Huawei P Smart wil niet verbinden met bedrijfs WIFI

• 26 juni 2018
  • 5 reacties
  • 1208 keer bekeken

Hoewel ik met mijn Samsung S4 nooit problemen heb gehad, lukt het niet met dit nieuwe toestel om verbinding te maken op het bedrijfsnetwerk "eduroam" van het opleidingsinstituut waar ik werk. De normale inloggegevens voor dit netweerk (voor Android) werken om de een of andere reden niet.
Instellingen die gebruikt zijn:
Coderingstype: 802.1x EAP
EAP-methode: PEAP
Phase-2 verificataie: "geen"
CA-certificaat "(niet opgegeven)"

Wie weet wat er aan de hand kan zijn, of heeft dit ook als klacht ?

Bij voorbaat dank !

5 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi overlack,

Wat onhandig dat jouw toestel niet wil verbinden met het Wifi netwerk! Op het werk is het zeker wel handig om toegang te hebben tot Wifi. Ervaar je deze problemen ook op andere Wifi netwerken?
Hallo Wietske,
Neen, op mijn thuisnetwerk heb ik geen problemen.
Ik heb intussen wel al gezien op het internet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met het aanloggen op Eduroam, het wifi netwerk dat in opleidings-instituten wordt gebruikt. Maar vreemd genoeg deed mijn Samsung het heel goed, toen ik die nog gebuikte. Een beetje een teleurstelling dat deze Huawei me nu zo in de steek laat.
Ik hoor graag wat je voor advies hebt, bij voorbaat dank !
Met vriendelijke groeten,
Reputatie 5
Badge +7
Hi Overlack, jeetje dan zou het kunnen dat de Huawei hier geen verbinding mee kan maken. Heb je al eens geprobeerd om de Wifi verbinding tussen de Huawei en het netwerk helemaal te verwijderen en daarna opnieuw in te stellen?
Hallo Jill,
Tja, ik heb natuurlijk niet stil gezeten, en de helpdesk van de onderwijsinstelling zit ook met zijn handen in het haar. Ik zal het helemaal verwijderen wel proberen, als ik morgen weer in de omgeving van het netwerk ben.
Ik heb het al geprobeerd met "vergeten" en daarna opnieuw aanmelden met verschillende varianten van de instellingen, maar dat haalt niets uit. Hebben jullie geen "lijntje" naar Huawei: die zullen toch ongetwijfeld wel eens hiervan gehoord hebben ?

Ik hoor wel, alvast bedankt !
Met vriendelijke groeten,
Overlack.
Reputatie 5
Badge +7
Een lijntje met Huawei zou ik wel graag hebben, maar deze heb ik helaas niet. Je kunt wel contact met ze opnemen op het nummer 0800 9188 misschien dat zij de oplossing voor je hebben.

Reageer