Beantwoord

Inloggen met Ben app werkt niet maar op PC wel

• 12 september 2018
  • 8 reacties
  • 1291 keer bekeken

Heel vreemd; als ik met mijn login gegevens op Ik Ben op de PC inlog werkt alles maar als ik de Ben App op mijn telefoon gebruik worden mijn login gegevens niet herkend. Hoe kan dat nou?

*edit* ik zie net dat Ik Ben op Android blijkbaar niet goed werkt. Ook zie dat dit probleem al behoorlijk oud is.

*edit* een uur na het inpluggen van mijn nieuwe SIM kaart is het blijkbaar nog niet gelukt om mijn nummer over te zetten. Ik krijg deze melding op Ik Ben 'Het overzetten van je nummer vindt op dit moment plaats. Je hoeft niets te doen. Je krijgt vanzelf een sms van mij wanneer dit is gelukt.'Verder werkt de dataverbinding ook nog niet. Alleen via WiFi heb ik internet.

Nog nooit zoveel problemen gehad bij het overstappen naar een andere provider! Misschien ben ik te ongeduldig 😁

*laatste update* blijkbaar ben ik inderdaad te ongeduldig. Het overzetten kan de hele dag duren en het probleem met het dataverkeer is daaraan gerelateerd. Dit volgens de vriendelijke Ben medewerker aan de telefoon. Wel vervelend om zolang uit de lucht te zijn want mijn tijdelijke nummer is bij niemand bekend. Verder moet ik blijkbaar de Ben app verwijderen en opnieuw installeren. Gaan we doen. Is overigens niet het grootste probleem.
icon

Beste antwoord door Wietske 12 september 2018, 14:35

Hoi Paul,

Wat leuk dat je Ben klant bent geworden 😃 Nummerbehoud kan inderdaad tot 24 uur duren maar ik ben blij dat jouw telefoonnummer succesvol is overgezet. We ervaren op dit moment wat problemen met de Ben app. Welke foutmelding krijg je precies te zien wanneer je probeert in te loggen? Wat betreft de internetproblemen; ik zie dat je hiervoor een apart topic hebt aangemaakt en ik zal daar zo mijn reactie plaatsen.
Bekijk origineel

8 reacties

Ondertussen is het nummer overgezet (dat duurde dus gelukkig geen hele dag!). Helaas nog geen mobiel internet en de Ik Ben app accepteert nog altijd mijn login gegevens niet. Ook niet na verwijderen en herinstalleren. Op de PC of via de browser (via WiFi) werkt het wel. Ik heb ondertussen ook al een herstart gedaan van de telefoon (Moto E4 Plus). Helpt niets.
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Paul,

Wat leuk dat je Ben klant bent geworden 😃 Nummerbehoud kan inderdaad tot 24 uur duren maar ik ben blij dat jouw telefoonnummer succesvol is overgezet. We ervaren op dit moment wat problemen met de Ben app. Welke foutmelding krijg je precies te zien wanneer je probeert in te loggen? Wat betreft de internetproblemen; ik zie dat je hiervoor een apart topic hebt aangemaakt en ik zal daar zo mijn reactie plaatsen.
Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist. In de browser werkt het wel met dezelfde gegevens. Enfin, ik wacht wel af tot de problemen met de app opgelost zijn. Is niet zo belangrijk.
Reputatie 5
Badge +12
Bedankt voor de toelichting! We zijn nog bezig met het inventariseren zodat we dit probleem kunnen oplossen. Zou je eens willen proberen om de Ben app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren? Wat ook kan helpen is om een wachtwoordreset op te vragen nadat je de app hebt verwijderd via de Ik Ben pagina. Dan kan je een nieuw wachtwoord aanmaken via Ik Ben en vervolgens met de nieuwe inloggegevens een nieuwe inlogpoging doen.
Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Ik wacht nog even met het resetten van mijn paswoord. Het heeft me 2 maanden geleden teveel moeite gekost om een Ben account te krijgen. Ik wil nu niet het risico lopen om de toegang verliezen omdat ik dan de voortgang van het probleem met mijn databundel niet kan volgen. Via de browser uiteraard!
Reputatie 5
Badge +12
Geen probleem, mocht je het kunnen testen dan graag! 🙂 Ik zet in elk geval jouw voorbeeld ook door.
De databundel kon niet geactiveerd worden wegens een technisch probleem. Om dat te omzeilen heb ik nu tijdelijk extra MB's gekregen. Dat werkt, ik kan eindelijk mobiel internetten! De Ben App accepteert mijn gegevens nog altijd niet maar die app heb ik nu verwijderd. Ik heb 'Ik Ben' in mijn browser gebookmarked dus ik gebruik hem gewoon in de cloud ipv lokaal met een app. Scheelt ook weer ruimte op mijn telefoon. Is voor mij een prima oplossing.
Reputatie 5
Badge +12
Ah ik zie inderdaad dat je afgelopen vrijdag telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice en dat hier deze oplossing is aangeboden. Fijn dat je nu in elk geval online bent Paul! We werken nog hard achter de schermen aan een update voor de Ben app. Tot die tijd is de Ik Ben pagina inderdaad een goede optie 😉

Reageer