Beantwoord

Hoe/waar kan ik zien waar kosten buiten mijn bundel vandaan komen?

• 19 september 2016
  • 13 reacties
  • 339 keer bekeken

Hoe/waar kan ik zien waar kosten buiten mijn bundel vandaan komen? Ik heb nog beltegoed èn data over, MB-pauze staat aan en ik heb ook niet per ongeluk een sms-dienst o.i.d. afgesloten (zojuist gecheckt via payinfo.nl). Ik begrijp zo niet waar deze kosten buiten mijn bundel vandaan komen.
icon

Beste antwoord door Jolijn 19 september 2016, 18:34

Hoi Xander, ik begrijp dat het onhandig is maar helaas kunnen wij deze informatie dus nog niet in zien. Mijn collega heeft al wel een paar voorbeelden gegeven waar dit verbruik vandaan kan komen. Als het gaat over ronde bedragen, denk ik zelf ook nog steeds aan smsjes van servicediensten of het raadplegen van een 0900-nummer. Hier kan ik dus nog niet meer over zeggen. Mocht je straks op je factuur deze kosten zien maar hier nog vragen over hebben, kan je altijd een berichtje sturen.

Groetjes, Jolijn
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

13 reacties

Badge
Hoi xgeeringl,

Ik kan begrijpen dat je wilt weten waar deze kosten vandaan komen. Helaas is dat op dit moment nog niet zichtbaar.
Pas op jouw volgende factuur kan je dit terug vinden.
Meestal komt het door betaalde servicenummers of gebruik van je telefoon in het buitenland.

Gr,
Amber
Een betaald servicenummer verwacht ik niet op dit nummer dat door mijn zoon wordt gebruikt; het gaat hier om een rond bedrag, dat alleen al vind ik vreemd.

Nog vreemder vind ik het overigens dat er niet nu reeds is terug te vinden waar de kosten vandaan komen. Blijkbaar zijn ze gemaakt want 'ergens'is dat geregistreerd. Waarom kan dat 'ergens'dan niet geraadpleegd worden om te zien waar de kosten vandaan komen. Je kunt mij niet wijsmaken dat dit met de technische mogelijkheden anno 2016 niet mogelijk is.

Gr, Xander
Badge
Dat begrijp ik xgeeringl. Maar voor ons is dat ook pas op de factuur zichtbaar.
Er is geen manier om er nu achter te komen.
Nog even afwachten.

Gr,
Amber
Maar, ervan uitgaande dat de kosten daadwerkelijk gemaakt zijn, kan ik hierdoor dus niks ondernemen om herhaling te voorkomen? Geweldig zeg.

Dus als ik het goed begrijp was het in 1969 het technisch al mogelijk om mensen op de maan te zetten en in 2016 is het technisch niet mogelijk om na te gaan waar bepaalde kosten vandaan komen. Lang leve de vooruitgang 😞
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Xander, ik begrijp dat het onhandig is maar helaas kunnen wij deze informatie dus nog niet in zien. Mijn collega heeft al wel een paar voorbeelden gegeven waar dit verbruik vandaan kan komen. Als het gaat over ronde bedragen, denk ik zelf ook nog steeds aan smsjes van servicediensten of het raadplegen van een 0900-nummer. Hier kan ik dus nog niet meer over zeggen. Mocht je straks op je factuur deze kosten zien maar hier nog vragen over hebben, kan je altijd een berichtje sturen.

Groetjes, Jolijn
Ik zit met hetzelfde probleem.

Kosten buiten bundel en wil graag kunnen zien hoe deze tot stand komen.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Sjors, bedankt voor je berichtje. Jouw klantenkaart heb ik erbij gepakt en ik zie dat je een contactformulier had ingevuld, deze sluit ik voor je af omdat ik je hier een antwoord kan geven. Op dit moment kan ik niet inzien waar deze 0,25 cent vandaan komt. Heb je niet toevallig contact gehad met een service nummer? Hierdoor ontstaan er namelijk kosten buiten je bundel. Om precies te kunnen zien waar deze kosten van komen moeten we toch de factuur afwachten die je in december van Ben krijgt.
Het enigste wat kan zijn is dat ik een smsje heb verstuurd naar een persoon die in Nederland verblijft, maar wel een Pools telefoonnummer heeft.

Valt dit niet onder mijn SMS tegoed?
0,25 EUR voor een smsje is anders wel veel geld.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi sjors, probleem gevonden! Het sms'en of bellen naar 'buitenlandse' nummers valt niet binnen je bundel.
Wat stom dat die persoon, die nu al maanden in Nederland verblijft nog steeds als
'buitenlands'nummer word gezien.
Reputatie 6
Badge +8
Als het geen Nederlands 06- nummer is dan wordt het inderdaad gezien als een 'buitenlands' nummer, Sjors.
Het is nu December, wanneer kan ik eens inzien hoe het precies zit?
Badge
Je factuur van november verschijnt eind volgende week. Dan kan je de specificaties van je buiten de bundel verbruik zien.