Stem mee: het nieuwe design van de verbruiksstatus in de Ben app! ?

• 7 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 2744 keer bekeken

Reputatie 2
  • Ben Medewerker
  • 13 reacties
Update 06-11-2017: Super bedankt voor jullie input! We zijn er mee aan de slag gegaan en met trots kunnen we zeggen dat de nieuwe Ben app een feit is! Alles over de nieuwe app lees je hier.

Zoals altijd zijn wij op de achtergrond keihard bezig om de gebruikservaring voor onze klanten te verbeteren. Zo komt ook de Ben app weer aan bod en jullie mogen meedenken!

We zijn bezig met het ontwerpen van een nieuw design van de verbruiksstatus, wij zijn benieuwd welke jullie het meest overzichtelijk vinden :)
Scroll naar beneden om alle ontwerpen te zien en te stemmen.

A:

B:

C:

D:

Welk ontwerp vind jij het beste?

Dit topic is gesloten

11 reacties

Badge
D is overzichtelijker, maar dan wel met de tekst "1750 MB over van de .." ipv "1750 MB tegoed van .."
Ik vind C kicken! lekker anders, lekker Ben, lekker duidelijk
Reputatie 1
Ik zeg B! Door het kleurgebruik overzichtelijker en het kader maakt duidelijk dat ik op een bundel kan klikken voor meer informatie
C,
Duidelijk leesbaar 😉
Oeh, B en D beide erg overzichtelijk en handig! Het zou alleen niet handig zijn om de SMS'jes apart te laten zien als iemand geen losse SMS bundel heeft. Want dit gaat natuurlijk samen met de minuten. Maar hier zal wel weer iets slims op bedacht zijn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes,

Nins
Reputatie 2
Oeh, B en D beide erg overzichtelijk en handig! Het zou alleen niet handig zijn om de SMS'jes apart te laten zien als iemand geen losse SMS bundel heeft. Want dit gaat natuurlijk samen met de minuten. Maar hier zal wel weer iets slims op bedacht zijn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes,

Nins

Hi Nins,

Bedankt voor je reactie! Goede tip van je 🙂 Ik zal inderdaad even navragen hoe hier rekening mee wordt gehouden.

Groetjes,

Bianca
Bij B gaat de tekst 'IkBen Jesse' over de cirkel heen. Dit vind ik persoonlijk geen mooie designkeuze en is al helemaal verwarrend als mensen lange voornaam of voornamen hebben. Dan is de cirkel niet goed meer zichtbaar. D is qua design het meest overzichtelijkst, rustig voor het oog en je ziet daar alles wat je wilt weten en de knoppen MB Extra etc passen er mooi bij.

Groetjes,
Ballondier
Reputatie 5
Badge +2
Hoi,

Ik stem voor B. Dat ontwerp spreekt mij het meest aan. Ik vind ze allemaal duidelijk, maar het oog wil ook wat #design.
Wat ik wel opmerk, en tevens Ballondier al heeft geopperd, is dat de tekst 'Ik ben Jesse'over de cirkel van de data heen gaat. Deze cirkel zou iets kleiner kunnen, er zijn ook mensen met een langere naam dan Jesse.

Verder mis ik, als het ontwerp A of C zou worden de weergave van MB pauze. Ik vind het persoonlijk erg prettig als ik dit in het hoofdscherm zie wanneer mijn databundel aan het opraken is... Dat geeft toch wat extra rust!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi BiFi! Heb je al een update over welke Lay out de grote winnaar is?
Voor mn zoon gebruik ik de Ben app. Zelf heb ik een Simyo-app.
In de Simyo app is het verbruik van de afgelopen maanden zéér overzichtelijk in een tabel te zien. Super handig. In één oogopslag te zien of je abonnement nog bij je verbruik past.
*Kan Ben geen verbruiksoverzicht van meerdere maanden in de app toevoegen?*

Tevens kan je in de Ben app geen specificaties van een factuur zien. Dit kan alleen maar via de website. Niet handig!

Tot slot is het verbruiksoverzicht, na het openen van de app, niet up-to-date. Ik moet altijd het scherm nog eens verversen (opnieuw laden). Dan pas krijg ik het meest actuele verbruik te zien.
Je zou toch verwachten dat de app, bij het openen, alle info gelijk ververst?

Genoeg te verbeteren aan de app naar mijn mening.
Reputatie 6
Badge +8
Voor mn zoon gebruik ik de Ben app. Zelf heb ik een Simyo-app.
In de Simyo app is het verbruik van de afgelopen maanden zéér overzichtelijk in een tabel te zien. Super handig. In één oogopslag te zien of je abonnement nog bij je verbruik past.
*Kan Ben geen verbruiksoverzicht van meerdere maanden in de app toevoegen?*

Tevens kan je in de Ben app geen specificaties van een factuur zien. Dit kan alleen maar via de website. Niet handig!

Tot slot is het verbruiksoverzicht, na het openen van de app, niet up-to-date. Ik moet altijd het scherm nog eens verversen (opnieuw laden). Dan pas krijg ik het meest actuele verbruik te zien.
Je zou toch verwachten dat de app, bij het openen, alle info gelijk ververst?

Genoeg te verbeteren aan de app naar mijn mening.

Hoi, bedankt voor de feedback over de app! Ik heb jouw vraag verplaatst naar dit artikel waar je zelf ook mee kunt stemmen voor het nieuwe design!