Michella vs. Amanda

• 8 november 2018
  • 1 reactie
  • 1048 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
  • Moderator
  • 2839 reacties

Goedemorgen Ben'ers,

Het is inmiddels donderdag, maar voor mij voelt het als een maandagmorgen. Ik zit aan de koffie om nog iets van een wakkere houding te wekken tegenover mijn collega's. Gisterenavond heb ik met Shanna en Jill het meest verrassende televisie programma van 2018 bezocht: Boxing Stars.

Na een voorpret van ongeveer twee weken mochten we gisteren eindelijk het misschien wel meest besproken gevecht van dit jaar aanschouwen. Na de "echte meisjes in de jungle" fittie 8 jaar geleden en de ophef vanuit alle media was dit de meest beladen confrontatie van de avond. Ik moet eerlijk zeggen dat Shanna, Jill en ik unaniem #TeamMichella waren. Niet alleen door haar spraakmakende posts van de afgelopen dagen waarin ze geen enkele vorm van censuur toeliet, maar voornamelijk door haar bijdrage aan Temptation Island de afgelopen seizoenen. Waar wij met vragen liepen over de deelnemers, presenteerde zij ons de antwoorden.

'S ochtends kwamen we aan bij Ben waar we al druk de planning voor de avond bespraken. Aangezien het nog even rijden was richting Amsterdam konden we de community iets eerder laten voor wat het was, en zijn we richting de hoofdstad gereden. Nadat we een pasta naar binnen hadden gewerkt en een karige muntthee achterover hadden geklokt gingen we op zoek naar de studio.

De parkeergarage liet zich voor geen meter vinden, en na ontelbare rondjes waren we stipt op de laatste minuut binnen (Ondanks onze voorbereiding van ruim vier uur). Anyways, we hadden er zin in! Doordat we eigenlijk als laatste binnen kwamen konden we plaats nemen in het BN'ers vak. Als vakopvulling uiteraard, maar dat drukte de pret niet. Voor de uitzending begon werden we geïnstrueerd hoe we moesten klappen. Hiermee bedoel ik overigens applaudisseren, en niet vechten voor de “straat” mensen onder ons.

Na een generale repetitie wat betreft het klappen ging de teller lopen. Nog acht minuten voordat het programma Live werd uitgezonden. Het publiek werd nog wat opgewarmd met verschillende vormen van applaus. Onze handen waren rood aangeslagen, en de teller stond nog niet eens op vier minuten.

Na de eerste twee gevechten waren we klaar voor het moment van de avond. We zaten voorover geleund in de krakkemikkige klapstoeltjes waar je het normaal gesproken geen tien minuten op uithoudt. Maarja, alles voor deze klassieker.

Lees vooral niet verder als je de uitkomst nog niet weet 😉.

Na ongeveer een zevende van een seconde had Michella zichzelf wel bewezen en gaf ze zich gewonnen. Wat. Gebeurd. Hier!? Gebeurd dit echt? Is dit een grap? Girrrrrrl? Na veel ongeloof werd de van-ver-gekomen praatjesmaker uitgejoeld door het publiek. Ruben Nicolai deed een subtiele poging haar alsnog de ring in te krijgen voor ronde 2. Volgens mij moest ronde 1 ook nog worden afgemaakt, maar goed. We waren op dat punt allemaal van ons apprepo. Waar blijven de bloedspetters? Wow. Met een sigaret in d’r mond liet Michella duidelijk weten dat ze niet meer verder zou boxen. “Ik heb helemaal geen conditie” zei ze toen Ruben vroeg haar nader te verklaren. Het publiek lachte als een boer met kiespijn en de blikken die Shanna, Jill en ik wisselden waren alles zeggend. Nadat Amanda Michella nog even heerlijk op haar plek zette door te zeggen dat deze vertoning een afspiegeling van haar karakter was hadden we een overduidelijke winnares. Blaffende honden bijten dus toch niet.

Alhoewel de avond eindigde in een domper heeft de sfeer er niet onder geleden. Teleurgesteld dat we geen reden hebben gekregen om te applaudisseren, was de avond echt een happening.

(Voor we deze achtjarige strijdbijl begraven wil ik natuurlijk eerst nog achterhalen wie jullie favoriet was! STEM!)

Wie, wie, wie?

1 reactie

Reputatie 2
#TeamAmanda 👊❤

Reageer