Ben website niet bereikbaar vanuit buitenland

• 21 november 2017
  • 14 reacties
  • 277 keer bekeken

Hallo,
Ben gisteren in Portugal aangekomen en had een bericht gehad over mijn bundel voor vertrek dus wilde even kijken...

En..
Ik kan niet op www.ben.nl

Site heeft de verbinding verbroken...

Wat doe ik fout? Of... staat er iets niet goed bij Ben's website hoster..

14 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Fred, ahh fijn dat je in Portugal zit. Hopelijk is het weer daar een stuk zonniger dan in ons kikkerlandje! :)

Onhandig is wel dat de Ben website niet beschikbaar is.. Heb je dit ook met andere sites of is alleen de Ben site niet bereikbaar? Gebruik je www. voor ben.nl in de zoekbalk? Zo niet, probeer dan eens www.ben.nl in plaats van ben.nl
Niet alleen de Ben site...
"
Deze site is niet bereikbaar

www.ben.nl heeft de verbinding onverwacht verbroken.
"

T-Mobile zelfde verhaal...
Vodafone zelfde verhaal...
Site KPN werkt gewoon idem telegraaf en Marktplaats werken ook gewoon...
Heb het met een VPN geprobeerd maar het werkt mooi niet...
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor al deze informatie, Fred. Zou je een screenshot kunnen bijvoegen in dit topic waarop te zien is dat het niet lukt om op de website te komen? Dan stuur ik die door naar de technische dienst.
OK 2 shots... 1 van ben.nl en een van www.ben.nl komen wel bij ben aan want wordt https dus het certificaat wordt verstuurd... en dan doen jullie aan geotagging?

Reputatie 6
Badge +8
Samen met een collega hebben wij gekeken naar de situatie. Heb je ook problemen met de Ben website als je via je mobiele telefoon naar Ben.nl gaat? Maak je gebruik van een hotspot om de pagina's te openen? Zou je ook kunnen aangeven met welke provider je in het buitenland bent verbonden?
Via Mobiel (Via Wifi van de zelfde provider: NOS) lukt het laden wel.. Maar dan kom je ook op een andere site uit... .mob

Firefox geeft wat meer info...
Blijkbaar hebben jullie iets goeds gedaan... het werkt weer...
Maar ik kan wel niet inloggen in ik ben en hier wel.... huh?

Site zegt:
Sorry, jouw gebruikersnaam of wachtwoord is niet bekend. Ben je je wachtwoord vergeten?
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Fred, nou dat is vreemd! Ik was nog in druk overleg met mijn collega. Samen kwamen wij er niet uit hoe het komt dat jij niet op de website kwam. Maar fijn dat het probleem uit zichzelf is verholpen! Nu het volgende probleem.. Inloggen!

De gebruikersnaam die je op het forum gebruikt is ook de gebruikersnaam die voor Ik Ben juist is. Mocht het toch zijn dat inloggen niet werkt, vraag dan even een nieuw wachtwoord aan.
Nee het lukt niet.. en hier kan ik wel inloggen... probleem bij Ben...
Ben niet bereikaar... misschien iets voor een volgende commercial...

Ik wacht nog even met het wachtwoord resetten, dat verhaal is zo kort door de bocht en als dat niet werkt... kan ik niet meer op het forum.... Probleem opgelost....of toch niet?
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Fred, ik vrees dat een wachtwoord reset voor nu toch de enige optie is. Het zou namelijk vreemd zijn dat het inloggen op Ik Ben niet werkt maar op het forum wel. Laat je het mij weten als je het hebt getest?
Cookie reset werkt ook niet..
dus wachtwoord vergeten ... NOT..
Nou ik ben weer in MYBen geraakt... via het aanvragen van een wachtwoord reset...
Mijn oude wachtwoord voldeed blijkbaar niet meer aan de nieuwe wachtwoordeisen... lekker als men dat aanpast zonder de klanten te informeren... klantvriendelijkheid = 0.

Bedankt voor je input Angelique.

Is een typische oplossing van deze tijd... iemand veranderd zo maar iets en informeert niet correct.. En wij wij zoeken niet naar de oorzaak maar gebruiken de mogelijkheden van het systeem... maar wat als Ben gehackt wordt... of misschien al was... Is andere discussie maar de Robots gaan het uiteindelijk winnen...
Reputatie 6
Badge +8
Zo zie je maar dat de oplossing soms dichterbij is dan je denkt. Wachtwoorden van klanten of Ben accounts kunnen wij simpelweg niet aanpassen. Wij hebben niet de mogelijkheid om achter het wachtwoord van de klant te komen in onze systemen. Zodra er een wijziging van het wachtwoord aangevraagd wordt, ontvang jij altijd een mail.

Reageer