Beantwoord

Heeft mijn toestel wel of geen simlock?

• 14 februari 2018
  • 4 reacties
  • 325 keer bekeken

Hallo forum, Ik heb recent de nieuwe Huawei P Smart ontvangen. Mijn huidige abonnement loopt op 20-03-2018 af. Nu wil ik mijn "oude" P8lite aan mijn zoon geven. Zijn simkaart is van een andere provider. Echter ik kan bijvb nog niet bellen. Is dit omdat het oude abonnement nog doorloopt en kan het daarna wel of is er sprake van een simlock?
gr. Johan
icon

Beste antwoord door jjewannes 15 februari 2018, 11:17

Hallo Felice en Richard, idd het toestel was simlock vrij. Na nog een poging gedaan te hebben werkte het wel. Ik was gewoon te snel. Bedankt voor de antwoorden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Hallo forum, Ik heb recent de nieuwe Huawei P Smart ontvangen. Mijn huidige abonnement loopt op 20-03-2018 af. Nu wil ik mijn "oude" P8lite aan mijn zoon geven. Zijn simkaart is van een andere provider. Echter ik kan bijvb nog niet bellen. Is dit omdat het oude abonnement nog doorloopt en kan het daarna wel of is er sprake van een simlock?
gr. Johan

Over het algemeen zijn de toestellen bij BEN simlockvrij. Dus als het.goed is ook bij u.
Reputatie 2
Hoi jjewannes, alle toestellen van Ben zijn sinds enkele jaren simlockvrij. De Huawei P8 Lite is een simlockvrij toestel, als je deze via ons hebt verkregen. Werkt de simkaart van jouw zoon niet in de Huawei? Dan wil ik je aanraden een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat je de simkaart in een ander toestel probeert, om te zien of de simkaart daar wel werkt.
Hallo Felice en Richard, idd het toestel was simlock vrij. Na nog een poging gedaan te hebben werkte het wel. Ik was gewoon te snel. Bedankt voor de antwoorden.
Reputatie 6
Badge +3

Succes ermee!

Reageer