Wie is de mol, aflevering 1! #WIDM 2019

  • 7 January 2019
  • 4 reacties
  • 1323 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties
JAA! Na een jaar gewacht te hebben is het mollenseizoen met Jan, Olcay en Ruben officieel tot zijn einde gekomen. Even een korte samenvatting van dat seizoen: mollenstreek van Jan, mollenstreek van Jan, mollenstreek van Jan, mollenstreek van Jan, Ruben doet iets klungeligs. My gut feeling: Ruben is de mol! Ja, vorig jaar zat ik er naast. Maar, new year, new me.

Waar moet ik beginnen? De aflevering is nog niet begonnen en ik krijg al vette heimwee naar Art Rooijakkers. Dit programma presenteerde hij goed en ik ben een beetje een fan girl geworden wat betreft Art. Maar, niet getreurd voor mij, we gaan verder met Rik van de Westelaken. En hij lijkt het best wel ok te doen.

De kandidaten kunnen voor de eerste proef 10 vrijstellingen verdienen. De opdracht is simpel, er liggen 15 kisten in het water, waarvan 10 een vrijstelling bevatten. Hoe meer kisten er gepakt worden, hoe groter de kans wordt dat iedereen een vrijstelling verdiend.
De tactiek wordt besproken en de groep gaat lekker gestructureerd van start. Het is misschien ietwat ambitieus om te verwachten dat alle 15 kisten daadwerkelijk naar boven gehesen zullen worden. Je moet ook niet vergeten dat je ondertussen met een mol te maken hebt die op iedere mogelijke manier de groep probeert te saboteren. Ik kan me dan ook niet onttrekken aan de gedachte dat Evi en Merel in deze opdracht mijn Mollenradar doen rinkelen.

De eindstand is 7 kisten waarvan 4 een vrijstelling. Rik geeft de kandidaten de optie om de vrijstellingen in te leveren tegen een betaling van maar liefst 2500,00 euro in de pot. Zij kunnen hier over nadenken tot de executie, waardoor er bij sommige kandidaten andere prioriteiten naar boven komen. Bondjes smeden!!!!

Na de bondjes is het al weer tijd voor proef nummer twee. De kandidaten bevinden zich in deze proef in wat socialere sferen en dansen samen met de locals op prachtige Colombiaanse muziek. De opdracht is niet geheel duidelijk, maar de sfeer zit er lekker in. Ik wist niet dat Robert naast cupcakes ook zulke dansmoves achter de hand zou hebben, ik word er zelfs een beetje vrolijk van. Nadat de muziek is gestopt en alle kandidaten weten hoeveel baby’s, roze petjes en blauwe truien er op het plein te vinden zijn blijkt de opdracht in een veel simpelere categorie te vallen. Zij moeten binnen één minuut hun eigen danspartner terug weten te vinden. En dit lukt. De volledige 1000,00 euro is een lekker beginbedrag voor de pot!

Na een enerverende dag mogen de kandidaten naar bed. Want ook morgen staat er een heftig programma op de planning, niet alleen de eerst echte wie is de mol 2019 executie, maar wederom een proef.

De dag wordt gestart met een ontbijtje en nog wat overleg wat betreft de vrijstellingen, maar dan gaat toch echt proef drie van start. Deze begint met een fietstocht. Iedere fiets heeft een tablet op de bagagedrager waar informatie op komt te staan wanneer de fiets in beweging is. De tactiek is gegarandeerde chaos en de groep besluit achter elkaar aan te fietsen. De opdracht is op het juiste moment, op de juiste locatie, met de juiste mensen één enveloppe te pakken. Veel lastiger kan het niet worden! Echter lopen de berichten niet langer synchroon wanneer een fiets stopt met bewegen, dit beloofd een bijzondere proef te worden. De proef is ongeveer 0,009 seconden begonnen en iedereen schreeuwt heerlijk door elkaar heen, raakt elkaar kwijt of is gedesoriënteerd. Het is dan ook geen wonder dat de 1800,00 euro veranderd is in een karige 300,00 euro in de pot. Dit zorgt ervoor dat de pot na aflevering één eindigt met een stand van 1300,00 euro. Tenzij de kandidaten de vrijstellingen natuurlijk verkopen, maar dit is niet het geval.

Klik op 'toon inhoud' als je het uiteinde al gezien hebt!


Zij spelen het op safe, en maken zich klaar voor test en executie. En dat lijkt een slimme keuze geweest te zijn. Want niemand is de Ron Boszhart van aflevering één vandaag. Nikkie, Eveline, Merel en Evi blijken de vrijstelling te pakken te hebben en de overige kandidaten hadden de test beter gemaakt waardoor we ook aflevering twee zullen starten met maar liefst alle kandidaten!

Ik ben erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn en wie jij verdacht vindt na aflevering 1. Laat het me vooral weten in de comments om samen te speculeren als een stelletje molloten. Ook kun je jouw mol achter laten in de poll.

Mijn mol na aflevering 1 is Evi.

Wie is de mol?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Ja, jaaaa, JAAAAAAA! Na 365 dagen aftellen is het dan EIN-DE-LIJK zover 😀 De eerste aflevering staat standaard bekend als de meest chaotische. Vooral de opdracht op de fiets, man man man....Robèrt heeft in elk geval al een klein plekje in mijn hart veroverd. Vooral na zijn té schattige dance-moves. 9 maart staat al in mijn agenda geblokt: de finale kijken samen met vrienden. Ik kan niet wachten!
Reputatie 3
Badge +7
Ik zit nu al in de Rick-Paul tunnel!
Reputatie 1
Ik ben blij om te zien dat er hier meer molloten zijn!!
Het lijkt me dan ook een goed idee om een Ben-poule aan te maken. Als je erin wil, laat dan ff je username achter, hier of in pm. En mocht er al een gemaakt zijn, wil ik graag in! Mijn eigen username is ReqtorQ
Ik hoop snel wat te horen!
R.
Reputatie 5
Badge +7
Yesssss, eindelijk weer tijd voor mijn favoriete programma ever! En dan ook nog eens vanuit Columbia een land waar ik graag nog eens een keer heen zou willen. Ik ben benieuwd met welke mol acties we dit jaar verrast gaan worden!!!!!

Na het zien van de eerste aflevering verdenk ik Niels en Nikkie en dan vooral Nikkie, die na het vinden van de envelop wilde stoppen om de envelop open te maken, terwijl de opdracht duidelijk was! Niet stoppen met fietsen.

Ik heb nu al zin in de volgende aflevering!!

Reageer