Beantwoord

Dual sim functie huawei p20 lite werkt niet

• 1 april 2018
  • 8 reacties
  • 5032 keer bekeken

Ik heb van de week de p20 lite binnen gekregen. Mooi toestel maar ik krijg de dual sim functie niet aan. De sim wil niet herkent worden. Hoe kan dit en led worden?
icon

Beste antwoord door Pierre 4 april 2018, 10:54

Hoi Remon,

Ik begrijp dat er inmiddels een discussie is onstaan over de duo sim functie bij de P20 Lite.

Ik heb navraag gedaan en heb begrepen van Huawei dat er 2 versies zijn van dit toestel. Deze zien er qua uiterlijk hetzelfde uit tot aan de duo sim in het toestel toe.

Je hebt 1 versie met een duo sim functie waarbij de 2de simslot ook eventueel gebruikt kan worden als geheugenkaart slot. Daarnaast heb je ook een waarbij je alleen gebruik maken van 1 simkaart.

Het is bij deze dan ook niet mogelijk om de 2de slot te activeren omdat dit door Huawei is uitgeschakeld.

Dit 2de type toestel is dan ook degene die ik lever bij het bestellen van de Huawei P20 Lite. Als de duosim functie ondersteund werd in het toestel zou ik dit bij de specificaties hebben vermeld.

Sorry als dit onduidelijk was bij het bestellen
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik heb van de week de p20 lite binnen gekregen. Mooi toestel maar ik krijg de dual sim functie niet aan. De sim wil niet herkent worden. Hoe kan dit en led worden?
Hey Remon,
Allereerst gefeliciteerd met je mooie Huawei toestel. Ik heb echter geen oplossing. Wat je zou kunnen doen is even bellen met de servicedienst van Huawei. Bel ze dinsdag even op nummer 0800-9188.

Ik neem aan dat ze jou zeker verder kunnen helpen.
Last je weten wat de oplossing is?

Groet Richard.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi remon.ruys, onwijs tof dat je hebt gekozen voor de Huawei P20 Lite. De Huawei P20 is geleverd in de dual-sim versie. De reden dat de functie niet werkt komt omdat wij deze optie niet ondersteunen met de Ben simkaart.
Reputatie 6
Badge +3
Hoi remon.ruys, onwijs tof dat je hebt gekozen voor de Huawei P20 Lite. De Huawei P20 is geleverd in de dual-sim versie. De reden dat de functie niet werkt komt omdat wij deze optie niet ondersteunen met de Ben simkaart.
Vreemd, dus een sim bepaald of een telefoon kan werken met twee simkaarten?
Als dat zo zou zijn dan word het tijd dat BEN deze optie mogelijk maakt lijkt me!

Groet Richard.
Dat is vreemd ik gebruik ben sim card al jaren in een dual sim setup in verschillende toestellen. Dual sim functionaliteit is voor mij een voorwaarde. Hoe kan dit enabled worden?
Anders heb ik niets aan dit toestel
Reputatie 6
Badge +3

Hoi remon.ruys, onwijs tof dat je hebt gekozen voor de Huawei P20 Lite. De Huawei P20 is geleverd in de dual-sim versie. De reden dat de functie niet werkt komt omdat wij deze optie niet ondersteunen met de Ben simkaart.Dat is vreemd ik gebruik ben sim card al jaren in een dual sim setup in verschillende toestellen. Dual sim functionaliteit is voor mij een voorwaarde. Hoe kan dit enabled worden?
Anders heb ik niets aan dit toestel

Ik kan me niet voorstellen dat een simkaart bepaald dat een telefoon wel of niet werkt met dualsim!
Reputatie 5
Badge +4
@Angelique
Ik vraag me af of je misschien een denkfout maakt. Ben levert geen [b]duosim]/b] (?).
Wanneer je 2 simkaarten in dual-sim telefoon doet dan zou simbeheer actief moeten zijn. Bijvoorbeeld

Sim 1 Ben,
Sim 2 T-mobile. (Of Ben)

De simkaart kan naar mijn mening geen invloed hebben op de functionaliteit van de telefoon.

Wel kan Ben ervoor hebben gekozen om geen duosim te ondersteunen.
Reputatie 1
Hoi Remon,

Ik begrijp dat er inmiddels een discussie is onstaan over de duo sim functie bij de P20 Lite.

Ik heb navraag gedaan en heb begrepen van Huawei dat er 2 versies zijn van dit toestel. Deze zien er qua uiterlijk hetzelfde uit tot aan de duo sim in het toestel toe.

Je hebt 1 versie met een duo sim functie waarbij de 2de simslot ook eventueel gebruikt kan worden als geheugenkaart slot. Daarnaast heb je ook een waarbij je alleen gebruik maken van 1 simkaart.
Het is bij deze dan ook niet mogelijk om de 2de slot te activeren omdat dit door Huawei is uitgeschakeld.

Dit 2de type toestel is dan ook degene die ik lever bij het bestellen van de Huawei P20 Lite. Als de duosim functie ondersteund werd in het toestel zou ik dit bij de specificaties hebben vermeld.

Sorry als dit onduidelijk was bij het bestellen
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Pierre, @Angelique, remon.ruys.

Dit is voor mij veel meer plausibel als antwoord.
In het verleden waren niet alleen de ook goedkopere, dual-sim telefoons zodanig uitgevoerd dat je het deksel veelal kon verwijderen en de accu.

Je had dan bij de dual-sim telefoon afzonderlijke simslots voor de simkaarten onder of naast elkaar en een apart slot voor de microSD.
Was het geen dual-sim telefoon dan was er geen toegankelijk 2e simslots.

Sinds dat de accu en de achterzijde niet meer verwijderd kan worden (veelal?) en de simkaart(en) en microSD alleen nog geplaatst kunnen worden via een houder aan de zijkant, sleutel bijgeleverd is dit verandert.

Bedankt voor de duidelijkheid @Pierre.

Reageer