[Info] Ben kind!

  • 2 January 2019
  • 7 reacties
  • 6247 keer bekeken
[Info] Ben kind!
Reputatie 5
Badge +12

Je kind op een veilige en verantwoorde manier kennis laten maken met de wereld van mobiele telefonie. Dat kan met Ben Kind: een goedkoop telefoonabonnement speciaal voor kinderen. Zo maken ze veilig kennis met telefoons en abonnementen. En hou jij als ouder op de achtergrond een oogje in het zeil. Ik vertel je op deze pagina alles over mijn Ben Kind abonnement.

 

Met dit abonnement houden ouders de controle over het abonnement van hun kind. Tegelijkertijd leer ik kinderen omgaan met hun abonnement. Zonder dat hun ouders telkens over hun schouders meekijken. Om gebruik te maken van Ben kind hoef je als ouder niet ook klant te zijn bij Ben. Ook alleen het kind is welkom.

 

Zo werkt het:

Je hebt altijd en overal inzicht in het verbruik van je kind.

  •  Je kind leert om te gaan met maandlimieten en verantwoordelijkheden.
  •  Het abonnement is goedkoop en door jou als ouder maandelijks aan te passen.
  •  Je kunt zelf grenzen aangeven. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je kind niet naar het buitenland of naar betaalde servicenummers mag bellen.

 

Hoe stel je Ben kind in?

Om een Ben kind profiel in te kunnen stellen heb je altijd de Ben app nodig. Deze installeer je op je eigen mobiele telefoon en op de telefoon van het kind. Hieronder zie de je stappen die je moet doorlopen om het Ben kind profiel te activeren

 

Telefoon van ouder instellen

  •  Download de Ben app uit de Google Play Store of Apple App Store.
  •  Log in met de Ik Ben gegevens van je kind.
  •  Ga naar ‘Instellingen’.
  •  Druk op ‘Ben Kind’.
  •  Maak een Ben Kind profiel aan.
  •  Activeer het account.
  •  De app toont nu een QR-code op je telefoon.

 

Telefoon van je kind instellen

  •  Download de Ben app uit de Google Play Store of Apple App Store.
  •  Log in met de Ik Ben gegevens van je kind.
  •  Ga naar ‘Instellingen’.
  •  Druk op ‘Ben Kind’.
  •  Scan de QR-code op de telefoon van de ouder.
  •  Stel een pincode in.

 

Meer informatie?

Wil je nog meer lezen over Ben kind? Klik dan op deze link voor nog meer informatie.

Mocht je er met bovenstaande stappen toch niet uitkomen? Geen probleem! Laat hieronder een reactie achter, dan help ik je graag verder!


7 reacties

Wanneer is BEN KIND beschikbaar gekomen ?

Reputatie 5
Badge +9

Hi Groot! Deze optie is sinds een jaar beschikbaar! Lukt het met installeren?

Volgens mij zit er een nogal grote bug in de “Ik ben kind” versie. Kind opent de app, klikt op hoeveel MB’s hij nog heeft, klikt op pijltje voor terug en voila...hij kan naar instellingen en alles wijzigen wat hij maar wil.

Twee weken terug meldde ik bovenstaand probleem. Lijkt me een nogal GROOT probleem maar krijg geen enkele reactie. De app is gevaarlijk voor kinderen op deze manier en brengt grote financiële risico’s met zich mee voor ouders die dachten dat ze juist veilig zaten. Gaat Ben de schade dekken als het mis gaat? Of heb ik het helemaal niet begrepen en heb ik iets ergs fout gedaan?

Hoe dan ook graag reactie!

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Msiah! Sorry voor onze late reactie. Ondertussen hebben wij het probleem natuurlijk al doorgegeven aan het app team. Het probleem is bekend en ze werken nu aan een oplossing. Tot die tijd adviseer ik je om geen Ben kind te gebruiken. Wij verwachten dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. 

Is dit probleem inmiddels opgelost? Beter om dit dan even hier te vermelden

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw reactie, BeMn. Het probleem is inderdaad verholpen!

Reageer