Beantwoord

Apps overzetten naar sd-kaart Huawei

  • 1 September 2017
  • 31 reacties
  • 103232 keer bekeken

Hoe kan ik aan meer MB komen,want mijn huawei P8 lite geeft aan dat ik onvoldoende ruimte hebt,want dan moet ik ander apps verwijderen,terwijl op mijn sd card nog ruimte genoeg is
gr. Arnold
icon

Beste antwoord door Angelique 1 September 2017, 12:18

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hallo, leuk dat je via het forum een bericht stuurt! Welkom 🙂 

Zou je de volgende stappen eens kunnen uitvoeren? 

  1. Ga naar de instellingen van je telefoon.
  2. Druk in het instellingenmenu op ‘Apps’.
  3. Hier zie je direct hoeveel ruimte welke app gebruikt. Zie je een app die veel data verbruikt? Klik dan op deze app.
  4. In het scherm dat je dan ziet druk je op ‘Opslag’.
  5. Als je een Micro SD-kaart in je telefoon hebt, kun je nu onder ‘Gebruikte opslag’ drukken op ‘Veranderen’.
  6. Druk hier op ‘Micro SD kaart
  7. Nu heb je de app verplaatst naar jouw SD-kaart! Als je meer ruimte wilt vrijmaken dan kun je de stappen vanaf stap 3 herhalen, net zo vaak tot je tevreden bent (of je SD-kaart vol zit)!


Hopelijk lukt het hiermee!

Ik ben bang dat dit niet klopt. Ik heb net een nieuwe P8 lite en helaas is het niet mogelijk om voor apps de opslagruimte te wijzigen, tenzij ik een trucje gemist heb. ?Ik heb als standaardlicatie de SD-kaart, maar de apps blijven waar ze zitten...
Reputatie 6
Badge +3
Goedemorgen,

Misschien heb je hier wat aan!

https://www.tabletsmagazine.nl/2017/04/apps-naar-je-sd-kaart-verplaatsen-met-android/

Groet Richard.
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben bang dat dit niet klopt. Ik heb net een nieuwe P8 lite en helaas is het niet mogelijk om voor apps de opslagruimte te wijzigen, tenzij ik een trucje gemist heb. ?Ik heb als standaardlicatie de SD-kaart, maar de apps blijven waar ze zitten...

Goedemorgen,

Misschien heb je hier wat aan!

https://www.tabletsmagazine.nl/2017/04/apps-naar-je-sd-kaart-verplaatsen-met-android/


Groet Richard.
Goedemorgen,

Misschien heb je hier wat aan!

https://www.tabletsmagazine.nl/2017/04/apps-naar-je-sd-kaart-verplaatsen-met-android/

Groet Richard.
Helaas werkt dat ook niet. Bij mijn vorige Huawei p8 lite kon het wel
Reputatie 6
Badge +3
Helaas werkt dat ook niet. Bij mijn vorige Huawei p8 lite kon het wel

Vervelend zeg!

Ik weet het ook niet meer!

Bel anders even met Huawei 08009188.
Stel hier even je vraag hoop dat ze je kunnen helpen.

Groet Richard
Hoi,
Ik heb een huawai P8 lite 2018
Ik weet niet hoe ik mijn apps naar mijn sd kaart moet verplaatsen hebben jullie tips?
Reputatie 2
Badge +1
Hi Bram,

Hebben de tips van Angelique & Richard niet geholpen?

Zorg allereerst dat de standaardopslag op SD kaart staat ingesteld (instellingen->geheugen->opslag->standaardopslag->kies SD kaart). Wanneer dit is gedaan verschijnt er bij elke app de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar de SD kaart (instellingen->apps beheren->kies app). Als deze functie bij een app in het grijs aangegeven wordt, houdt dat in dat deze app niet verplaatst kan worden omdat deze door de ontwikkelaar hiertegen beschermd wordt.'


