Wie word er blij van Huawei?

• 3 juli 2016
  • 26 reacties
  • 1057 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Ik ben benieuwd wie er allemaal blij worden van een Huawei telefoon. Ben jij die echte fan? Vertel waarom Huawei voor jou de telefoon is. Ik ben benieuwd!

26 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dit zijn alle vier de Huawei die ik heb of had.
Ben in 2009 begonnen met de T-mobile pulse telefoon. Nadat die kapot was ging ik hem van binnen bekijken en zag Huawei staan. Toen me gaan inlezen over het bedrijf en kwam er achter hoe gigantisch groot en wereldwijd Huawei verspreid is. Op de andere foto's zie je drie Huawei's de middelste foto is een Mate7 en de derde op de foto helemaal rechts is de Huawei P9plus.

Reputatie 6
Badge +3
Ben ik de enige Huawei fan in Nederland?
Badge
Haha, gezien de verkoopaantallen van Huawei wereldwijd denk ik dat er voldoende fans zijn, Richard 😉
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan IOS als besturingssysteem, maar als ik ooit weer een Android toestel moet nemen, dan zou ik zeker een Huawei overwegen 😃
Reputatie 6
Badge +3
Ja opeens weet je het, je koopt drn Huawei!
Reputatie 6
Badge +3
Dit moet je even zien de Mediapad van Huawei. Met speakers van Harman kardon. Daar word je toch blij van?
Ik ging voor Samsung A5. Na in diverse shops info te hebben ingewonnen besloot ik in het diepe te springen en het avontuur aan te gaan met het voori mij onbekende Huawei. Drie weken gebruik maakt mij blij. Muv dat de software niet blijkt te conecten met mijn auto. Nu is het wachten op naar ik hoop een snelle update van Huawei.
Reputatie 6
Badge +3
Ik ging voor Samsung A5. Na in diverse shops info te hebben ingewonnen besloot ik in het diepe te springen en het avontuur aan te gaan met het voori mij onbekende Huawei. Drie weken gebruik maakt mij blij. Muv dat de software niet blijkt te conecten met mijn auto. Nu is het wachten op naar ik hoop een snelle update van Huawei. Gaaf om te horen zeg. Echt weet zeker dat je blij zal blijven met Huawei. Welkom bij de Huawei familie.

Reputatie 5
Badge +2
Vanuit mijn omgeving minder positieve ervaringen met een Ascend P6 een ruime tijd terug. Zelf nooit een Huawei gehad. Wel vind ik de P9 en de Mate 8 mooie toestellen die vlot aanvoelen, maar erg veel kopieerwerk als je het vergelijkt met iOS op een iPhone in mijn ogen.
Reputatie 6
Badge +3
Tja ik vraag me dan altijd af wie wie kopieert. Echter betaal liever iets minder voor een zelfde of misschien wel een beter product.
Reputatie 6
Badge +3
Huawei maakt het mogelijk, wie anders?

heb al meerdere toestellen gehad van huawei.
ben een echte fan.
heb de p6,p8 en de g7 en de mediapad x1 nu in afwachting op de p smart
Reputatie 6
Badge +3
heb al meerdere toestellen gehad van huawei.
ben een echte fan.
heb de p6,p8 en de g7 en de mediapad x1 nu in afwachting op de p smart

Gaaf leuk om te lezen dat ik niet de enige fan ben!

Fijne avond en dank voor je reactie, groet Richard.
Een telefoontje naar een instelling was de druppel dat mijn Huwawei al bijna een jaar onaangeroerd in de kast ligt. Nadat ik ruim 15 minuten in de wacht stond werd gevraagd om een cijfer van het keuzemenu in te toetsen. Met een zwart schermpje wordt dat moeilijk. Maakt overigens prachtige foto's, maar hoe ik ze op mijn PC krijg zou ik niet weten. En elke 2 dagen opladen zonder ook maar een handeling verricht te hebben wil ik het niet eens over hebben.
Een simpele handeling als bellen of gebeld worden is, zeker voor de oudere generatie dermate problematisch dat de techniek zijn doel voorbij gestreefd is.
Ik heb nu een goedkope Chinees gekocht, perfect geluid en een standby tijd van bijna een maand. Helaas voorzien van een eenvoudige camera. Veel keus is er voor ons (nog) niet.
Jammer dat de fabrikanten hier niet op inspelen. Er zijn veel, heel veel vergrijzende babyboomers die geld genoeg hebben als hen een eenvoudige doch kwalitatief hoogwaardige telefoon wordt aangeboden.
Reputatie 6
Badge +3
Een telefoontje naar een instelling was de druppel dat mijn Huwawei al bijna een jaar onaangeroerd in de kast ligt. Nadat ik ruim 15 minuten in de wacht stond werd gevraagd om een cijfer van het keuzemenu in te toetsen. Met een zwart schermpje wordt dat moeilijk. Maakt overigens prachtige foto's, maar hoe ik ze op mijn PC krijg zou ik niet weten. En elke 2 dagen opladen zonder ook maar een handeling verricht te hebben wil ik het niet eens over hebben.
Een simpele handeling als bellen of gebeld worden is, zeker voor de oudere generatie dermate problematisch dat de techniek zijn doel voorbij gestreefd is.
Ik heb nu een goedkope Chinees gekocht, perfect geluid en een standby tijd van bijna een maand. Helaas voorzien van een eenvoudige camera. Veel keus is er voor ons (nog) niet.
Jammer dat de fabrikanten hier niet op inspelen. Er zijn veel, heel veel vergrijzende babyboomers die geld genoeg hebben als hen een eenvoudige doch kwalitatief hoogwaardige telefoon wordt aangeboden.

