Beantwoord

Hoge SMS kosten buiten bundel en buiten mijn weten

  • 21 February 2019
  • 4 reacties
  • 1202 keer bekeken

Over de maand januari 2019 heb ik 27 euro buiten mijn bundel aan SMS-kosten gemaakt via digitalplayshop.com ; payinfo.nl ; cellmaxx.com

Bij mijn weten heb ik niets besteld noch geactiveerd.
Op 17/01/2019 - 3 SMS à €3,00 van 17.00 uur tot 17.01 uur
Op 24/01/2019 - 3 SMS à €3,00 om 17.00 uur tot 17.01 uur
Op 31/01/2019 - 1 SMS à €3,00 om 17.00 uur

Heeft iemand hier ervaringen mee en kan BEN aangeven of ik ben opgelicht? Zo ja, hoe voorkom ik nog meer onnodig hoge SMS-kosten buiten mijn bundel zonder dat ik er weet van heb? En kan ik de kosten verhalen op de oplichter?
icon

Beste antwoord door Friesian 21 February 2019, 23:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Altijd vervelend om mee te moeten maken!!

@phjvoorjans via payinfo zou je juist geen kosten moeten hebben. Dit is juist om te controleren op premium smsdiensten of je daar niet op geabonneerd bent. Welke middelen er gebruikt zijn om je onbewust in de val te lokken is moeilijk te zeggen. Een prijsvraag beantwoorden kan al voldoende zijn, wie de prijs wint mag duidelijk zijn.

Ga wel even naar payinfo om te blokkeren wat je vindt en nodig is.
Het is vaak geen oplichting maar misleiding.

Wat de kosten verhalen betreft verwijs ik naar de reactie van een moderator.

Lees dit van de rijksoverheid ook maar even door.
Succes!
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik zie inderdaad dat de extra kosten zijn ontstaan uit sms diensten. Om te zien welke nummers dit precies geweest zijn kun je het beste de factuur afwachten. Deze zal halverwege maart vrijkomen.

ik heb kosten buiten mijn bundel waar ik geen weet van heb ,  dit is het nummer 09064001234. 

Het zegt mij niks , ik weet niet waar het van is . 09064001234 26-10-2020 16:43 50:50 € 25.83

Reputatie 3
Badge +7

Goedemorgen @angela51269!

Ik heb dit nummer voor je nagekeken, en het lijkt erop dat deze wordt gebruikt als ‘doorschakelservice’ naar Ziggo. De site waar dit nummer op staat kun je hier vinden: https://nucontact.nl/li/contact-ziggo/.

Je kunt deze nummers meestal vinden als op Google zoekt naar een klantenservice nummer. Je wordt dan gewezen op sites als deze waar een service je voor een hoog bedrag per minuut doorschakelt naar een ander nummer, namelijk de klantenservice van Ziggo. Ik raad je daarom aan om alleen een nummer van een klantenservice te bellen als je het nummer hebt gevonden van het bedrijf zelf.

Reageer