Alles sluit automatisch af, ook bv instellingen.

• 18 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 323 keer bekeken

Hoi, sinds 2 weken sluiten mijn apps ongevraagd af. Ook bijvoorbeeld instellingen. Heel irritant is dit probleem en ik krijg het niet opgelost. Ik heb geniet geheugen en opslagruimte vrij. Zelfs nu ik dit typ is de app 3x afgesloten tussendoor. De nieuwste update is gedaan. (Huawei)

Iemand tips?

13 reacties

Reputatie 5
Badge +1
HI Simone,

Lastig! Thanks dat je ons al zoveel informatie hebt gegeven! ^^

Heb je al geprobeerd om je telefoon opnieuw op te starten? Ervaar je de problemen dan nog steeds?

Zit er een SD kaartje in je telefoon? Bij mijn vorige telefoon (wel een samsung) ervaarde ik namelijk de zelfde problemen. En na het verwijderen van mijn SD kaartje was het verholpen.

Laat jij jouw bevindingen aan ons weten? Ik wens je nog een fijn weekend toe!
Hoi Johrick,

Ja het probleem is vaak na opnieuw opstarten wel minder erg maar verergert weer naarmate je de telefoon gebruikt. Ik heb de telefoon vanmorgen terug gezet naar fabrieksinstellingen dus nu even afwachten. Als het weer voorkomt zal ik de SD kaart verwijderen. Heb je toen een andere SD kaart in gebruik genomen?

Gr Simone
Update: reset telefoon en verwijderen sdkaart heeft niet geholpen. Het gebeurd wel minder maar nog wel vaak genoeg dat het irriteert. Heeft het nut de garantie aan te spreken?
Reputatie 3
Badge +2
Update: reset telefoon en verwijderen sdkaart heeft niet geholpen. Het gebeurd wel minder maar nog wel vaak genoeg dat het irriteert. Heeft het nut de garantie aan te spreken?

Wat vervelend dat dat niet voor een oplossing heeft gezorgd Simone! Je kan je toestel zeker aanmelden ter reparatie. Je hebt altijd twee jaar garantie op je toestel mits de schade niet is veroorzaakt door val-, druk-, stoot- of waterschade. Meer informatie omtrent reparatie en het aanmelden van je toestel kan je in dit topic vinden.
Reputatie 5
Badge +1
HI Simone,

Ik heb daarna helemaal geen SD kaartje meer gebruikt. Haha!

Ik hoop dat je eruit komt met de garanties etc.

Fijne avond!
Haha dat zou wat zijn Yorick, ik ben van iphone overgestapt op Huawei zodat ik mijn geheugen kon uitbreiden 🙂.

Het is een heel gedonder momenteel. Telefoon zou 21-8 opgehaald worden, maar niemand kwam opdagen. Uiteindelijk 23-8 opgehaald, ook veel later dan de afgesproken tijden, maar oke.
Nu kan ik mijn telefoon niet meer traceren. De statuspagina van DRMobile geeft aan dat mijn toestel nog niet ontvangen is en via het transportbedrijf kan ik niet zoeken omdat ik daarvoor niet de juiste informatie tot beschikking heb. Ik weet namelijk niet de postcode waarnaar het toegebracht wordt.

Inmiddels dus al een week zonder telefoon en ook geen zicht op waar het toestel nu is. Ik heb Ben maar om hulp gevraagd.
Reputatie 5
Badge +12
Oo dat geeft inderdaad geen fijn gevoel als je niet weet waar je toestel precies is nu. Ik kan even voor je kijken of de order al is aangemeld bij Dr Mobile / Dynafix. Heb je voor mij de reparatiecode? Je mag deze anders ook in een privébericht sturen via dit account.
Hoi Wietske,

Gister hebben we volgens mij ook contact gehad via FB chat.
Ik heb vanmorgen bericht gekregen dat de telefoon daar binnen is gekomen. Waarom het zoveel dagen duurt voordat de telefoon bij hun aankomt, geen idee. Een eventuele volgende keer maak ik geen gebruik meer van de ophaalservice in ieder geval.

Wat wel raar is, is dat de statuspagina van DRMobile nog steeds aangeeft dat ze nog wachten op ontvangst van het toestel. Maw aan die statuspagina heb je niets. Ik hoop dus maar dat hun email naar mij wel waar is en het toestel echt daar ligt en ze er hopelijk snel aan toe komen om te repareren.

Reparatienummer is iRMADRPI15602907

Gr. Simone
Reputatie 5
Badge +12
Ah klopt inderdaad! Jouw verhaal kwam mij al zo bekend voor. Pffoe wat een opluchting dat het toestel in elk geval weer boven water is. Ik heb het nog even voor je nagekeken maar de order is nog niet terug te zien in hun tool. Het kan inderdaad even duren voordat dit systematisch verwerkt is.
Dit is toch ook weer een domper. De telefoon vandaag teruggekregen wat vlot is gezien de ervaringen zoals hierboven vermeldt. Dus ik dacht Yes, toch een fijne dienst.

Er staat op de papieren dat het moederbord vervangen is....echter hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor. Zelfs in ergere vorm merkte in de Google Play app. Toch dacht ik, hmm ik zet mijn apps maar wel even terug om het goed te kunnen testen. Maar idd bij alle apps is het probleem zelfs erger dan hiervoor.

Ik heb Ben een mail gestuurd net als DRMobile. Geen idee hoe nu verder.
Inmiddels wel spijt van mijn overstap van Iphone naar Huawei. Liever steeds de melding dat mijn telefoongeheugen vol is dan een telefoon die continue de apps afsluit 😉 want het legen van mijn telefoongeheugen is makkelijker op te lossen 😛
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Simone! Wat balen zeg dat het probleem nog steeds bestaat na het vervangen van het moederboord. En ook wel heel apart dat het probleem zich erger voordoet dan voorheen. Goed dat je een mail hebt gestuurd naar DrMobile. Houd je ons op de hoogte van het resultaat?
Oké, goed nieuws ik heb vanalles uitgezocht en ik heb het op kunnen lossen. Het heeft kennelijk met de laatste update te maken.

Alles omtrent batterij optimalisatie heb ik uitgezet, ook per app. Veel werk maar sindsdien al geen probleem meer. Het is kennelijk een bug in de laatste update die ervoor zorgt of je batterij nu vol is of niet, dat alle apps vrijwel direct gesloten worden.

Gr Simone
Reputatie 3
Badge +2
Wauw Simone, wat goed! Fijn dat je het probleem zo hebt kunnen oplossen. Als we verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het ons dan weten 🙂

Reageer