Huawei P8 Lite wifi probleem

• 28 januari 2017
  • 14 reacties
  • 13833 keer bekeken

Hallo,
Ik heb onlangs een Huawei p8 lite bij jullie gekocht en ik heb hem nu ongeveer 5 maanden. Gister kwam ik thuis en toen kon mijn telefoon niet meer verbinden aan de wifi, sterker nog hij kan geen enkel netwerk meer vinden. Ja ik heb alle simpele manieren van dit probleem op te lossen al geprobeerd zoals telefoon opnieuw starten wifi aan en uit zetten. Dit werkt allemaal niet. Heeft iemand een oplossing voordat ik mijn telefoon opstuur en een nieuw toestel aanvraag?

Dit topic is gesloten

14 reacties

Ohja voordat iemand zegt dat het aan mijn provider ligt, elk ander toestel in ons huis heeft wifi behalve mijn huawei
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Thijs, bedankt voor je bericht. Dit klinkt niet zo mooi, het lijkt er dan namelijk op dat je toestel gerepareerd moet worden. Hier help ik je graag mee verder. Zou je mij hiervoor via een PB in dit profiel je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum kunnen sturen?

Groetjes, Jolijn
ik heb het zelfde probleem met de huawei p8 light 5 maanden zonder problemen wifi gehad en ineens weg....alles al gedaan terug gezet naar fabrieksinstellingen ook nog een totale reset gedaan maar niks helpt....hij zegt gewoon telkens geen toegang internet en als ik dan ga kijken staat er ook geen ip nummer ....de telefoon werkt wel als hij naast de wifi modem ligt of versterker...maar ga je 1 meter ervandaan is het weg
Heb ook een light 9 en daar geen problemen mee en de rest van alle apparaten ook niet dus het ligt specifiek aan de telefoon
Reputatie 6
Badge +8
ik heb het zelfde probleem met de huawei p8 light 5 maanden zonder problemen wifi gehad en ineens weg....alles al gedaan terug gezet naar fabrieksinstellingen ook nog een totale reset gedaan maar niks helpt....hij zegt gewoon telkens geen toegang internet en als ik dan ga kijken staat er ook geen ip nummer ....de telefoon werkt wel als hij naast de wifi modem ligt of versterker...maar ga je 1 meter ervandaan is het weg
Heb ook een light 9 en daar geen problemen mee en de rest van alle apparaten ook niet dus het ligt specifiek aan de telefoon

Hallo, vervelend dat je hier ook last van hebt zeg! Het beste om te doen is om denk ik jouw toestel aan te melden ter reparatie. Via dit topic lees je alles over de voorwaarden en garantie.
Goedemorgen
Ik heb onlangs (25-7) voor mijn dochter een Huawei p8 lite bij jullie gekocht. Eerder deze week meldde ze mij dat de telefoon niet meer kon verbinden met wifi (mobiele data inmiddels opgebruikt, dus al langere periode geen WLAN), telefoon ziet helemaal geen enkel wifi punt. heb alle zaken die in dit forum / en op internet zijn te vinden ( en dat zijn er nogal wat met dit issue voor huawei p8lite) al uitgevoerd zonder resultaat. Mijn conclusie, gebaseerd op het feit dat alle andere toestellen hier in huis wel wifi connectie hebben, is dat het hier om een defect draait. Hoe lossen we dit zsm op?

alvast bedankt, Frank
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Frank, bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat jouw dochter problemen hebt met de verbinding met Wifi. Als het over een defect gaat kan ik je helpen met een reparatie van het toestel. Als je bij via een DM in dit profiel je e-mailadres en het IMEI-nummer van het toestel stuurt, kan ik je verder helpen. Daarnaast kan ik je ook aanraden om de link na te kijken van mijn collega over de voorwaarden en de garantie.

Groetjes, Jolijn
Dankjewel Jolijn, Zodra ik thuis ben zal ik het IMEI nummer van de telefoon erbij zoeken. Kom ik op terug.

Groet, Frank
Beste Jolijn, ik heb afgelopen maandagavond het EMEI nummer aan je verzonden via https://forum.ben.nl/members/ben-moderators-1457. Kun je aan mij bevestigen dat je dit hebt ontvangen?

Alvast bedankt, Frank
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Frank, sorry voor de late reactie! Ik heb je gegevens ontvangen en ik heb je toestel ter reparatie aangemeld. Je krijgt hier vandaag nog een bevestiging van via de e-mail.

Groetjes, Jolijn
Hallo, Ik heb hetzelfde wifi probleem met mijn P8 Lite. ik heb alles wat voorgesteld is al geprobeerd maar geen resultaat. Zouden jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo, Ik heb hetzelfde wifi probleem met mijn P8 Lite. ik heb alles wat voorgesteld is al geprobeerd maar geen resultaat. Zouden jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Hoi Thouwy, enorm vervelend! 😞 Ik vrees, als je dit probleem ook hebt met andere WiFi punten, je het toestel op zou kunnen sturen voor onderzoek! Ik heb jouw klantkaart bekeken en ik zie dat de garantie van jouw toestel loopt via StudentMobiel. Ik raad je aan om contact met hun op te nemen en daar jouw verhaal uit te leggen. Hopelijk kunnen zij jou verder helpen bij dit probleem!
Hoi!
Ik heb helaas ook het probleem dat de wifi op mijn telefoon (P8 Lite) niet meer aan wil (ook fabrieksinstellingen geprobeerd etc..). Beste optie lijkt mij de telefoon terugsturen neem ik aan? Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

Groeten,
Jennifer
Reputatie 6
Badge +8
Hoi!
Ik heb helaas ook het probleem dat de wifi op mijn telefoon (P8 Lite) niet meer aan wil (ook fabrieksinstellingen geprobeerd etc..). Beste optie lijkt mij de telefoon terugsturen neem ik aan? Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

Groeten,
Jennifer

Hoi Jennifer, sorry voor de late reactie! Flink balen dat jouw toestel ook niet naar behoren werkt.. Ik raad je aan contact op te nemen met de online winkel waar je destijds het toestel hebt verkregen. In jouw geval is dit Studentmobiel. Hopelijk kunnen zij een passende oplossing bieden!
Hoi!

Groeten,
Jennifer

Hoi Jennifer, sorry voor de late reactie! Flink balen dat jouw toestel ook niet naar behoren werkt.. Ik raad je aan contact op te nemen met de online winkel waar je destijds het toestel hebt verkregen. In jouw geval is dit Studentmobiel. Hopelijk kunnen zij een passende oplossing bieden!

Dankjewel voor je reactie 🙂 Ga ik doen!
Groetjes