Huwei p9 lite ontgrendelen?

• 19 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 16090 keer bekeken

• Ben op dreef
  • 3 reacties
Gisteren m'n Huawei P9 lite samen een ben abonnement ontvangen. Mooi toestel. Gisteravond even gekeken en weer uit gezet. Nu wil ik er mee verder doch vraagt hij een ontgrendeling wachtwoord. Deze heb ik zelf niet en zou niet weten hoe ik hier aan kom. Kunnen jullie me helpen?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Henk,

Wat leuk dat je zo tevreden bent met je nieuwe toestel! Een ontgrendelings wachtwoord is een wachtwoord dat je insteld bij de installatie van je toestel. Deze kan ik helaas niet inzien. Ik heb alleen beschikking tot je pin en puk code in mijn systeem.

Vaak is het zo dat als jij het ongrendelings wachtwoord 10 keer verkeerd hebt ingevoerd jij een optie krijgt om dit wachtwoord naar je email te laten versturen. Dit word dan naar het email adres verstuurd die jij hebt opgegeven bij de installatie van je toestel.
Dank je wel, maar ik heb geen ontgrendeling wachtwoord ingevoerd. Ik heb alleen maar de vingerscan gebruikt. Daarna start het toestel op en dan vraagt hij naar een ontgrendeling wachtwoord.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Henk,

Heb je al een hard reset van je toestel gedaan?
Nog niet Jeroen. Heb geen idee hoe ik dat kan doen.
Reputatie 3
Badge +1
Aangezien je het toestel niet aan kan zetten kan je dit op de volgende manier doen:

• Als het toestel helemaal uit staat houd je de volume omhoog en power knop tegelijk ingedrukt. Deze laat je los wanneer het Huawei logo in beeld komt.
  • Nu selecteer je, door middel van de volume knoppen de optie "wipe data/factory reset" en bevestig je deze keuze met de power knop.
  • In het volgende menu selecteer je wederom " "wipe data/factory reset" en bevestig je deze met de power knop.
  • Nu verschijnt er weer een nieuw scherm waarin je "reboot system now" bevestigd. Dit doe je opnieuw met de power knop.

Wanneer je deze stappen doorlopen hebt heb je jouw toestel helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen en kan je hem weer helemaal naar wens instellen. Noteer hierbij alle keuzes die je maakt betreffende de beveiliging van je toestel en andere instellingen zodat je deze terug kan zien wanneer er zich iets gelijks voordoet.

Succes hiermee. 😉
Super Jeroen, het werkt. Heel veel dank.

Gr. Henk
Reputatie 3
Badge +1
Goed om te horen dat het heeft mogen helpen, Henk.

Fijn weekend verder en veel plezier met je nieuwe toestel. 😉
Hallo, ik geraak ook niet voorbij mn vergrendelpatroon dat dus niet lukt. Ik ben ondertussen al een uur geblokkeerd. Wat zijn mijn opties? Ik heb geen backup van mijn fotos dus die zou ik graag behouden....
Thanks
Reputatie 6
Badge +8
Hallo, ik geraak ook niet voorbij mn vergrendelpatroon dat dus niet lukt. Ik ben ondertussen al een uur geblokkeerd. Wat zijn mijn opties? Ik heb geen backup van mijn fotos dus die zou ik graag behouden....
Thanks

Hoi Debbie, wat een onhandig probleem! Is het inmiddels gelukt om je toestel te ontgrendelen?
Hallo, ook ik heb sinds gisteren een Huawei maar dan een P9 dus geen lite, Na de update van EMUJI moest ik opnieuw opstarten en werd er gevraagd naar een pincode van mijn simkaart. Die heb ik ingetoetst en daarna kreeg ik weer de cijfertoetsen te zien en de mededeling dat ik "na het invullen opnieuw opstarten"dus heb ik weer de pincode ingevuld maar op dit scherm zit geen "ok" toets. Dus mobiel herhaaldelijk opnieuw opgestart en steeds kwam ik weer in het scherm de pincode van de simkaart.Heb contact opgenomen met Huawei. Advies was om het zonder simkaart te doen en ik kreeg dezelfde melding. Dus volgens Huawei ligt het aan de pincode schermbeveiliging en ze zouden me een stappenplan opsturen voor een harde reset maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Maar het is ook mogelijk dat het aan de update EMUJI ligt. Het lijkt mij goed dat ik eerst maar een reboot doe. bovenstaande stappen van vorige berichten doe. Mijn vraag is doe ik dit zonder simkaart of met? vriendelijke groet
Reputatie 6
Badge +3
Kan gewoon zonder, maar volgens mij maakt het niet uit net of zonder

Reageer