Misschien heb je hier wat aan!

https://www.tabletsmagazine.nl/2017/04/apps-naar-je-sd-kaart-verplaatsen-met-android/


Hopelijk werkt één van deze tips, laat je ons weten of het gelukt is Bram? 😉

Ik wens je nog een fijn weekend toe!
Hoi,
Ik kwam toevallig deze vraag tegen over het tekort aan mb op je Huawei P8 lite.
Zelf heb ik ook deze telefoon nu weet ik niet of het al gelukt is anders is dit misschien handig om te weten voor iemand anders.
Inderdaad moet je de standaard instelling van intern naar sd veranderen maar deze vind je niet zoals vermeld maar op de volgende locatie: instellingen/geavanceerde instellingen/geheugen en opslag/instellingen voor opslag.
Dan ben je er nog niet want je hebt niets vrij gemaakt op je telefoon.
Ga naar instellingen/apps en open de eerste app die je ziet staan (niet de standaard geïnstalleerde apps) open dan geheugen dan staat bovenaan gebruikte opslag intern of sd.
Verplaats de app van intern naar sd door op wijzigen te klikken en het vinkje op sd-kaart te plaatsen.
Het duurt soms even voordat de app verplaatst is dus geduldig afwachten totdat het verplaatst klaar.
Dit moet je dan bij alle apps zo doen dus dat vergt wel wat tijd.
Alleen heeft Android een nadeel want zodra er van een app een update is geïnstalleerd plaatst hij de app weer terug naar intern dus moet je na elke update deze opnieuw naar de sd verplaatsen.
Als iemand hier een mogelijkheid voor weet om dit te veranderen zou ik dat graag willen weten.

Groeten, Kees
Op instellingen/geavanceerde instellingen staat er geen geheimen en opslag vermeld.
Ik kan wel de interne instelling veranderen zoals boven vermeld.
De app verplaatsen lukt niet want ik kan niet wijzigen. Heel ergerlijk!
Als je geavanceerde instellingen hebt geopend zou je dit toch moeten kunnen zien. Van boven naar beneden gelezen staat er dan: Datum en tijd - Taal en invoer / Geheugen en oplsag - batterijmanager etc, etc.

Als je de apps wilt verplaatsen dan doe je dit onder apps dit staat in geavanceerde instellingen

sorry foutje onder instellingen
Het wijzigen naar standaard opslaan naar SD kaart dat lukt. Echter daarna een app verplaatsen door de app te klikken in instellingen, is er geen mogelijkheid om de app naar SD kaart te verplaatsen.
Niet alle apps kun je verplaatsen zoals bv office pakket kun je maar voor een groot deel verplaatsen.
Maar je zou de meeste door jezelf geïnstalleerde apps moeten kunnen verplaatsen.
Als je de map apps open zie je hier alle apps hier neem je een door jezelf geïnstaleerde app deze open je dan staat er bovenaan geheugen in het klein staat eronder geschreven hoeveel mb en in interne opslag.
Open geheugen door hier op te tikken dan staat er bovenaan gebruikte opslag en rechts ervan interne opslag.
klik op de wijzigen balk en dan het vinkje op sd-kaart en in het volgende scherm op verplaatsen dan verplaats je de app van je interne telefoon geheugen naar de sd-kaart.
Helaas heeft huawei deze optie weggehaald. Na uitgebreid onderzoek en documentatie gelezen te hebben ben ik tot deze conclusie gekomen. Helaas is het dus voor huawei gebruikers vanaf Android 6 niet meer mogelijk apps te verplaatsen.

ook mbv een app die eenvoudig apps kan verplaatsen geeft aan dat het niet mogelijk is de app te verplaatsen.
Dit klopt niet en dat weet ik zeker ik heb nl zelf ook andriod 6.0 op mijn Huawei P8 lite.
Wel heb ik een keer de opties voor ontwikkelaars aangezet misschien dat hier het probleem zit bij jou.

Kan je van het volgende scherm een foto maken: Open geheugen door hier op te tikken dan staat er bovenaan gebruikte opslag en rechts ervan interne opslag.
klik op de wijzigen balk en dan het vinkje op sd-kaart en in het volgende scherm op verplaatsen
Ik heb trouwens al emui 5.0.3 erop staan
Oftewel een p8 lite 2017 Android 7.0

Reageer