Beantwoord

Geen bereik (4g en wifi) met Huawei P8

• 10 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 756 keer bekeken

Probleem 1: Ik heb sinds 15 september geen 4G ontvangst in Wognum (postcode 1687 AH).

Probleem 2: Verder kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn Ziggo WIFI modem. Op Internet lees ik veel problemen in combinatie met de Huawei P8 (en P8 lite) in combinatie met Ziggo. In veel gevallen moet het toestel zelfs terug en wordt het moederbord vervangen (zie ook: https://www.gebruikershandleiding.com/Huawei-P8-lite/542698/antwoord.html).

Wie kan helpen om beide problemen op te lossen en wat kan ik zelf nog doen ? Ik heb zelf mijn Ziggo router gereset en mijn Huawei toestel gereset.
icon

Beste antwoord door Angelique 11 oktober 2017, 12:27

Hoi Eric, jeetje dat is wat! Twee problemen, dat is niet fijn om te lezen.

Om te beginnen ben ik aan de slag gegaan met het eerste probleem. Je geeft namelijk aan dat je sinds 15 september geen 4G ontvangst meer hebt in Wognum. Had je voorheen wel verbinding met 4G op deze locatie? Ervaar je ook problemen met 4G op andere locaties, of alleen op de postcode die jij hebt doorgegeven in je bericht? Als de problemen alleen aanwezig zijn op één bepaalde locatie, dan kan het komen door het ontvangst. Ervaar je de problemen binnen of buiten? Is dit binnen? Dan kan het zijn dat de problemen ontstaan door het gebouw. Ervaar je de problemen ook buiten? Dan kan het komen door een eventuele storing, werkzaamheden of een gebrek aan dekking. Ik raad je in dat geval aan om een kijkje te nemen op onze dekkingskaart. Daar heb je ook de mogelijkheid om het probleem dat je ervaart met 4G door te geven.

Probleem twee, de WiFi. Helaas een probleem waarover ik vaker lees op het forum. In je bericht geef je aan dat je geen verbinding meer kan krijgen met je eigen WiFi verbinding. Ervaar je ook problemen met de verbinding met andere WiFi netwerken? Zo ja, dan kan het zijn dat er iets niet goed zit in jouw toestel. Als dat het geval is raad ik je aan om contact op te nemen met de (online) winkel waar jij het toestel hebt aangeschaft. Natuurlijk kan je ook contact opnemen met de fabrikant van het toestel.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Eric, jeetje dat is wat! Twee problemen, dat is niet fijn om te lezen.

Om te beginnen ben ik aan de slag gegaan met het eerste probleem. Je geeft namelijk aan dat je sinds 15 september geen 4G ontvangst meer hebt in Wognum. Had je voorheen wel verbinding met 4G op deze locatie? Ervaar je ook problemen met 4G op andere locaties, of alleen op de postcode die jij hebt doorgegeven in je bericht? Als de problemen alleen aanwezig zijn op één bepaalde locatie, dan kan het komen door het ontvangst. Ervaar je de problemen binnen of buiten? Is dit binnen? Dan kan het zijn dat de problemen ontstaan door het gebouw. Ervaar je de problemen ook buiten? Dan kan het komen door een eventuele storing, werkzaamheden of een gebrek aan dekking. Ik raad je in dat geval aan om een kijkje te nemen op onze dekkingskaart. Daar heb je ook de mogelijkheid om het probleem dat je ervaart met 4G door te geven.

Probleem twee, de WiFi. Helaas een probleem waarover ik vaker lees op het forum. In je bericht geef je aan dat je geen verbinding meer kan krijgen met je eigen WiFi verbinding. Ervaar je ook problemen met de verbinding met andere WiFi netwerken? Zo ja, dan kan het zijn dat er iets niet goed zit in jouw toestel. Als dat het geval is raad ik je aan om contact op te nemen met de (online) winkel waar jij het toestel hebt aangeschaft. Natuurlijk kan je ook contact opnemen met de fabrikant van het toestel.
Beste Angelique,
Probleem 1:
Ik woon sinds 15 september op het nieuwe adres, dus ik weet niet hoe de 4g dekking voorheen was. Op mijn oude adres, 1622 GA Hoorn, had ik in elk geval nooit een probleem met de dekking. Volgens de dekkingskaart zou ik in elk geval een goed 4g bereik moeten hebben, zowel binnens- als buitenshuis. Ik zou graag willen weten of er meerdere klachten zijn voor mijn huidige postcode gebied.

Probleem 2:
Omdat ik op de forums lees dat er meerdere mensen problemen hebben met het Huawei toestel icm de Ziggo WIFI router, vermoed ik dat het aan het toestel ligt. Ik heb geen problemen met de verbinding naar andere WIFI netwerken. Alle reset acties van mijn WIFI router hebben tot nu toe niet geholpen. Mijn Huawei GSM is ook het enige toestel wat problemen heeft met de connectie naar de WIFI router. Meerdere posts op het Internet lijken ook naar het Huawei toestel zelf te wijzen. Nu heb ik het Huawei toestel bij Ben gekocht en wil het ook bij jullie neerleggen. . Hoe kan ik het toestel naar jullie sturen zodat het door jullie verder nagekeken kan worden?

Mvg,
Eric Greuter.
Reputatie 7
Badge +7
De problemen met de dekking kun je doorgeven via de dekkingskaart Eric, de technische dienst kan dan gaan onderzoeken waarom je deze problemen ondervindt en hoe we dit voor jou kunnen oplossen.

Ik ben even het systeem ingedoken en zie dat jouw mobiele telefoon niet via Ben maar via Typhone is geleverd. Dit betekend dat jij je toestel via Typhone aan moet melden ter reparatie, zij zijn enige tijd geleden failliet gegaan waardoor jij de reparatie in dit geval via Ben kunt aanmelden. Het is wel belangrijk dat jij de aankoopbon van je toestel mee kunt sturen, dit is namelijk jouw garantie bewijs. Alles over de garantie van je mobiele telefoon en het aanmelden van een reparatie lees je hier.

Reageer