben gemaakt!
Dit vind ik super netjes! bedankt hiervoor.
Reputatie 7
Badge +7
Heel erg graag gedaan! #Benervoorjou 🙂
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn reis naar Dubai deze week. Hoe kan ik hier contact over krijgen?
Groetjes Nina
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn reis naar Dubai deze week. Hoe kan ik hier contact over krijgen?
Groetjes Nina

Wat onwijs balen ninarianne, ik hoop dat je wel van het prachtige Dubai hebt genoten? In jouw geval moeten we even afwachten tot jouw factuur is verschenen dan kan ik namelijk met de factuur aantonen dat jij de smsjes niet (op tijd) hebt ontvangen toen de martiem kosten zijn ontstaan. Als je een topic aanmaakt of een berichtje achterlaat als je factuur is verschenen dan kijk ik, of een van de andere moderators, graag met je mee!
Dank je wel!
Hoi Rox!
Even terugkomend op dit topic, ik ben hier niet zo handig mee.
Kun je mijn factuur bekijken?
Groetjes Nina

[Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn reis naar Dubai deze week. Hoe kan ik hier contact over krijgen?
Groetjes Nina

Wat onwijs balen ninarianne, ik hoop dat je wel van het prachtige Dubai hebt genoten? In jouw geval moeten we even afwachten tot jouw factuur is verschenen dan kan ik namelijk met de factuur aantonen dat jij de smsjes niet (op tijd) hebt ontvangen toen de martiem kosten zijn ontstaan. Als je een topic aanmaakt of een berichtje achterlaat als je factuur is verschenen dan kijk ik, of een van de andere moderators, graag met je mee!
quote=Rox]Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn reis naar Dubai deze week. Hoe kan ik hier contact over krijgen?
Groetjes Nina

Wat onwijs balen ninarianne, ik hoop dat je wel van het prachtige Dubai hebt genoten? In jouw geval moeten we even afwachten tot jouw factuur is verschenen dan kan ik namelijk met de factuur aantonen dat jij de smsjes niet (op tijd) hebt ontvangen toen de martiem kosten zijn ontstaan. Als je een topic aanmaakt of een berichtje achterlaat als je factuur is verschenen dan kijk ik, of een van de andere moderators, graag met je mee![/quote]
Reputatie 7
Badge +7
Yes, beloof is beloofd ninarianne. Ik heb je factuur erbij gepakt en zie dat ik de kosten niet kan vergoeden omdat het geen Maritiem kosten zijn maar echt kosten voor data verbruik in Dubai en de notificatie sms over de tarieven tijdig verzonden is.
Yes, beloof is beloofd ninarianne. Ik heb je factuur erbij gepakt en zie dat ik de kosten niet kan vergoeden omdat het geen Maritiem kosten zijn maar echt kosten voor data verbruik in Dubai en de notificatie sms over de tarieven tijdig verzonden is.

Hi! Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het, wel echt heel vervelend, want toen ik op het vliegveld aankwam en mijn telefoon van vliegtuigmodus afhaalde om de dataroaming uit te zetten, (zover had ik dus al wel nagedacht :P) kreeg ik binnen 10 sec zoveel appjes binnen en de sms’jes waarin mij mee werd gedeeld dat ik al dik over mijn bundel heen zat. Terwijl Mb pauze wel aan stond.
Verder kun je je roaming niet uit zetten zonder eerst de vliegtuig modus eraf te halen, dus ik kon hier voor mijn idee heel weinig aan doen!
Bedankt voor je moeite in ieder geval!
Hallo, ik heb helaas exact hetzelfde probleem. Op 18 okt jl. binnen 1 minuut 3 berichtjes van Ben: je hebt 5 - 10 - 20 euro buiten je bundel verbruikt. Daarop direct roaming uitgezet, maar alsnog een rekening gekregen voor 41.74 euro extra verbruik buiten de bundel, wat ik niet helemaal eerlijk vind. Je verwacht dat roaming binnen de EU nu gratis is, en dan krijg je op die boot in 1 minuut 3 smsjes waardoor je het ook niet op tijd uit kan zetten...
Reputatie 5
Badge +7
Hi ellensteentjes, ik kan begrijpen dat dit geen leuke verrassing is geweest. Als je verbonden bent geweest met het maritiem netwerk dan kan het heel snel gaan waardoor je de smsjes rap achter elkaar krijgt. 1 MB aan internet kost al 10 euro. Maritiem netwerk valt niet binnen de EU roaming afspraken helaas.

Reageer