Beantwoord

Huawei p8 lite wifi netwerk ontzegd!

• 18 juni 2017
  • 8 reacties
  • 12789 keer bekeken

Sinds gisteren maakt mijn toestel geen verbinding meer met de wifi netwerken bij mij thuis. Mijn huisgenoten ervaren geen problemen met de wifi verbinding. Ik krijg de melding opgeslagen en toegang tot het netwerk ontzegd te zien. Ook zijn niet alle verschillende netwerken zichtbaar. Ik heb mijn toestel en de modem opnieuw opgestart, maar echter tevergeefs. Is er een oplossing mogelijk of moet ik mijn toestel ter reparatie opsturen?
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 6 augustus 2017, 12:23

Het ligt toch echt aan de Huawai toestellen. Mijn vrouw en dochter ervaren hetzelfde probleem. Je modem instellen op 5G is niet mogelijk omdat de toestellen hier niet op zijn ingesteld.
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. 5G en je modem hebben niets met elkaar van doen. Het 5G is er zelfs (nog) niet, wel 4G. Dit gaat met name om de snelheid van mobiel internet. Dus, heeft het niets van doen met je modem. De rest zal wel kloppen.

Informatie

Voor de zekerheid raadt ik je wel aan om eens een controle te doen met de app wifi analyzer. Daarmee kun je zien hoe dicht bij elkaar de wifi kanalen liggen.
Bekijk origineel

8 reacties

Vervelend! Ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem, waardoor ik geen Whatsapp-berichten kan ontvangen. Opnieuw opstarten van mijn telefoon, het opnieuw invoeren van het Wifi-wachtwoord, het modum opnieuw opstarten, terugzetten naar fabrieksinstellingen e.d. werken allemaal niet.
Hopelijk is er een andere oplossing, want ik had zeer recent al problemen m.b.t. verstaanbaarheid tijdens het bellen. Gelukkig hoefde ik uiteindelijk mijn telefoon niet ter reparatie op te sturen, omdat ik er zelf achterkwam dat niet de telefoon maar mijn sim-kaart kapot was. Ben heeft toen gelijk een nieuwe sim-kaart naar me gestuurd. Helaas heb ik toen al ruim een week niet fatsoenlijk van een telefoon gebruik kunnen maken, aangezien Ben geen vervangende telefoon levert. Ik zit er dus niet op te wachten om opnieuw lange tijd zonder telefoon te zitten, aangezien ik deze nodig heb voor mijn werk!
Reputatie 3
Badge +1
Hoi pobeng en b. blom,

Ik kan me voorstellen dat het erg onhandig is wanneer je toestel geen verbinding kan maken met je wifi netwerk.
Wat betreft het wifi netwerk zelf kan ik je niet veel vertellen omdat Ben geen internet thuis aanbiedt. Indien je alle mogelijke opties met betrekking tot wifi bent nagelopen zou het probleem in het toestel kunnen zitten. Via Ben kan je (indien het toestel via Ben is verkregen) jouw toestel ter reparatie aanbieden. Meer informatie over het ter reparatie aanbieden van je toestel via Ben kan je terugvinden in dit topic.
Tevens heb je 2 jaar garantie op je toestel via de fabrikant. Ook bij hen zou je navraag kunnen doen over een eventuele oplossing voor het probleem met jullie toestel en wifi.
Het ligt toch echt aan de Huawai toestellen. Mijn vrouw en dochter ervaren hetzelfde probleem. Je modem instellen op 5G is niet mogelijk omdat de toestellen hier niet op zijn ingesteld. Ervaring leert dat je modem herstarten ( 1 minuut stroom eraf) het probleem oplost. Echter ben je buiten bereik van je wifi geweest kan het probleem zich wederom voordoen. Nogmaals ligt echt aan je toestel. Huawai zou deze bug moeten oplossen.
Reputatie 6
Badge +4
Het ligt toch echt aan de Huawai toestellen. Mijn vrouw en dochter ervaren hetzelfde probleem. Je modem instellen op 5G is niet mogelijk omdat de toestellen hier niet op zijn ingesteld.
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. 5G en je modem hebben niets met elkaar van doen. Het 5G is er zelfs (nog) niet, wel 4G. Dit gaat met name om de snelheid van mobiel internet. Dus, heeft het niets van doen met je modem. De rest zal wel kloppen.

Informatie

Voor de zekerheid raadt ik je wel aan om eens een controle te doen met de app wifi analyzer. Daarmee kun je zien hoe dicht bij elkaar de wifi kanalen liggen.
Telefoon gekocht op 17-7-17. Steeds de mededeling 'toegang tot het netwerk ontzegd '.
Toestel teruggebracht naar MediaMarkt. Vandaag kon ik hem ophalen. Nieuw moederbord.
Probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Pippi! Fijn om te lezen dat de reparatie het probleem heeft verholpen! Ik hoop dat jij vanaf nu onbezorgd van jouw toestel kunt blijven genieten!

Het ligt toch echt aan de Huawai toestellen. Mijn vrouw en dochter ervaren hetzelfde probleem. Je modem instellen op 5G is niet mogelijk omdat de toestellen hier niet op zijn ingesteld.Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. 5G en je modem hebben niets met elkaar van doen. Het 5G is er zelfs (nog) niet, wel 4G. Dit gaat met name om de snelheid van mobiel internet. Dus, heeft het niets van doen met je modem. De rest zal wel kloppen.

Informatie

Een kleine correctie: 5G wordt ook wel gebruikt om te verwijzen naar de 5GHz frequentie band die gebruikt kan worden voor wifi. Daarbij moet zowel de router als de telefoon de frequentie ondersteunen, wat de Huawei p8 lite dus niet doet. Technisch gezien heeft het inderdaad met de router van doen en niet de modem, maar gezien meeste "modems" tegenwoordig eigenlijk een router/modem 2-in-1 apparaat is mag je die vergissing best vergeven.

Dat terzijde, heeft iemand nog succes gehad met het verhelpen van deze problemen. Heb hier een toestel wat na een reset naar fabrieksinstellingen nog steeds de melding "Toegang tot het netwerk afgewezen" geeft bij meerdere netwerken (waar andere apparaten probleemloos mee verbinden).
Het toestel is ondertussen uit de garantie dus opsturen ter reparatie is helaas geen optie meer.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Alexiooo, ahhh jammer zeg dat jouw telefoon geen verbinding meer wilt maken met de WIFI! De enig oplossing is inderdaad hem na te laten kijken. Op alle toestellen die wij aanbieden zit een garantie van twee jaar. Als deze is verlopen dan van het helaas niet meer binnen de garantie.

Reageer