Jeetje wat jammer dit te horen! Welke Huawei heeft u in de kast liggen?
P8, model ALE L-21.
Reputatie 6
Badge +3
P8, model ALE L-21.
En als u hem aansluit op de lader en aanzet. Blijft dan het beeld ook zwart? Komt er ook geen geluid uit. De tune van Huawei bijvoorbeeld?
Als ik bel is er niets aan de hand. Als ik even moet wachten wordt het scherm zwart. Een keuzemenu van de ontvanger die opdracht geeft een keuze te maken door een bepaald cijfer in te toetsen wordt dan echter problematisch. Het schermpje is dan geheel zwart en ondanks veelvuldig schuiven en wrijven blijft dat gewoon zwart. Het enige geluid wat ik dan hoor is: "u heeft de onjuiste toets ingedrukt, probeert u het nog een keer." Gemakshalve en om mijn irritatiegrens niet te laten overschrijden verbreek ik dan de verbinding en telefoneer met mijn vaste telefoon probleemloos.
Het zal ongetwijfeld niet aan de apparatuur liggen. Echter veel van mijn leeftijdsgenoten zijn net als mij niet met digitale technieken opgegroeid. Wij zijn opgegroeid met apparaten die functioneel moeten zijn en ons werk een stuk gemakkelijker moeten maken. Voorafgaand aan een eenvoudig telefoontje plegen, eerst een veelvoud aan onlogische handelingen verrichten, waarvan een aantal ook nog eens cryptografisch verborgen zijn, zoals het eerder genoemde "zwarte schermpje" maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Integendeel zelfs, ze vallen dan al snel onder de categorie misaankopen en belanden verder ongebruikt in een kast. En om nu eerst een cursus te gaan volgen hoe je een telefoon moet bedienen gaat mij dan ook echt te ver.

En zoals ik al aangaf de techniek is zijn doel voorbij gestreefd. Dat leidt ertoe, zeker in mijn geval, dat ik gemakshalve een paar stappen terug heb gedaan en noodgedwongen genoegen neem met een eenvoudig druktoets Chineesje van drie tientjes.
Een fabrikant die rekening zou houden met deze grote doelgroep zou per direct spekkoper zijn. Want als zij leveren wat wij vragen is de prijs verder van ondergeschikt belang. Het enige wat de meesten van ons willen, is probleemloos kunnen bellen of gebeld worden met een regelbaar volume waarbij het geluid van studiokwaliteit dient te zijn. Een camera met dezelfde hoge kwaliteit als o.a. de Huawei. En bluetooth is natuurlijk ook handig. Spelletjes op de telefoon? Die tijd hebben we gehad en internetten doen we wel thuis op de PC.
Reputatie 6
Badge +3
Als ik bel is er niets aan de hand. Als ik even moet wachten wordt het scherm zwart. Een keuzemenu van de ontvanger die opdracht geeft een keuze te maken door een bepaald cijfer in te toetsen wordt dan echter problematisch. Het schermpje is dan geheel zwart en ondanks veelvuldig schuiven en wrijven blijft dat gewoon zwart. Het enige geluid wat ik dan hoor is: "u heeft de onjuiste toets ingedrukt, probeert u het nog een keer." Gemakshalve en om mijn irritatiegrens niet te laten overschrijden verbreek ik dan de verbinding en telefoneer met mijn vaste telefoon probleemloos.
Het zal ongetwijfeld niet aan de apparatuur liggen. Echter veel van mijn leeftijdsgenoten zijn net als mij niet met digitale technieken opgegroeid. Wij zijn opgegroeid met apparaten die functioneel moeten zijn en ons werk een stuk gemakkelijker moeten maken. Voorafgaand aan een eenvoudig telefoontje plegen, eerst een veelvoud aan onlogische handelingen verrichten, waarvan een aantal ook nog eens cryptografisch verborgen zijn, zoals het eerder genoemde "zwarte schermpje" maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Integendeel zelfs, ze vallen dan al snel onder de categorie misaankopen en belanden verder ongebruikt in een kast. En om nu eerst een cursus te gaan volgen hoe je een telefoon moet bedienen gaat mij dan ook echt te ver.

