Melding: alleen noodoproepen

• 1 september 2017
  • 9 reacties
  • 8052 keer bekeken

Hoe kan het zijn dat bij mijn toetsel, de HUAWEi 8 LITE linksboven de melding "Alleen noodoproepen" blijft staan?

gr,

Deon

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Deon, dat is een gekke melding. Het kan zijn dat de simkaart de verbinding met het netwerk is verloren. Door je toestel te herstarten + de pincode in te voeren maakt de simkaart opnieuw verbinding met het netwerk. Laat je het weten?
Hallo Angelique, bedankt voor je reactie. Ik heb het toestel uitgezet en weer aangzet, echter de melding blijft staan. Ik snap er niets van! Ik gebruik het teostel pas vandaag voor het eerst, omdat mijn nieuwe abonnement ook pas vandaag ingaat.

gr,

Deon
Reputatie 6
Badge +8
Vreemd! Zou je de simkaart in een andere telefoon willen proberen of de simkaart het daar wel in doet?
In mijn andere toestel past alleen een grote simkaart en de telefoon bij mijn collega ook. Dus dat kan ik momenteel helaas niet testen. Ik heb de simkaart pas gisterenavond in mijn nieuwe toestel gedaan! Dus ik weet nu niet hoe ik dit moet testen.
Reputatie 6
Badge +8
Het is voor nu even de vraag of het probleem zit in het toestel of de simkaart. Vandaar de vraag om de simkaart in een ander toestel te proberen.. Zou jij het simkaartnummer van de simkaart die je van ons hebt willen doorgeven? Het simkaartnummer begint met 8931.. Dan kan ik controleren of jij de juiste simkaart hebt.
Angelique, het nummer is [verwijderd]
Reputatie 6
Badge +8
Ah, ik heb een ander simkaartnummer in mijn systeem staan, Deon! Heb je deze simkaart bij je verlenging gekregen? Zo ja, dan moet die nog wel even geactiveerd worden voordat die werkt! Hoe je een simkaart kunt activeren die je bij een verlenging hebt gehad lees je onder het kopje 'verlenging' in dit artikel.
Ik kan deze op de pagina NIET activeren. heb er geen moglijkheid toe. Maar ik heb eigenlijk geen verlenging: Ik heb na 2 jaar een ander toestel en een ander abonnement. Dus dan snap ik het niet!! Wat moet ik nu doen?
Reputatie 6
Badge +8
Als jij een nieuw toestel + een ander abonnement hebt maar daarbij wel je eigen nummer die al actief bij ons is besluit te nemen, dan zien wij dit als een verlenging. Ik heb intern een notitie doorgezet om de nieuwe simkaart te activeren voor je. Helaas lukte het mij niet om de simkaart actief te stellen door een kleine storing. Als de nieuwe simkaart is geactiveerd ontvang jij van ons een e-mail met daarin een bevestiging van de activatie. Tot die tijd mag jij je huidige simkaart blijven gebruiken.

Reageer