Beantwoord

Onterechte BKR achterstand codering

  • 21 September 2020
  • 2 reacties
  • 412 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Vandaag kwam ik er achter dat er op één van mijn 3 Ben abonnementen een betalingsachterstand is. De betreffende abonnementen gebruik ik zelf niet en ik ben recent verhuisd. Daarnaast is het Ziggo e-mail adres dat aan Ben gekoppeld is niet meer toegankelijk daar ik geen ziggo klant meer ben. Herinneringen/aanmaningen heb ik om die reden dus ook misgelopen.

Hier kwam ik dus per toeval achter toen ik op de BKR website ging kijken naar mijn kredieten vanwege een hypotheek aanvraag. Daar kwam ik het Ben abonnement tegen met een “A” melding (achterstand). Vervolgens ben ik contact gaan leggen met de Ben klantenservice om deze bevinding te delen. Dit is een uiterst ongelukkige situatie en zeker niet mijn intentie geweest. Zonder mijn weten is een van de 3 abonnementen dus eenmalig niet geïncasseerd en heb ik de herinneringen/aanmaningen niet ontvangen om bovenstaande redenen.

Mijn vraag is dan ook hoe we hier samen mee tot een oplossing kunnen komen. De (vriendelijke) meneer van de klantenservice begreep de situatie maar kon helaas niets voor mij betekenen en verzocht mij om het contact formulier te gebruiken. Het belangrijkste is voor mij de achterstand melding bij het BKR aangezien deze grote gevolgen voor mij heeft en dat terwijl ik totaal geen wanbetaler ben en altijd alles netjes betaal. Kijkende naar mijn twee andere Ben abonnementen die ik netjes betaal lijkt het mij dan ook meer dan logisch dat dit een misverstand betreft en niet een kwestie van niet willen betalen..

 

Ik hoor graag van jullie.

icon

Beste antwoord door Jolijn 22 September 2020, 14:32

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Schepseltje!

Ik kan me voorstellen dat dit niet de bedoeling is geweest. Ik help je graag verder met deze achterstand, maar ik wil hier ook eerst je gegevens over nakijken. Zou je mij daarom via een privébericht op dit profiel je naam, telefoonnummer waar het om gaat, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN kunnen sturen? Ik hoor graag van je!

Reputatie 3
Badge +7

Hoi! Ik heb je gegevens via een PB ontvangen en ik heb je hier meer informatie gestuurd over de betalingsachterstand en de BKR melding. Mocht je nog andere vragen hebben hierover, hoor ik graag van je via een reactie op de PB!

Reageer