En zoals ik al aangaf de techniek is zijn doel voorbij gestreefd. Dat leidt ertoe, zeker in mijn geval, dat ik gemakshalve een paar stappen terug heb gedaan en noodgedwongen genoegen neem met een eenvoudig druktoets Chineesje van drie tientjes.
Een fabrikant die rekening zou houden met deze grote doelgroep zou per direct spekkoper zijn. Want als zij leveren wat wij vragen is de prijs verder van ondergeschikt belang. Het enige wat de meesten van ons willen, is probleemloos kunnen bellen of gebeld worden met een regelbaar volume waarbij het geluid van studiokwaliteit dient te zijn. Een camera met dezelfde hoge kwaliteit als o.a. de Huawei. En bluetooth is natuurlijk ook handig. Spelletjes op de telefoon? Die tijd hebben we gehad en internetten doen we wel thuis op de PC.

Dus eigenlijk doet die het nog gewoon. En dat die op zwart gaat tijdens het bellen. Eigenlijk heeft u een beetje uitleg nodig. Ik neem voor het gemak maar aan dat u ver van Ede woont. Want anders was ik graag eens langs gekomen om u het toestel uit te leggen.

Want als ik u het kan laten zien en zelf laten doen dan heeft u het zo begrepen denk ik.
Reputatie 5
Badge +4
@Joannes

Ik begrijp het probleem, maar de eenvoudigste oplossing bij de telefoon met het zwarte scherm is de power knop even indrukken dan wordt het scherm weer zichtbaar, handig in gebruik nee.
Niettemin begrijp ik maar al te goed dat u het liever anders hebt.

Wat ik uit uw verhaal begrijp is dat uw telefoon (denk ik) niet over een proximity sensor beschikt.
Dit zorgt ervoor dat het scherm niet zomaar zwart wordt als je ernaar kijkt.

Dat het scherm zwart wordt is eigenlijk ervoor bedoeld dat niet tijdens het bellen per ongeluk een toets wordt gedrukt.

Er zijn telefoons die beschikken over de functie "slim sluimeren" wellicht heeft uw telefoon (instellingen display) dat ook. Misschien de moeite waard om u daarin te verdiepen.
Reputatie 6
Badge +3
@Joannes

Ik begrijp het probleem, maar de eenvoudigste oplossing bij de telefoon met het zwarte scherm is de power knop even indrukken, niettemin begrijp maar al te goed dat u het liever anders hebt.

Wat ik uit uw verhaal begrijp is dat uw telefoon (denk ik) niet over een proximity sensor beschikt.
Dit zorgt ervoor dat het scherm niet zomaar zwart wordt als je ernaar kijkt.

Dat het scherm zwart wordt is eigenlijk ervoor bedoeld dat niet tijdens het bellen per ongeluk een toets wordt gedrukt.

Er zijn telefoons die beschikken over de functie "slim sluimeren" wellicht heeft uw telefoon (instellingen display) dat ook. Misschien de moeite waard om u daarin te verdiepen.

Er is genoeg in te stellen, maar vind dat zelf moeilijk om te doen via tekst. Als je het laat zien is dat veel makkelijker.
Reputatie 5
Badge +4
Misschien heeft @Joannes al een oplossing die naar tevredenheid wordt gebruikt

Reputatie 6
Badge +3
Huawei is goed bezig in Nederland, ze kregen er zelfs een Award voor!
Reputatie 6
Badge +3
Huawei is goed bezig in Nederland, ze kregen er zelfs een Award voor! Huawei make it possible!

https://www.computable.nl/artikel/nieuws/overheid/6337017/250449/ministerie-ezk-eert-huawei-met-nfia-award.html
Reputatie 1
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Huawei y6 pro 2017. Zeer gebruiksvriendelijk, een heel zacht prijsje voor een in mijn ogen een prima telefoon ook nog met vinger afdruk scanner battery is heel snel opgeladen super
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Huawei y6 pro 2017. Zeer gebruiksvriendelijk, een heel zacht prijsje voor een in mijn ogen een prima telefoon ook nog met vinger afdruk scanner battery is heel snel opgeladen super
Gaaf zeg. En fijn dat de vingerafdruk scanner wel werkt bij Huawei! Dat is bij een ander merk wel eens anders ik noem geen namen..... Iphone hè doe ik het stiekem toch.

Veel plezier met jouw Huawei.

Groet Richard

Reageer