App van de week: Duo Mobile

  • 6 July 2020
  • 0 reacties
  • 281 keer bekeken
App van de week: Duo Mobile
Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

Deze week lichten we weer een nieuwe app van de week uit. Omdat beveiliging en privacy de laatste jaren overal steeds meer een prioriteit gaat worden (gelukkig!), kiezen we deze week voor een twee staps verificatie app, namelijk: Duo Mobile.

 

Nadat ik een aantal verhalen voorbij heb zien komen over het gehackt worden op Facebook, Spotify of Instagram door het bestellen op websites van andere continenten ben ik gaan kijken hoe ik mijn social media accounts wat meer kon beveiligen. Ik zelf bestel ook wel eens wat van niet-europese webshops. Het probleem hierbij is vaak dat hier andere wet- en regelgeving geldt en ook anders op wordt gehandhaaft dan in Europa. Europa loopt hierin misschien niet persé voor op andere landen, maar hecht wel veel waarde aan privacy en dat is te zien.

 

Wanneer je kleding zou bestellen via een Zalando, H&M of iets als vakantieveilingen hoef je je er geen zorgen om te maken dat andere ineens jouw spotify kunnen gebruiken. Toch is het nooit verkeerd om het zekere voor het onzekere te nemen. Hierom adviseer ik je dus, om net als ik, Duo Mobile te installeren.

 

Wat doet de app?

De app zorgt voor een tweestapsverificatie voor onder andere Facebook en Instagram. Dit betekent dat wanneer je inlogt op een ander apparaat je via deze app een code toegestuurd krijgt welke enkel toegankelijk is voor jou, op jouw toestel. Hiermee voorkom je dat derde partijen in jouw persoonsgegevens kunnen komen met enkel je wachtwoord. Super handig dus! 

 

Hoe stel je het in?

Het instellen gaat eigenlijk vrij makkelijk. Ik heb dit zelf gedaan via Facebook en Instagram zelf. Wanneer je via instellingen naar privacy gaat kom je vanzelf bij een tweestaps verificatie kolom. Je kunt hierbij trouwens er ook voor kiezen om de verificatie via een SMS via jouw nummer te verifiëren. Ik heb er dus voor gekozen om de app te gebruiken.

Je kunt vervolgens via Facebook (of een andere app welke dit ondersteund) doorgestuurd worden naar de app waardoor deze een automatische verbinding maakt met jouw account. Je moet dan nog één keer via Duo Mobile inloggen. Nu ben je gekoppeld en is het in principe geregeld! 

 

Download de app!

IOS

android

 

 

 

Hoeveel waarde hecht jij aan privacy?


0 reacties

Geen reactie

Reageer