Beantwoord

Apps overzetten naar SD-kaart, hoe werkt dat?

• 24 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 24025 keer bekeken

ik wil mijn apps overzetten naar mijn sd kaart, als ik in instellingen naar apps ga een app selecteer en naar zijn geheugen gaat hoor ik hier normaal de app naar de sd kaart te zetten!!
echter is dit niet het geval de knop met gegevens overzetten is er niet eens??
en ja mijn standaard opslag is de sd kaart.
raar maar ook een opnieuw geinstaleerde app word niet op de sd kaart gezet?
icon

Beste antwoord door Richard_Claassen 12 maart 2018, 09:29

Ik weet hoe je het moet instellen. Maar als die dan niet doet wat die moet doen dan word het voor mij ook erg spannend!
Vervelend is het wel voor je.
Groet Richard.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Maxlandwer, hmm dat is gek! Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt? Als je een Samsung toestel gebruikt, dan kun je hier klikken voor meer tips over hoe je Apps kunt overzetten naar een SD kaart. Heb je geen Samsung toestel maar wel een toestel met een Android versie, dan lees je hier verdere tips.
Hoi,
dat is zeker gek!?!
Ik heb de huawei p8 lite 2017
ook de apps die je in de tips meegaf werken niet.....
Reputatie 6
Badge +8
Hé jammer! In dat geval zou je even contact kunnen opnemen met Huawei zelf, wellicht kunnen zij jou verder informeren. Jouw topic zal ik open laten staan mochten er leden op het forum zijn die jou hierbij kunnen helpen!
ik heb een Huawei GSM met veel te laag intern geheugen. De meeste voorgeinstalleerde apps slorpten dit reeds op. Steeds moet ik geheugen vrijmaken om mijn apps nog te kunnen updaten..ik dacht dit op te lossen met een SD kaart maar de miserie bleef voortduren; ook standaard staat ingesteld dat de SD moet dienen voor opslag. Dus ik de apps verwijderd en opnieuw gedownload. Raar maar waar ze staan grotendeels terug op de GSM zelf. Ik ben dan gaan navragen bij mn telecom operator en die zei me dat dit volkomen normaal was daar de SD kaart enkel dient voor foto, video en bestanden op te slaan. Apps moeten kunnen werken vanaf de telefoon.. ik had al een tijdje last hiermee en dacht nog voor einde garantieperiode een deal te kunnen maken.Ook valt de telefoon uit als ik hem iets te hard neerleg op mijn buro. ook hier werd een oplossing geboden met een stukje papier tussen de batterij te steken.. niet echt een oplossing maar zo is de garantie voorbij en zit ik nu verveeld met een telefoon die niet goed werkt.
Goede avond ik heb hetzelfde probleem met ook de Huawei P8 lite (2017). Ook nieuwe apps installeert hij niet op de SD-Kaart. Nu kom ik daardoor gewoon echt geheugen te kort om apps te installeren. En doe écht heel weinig met de telefoon want hij is alleen als tijdelijke telefoon ter overbrugging. Whatsapp - beetje internetten - mailen en uiteraard.... bellen. Heeft u uiteindelijk de oplossing gevonden?
Reputatie 6
Badge +3
Ik weet hoe je het moet instellen. Maar als die dan niet doet wat die moet doen dan word het voor mij ook erg spannend!
Groet Richard.

Reputatie 6
Badge +3
Maar even contact opnemen met Huawei, is denk ik de beste optie!

Groet Richard.
Groet Richard.

Helaaaaas. Dan werkt het Ook nog steeds niet. Geheugenkaart ook geformateerd dus daar kan het Ook niet aan liggen. Toch bedankt voor de hulp!
Goede avond ik heb hetzelfde probleem met ook de Huawei P8 lite (2017). Ook nieuwe apps installeert hij niet op de SD-Kaart. Nu kom ik daardoor gewoon echt geheugen te kort om apps te installeren. En doe écht heel weinig met de telefoon want hij is alleen als tijdelijke telefoon ter overbrugging. Whatsapp - beetje internetten - mailen en uiteraard.... bellen. Heeft u uiteindelijk de oplossing gevonden?

Beste

Neen.nog niet..nog steeds zelfde miserie. Standaard stond SD kaart al ingesteld v opslag maar werkt niet. Zeer vervelend.

Groetjes
Ga ik idd maar even doen want kan nu whatsapp gebruiken en 1 extra applicatie verder niets ivm geheugen te kort. Wel ontzettend bedankt!!!!

Reageer