Beantwoord

Vingerafdruk instellen in app

  • 26 August 2018
  • 15 reacties
  • 3896 keer bekeken

Ik heb een vingerafdrukscanner op mijn telefoon, ontgrendelen en alle apps werken hier perfect mee, behalve de Ben app herkent de scanner niet denk ik, want ik kan het nergens instellen. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ingelogd, zonder resultaat. Hoe maak ik de app wijs dat ik met de vingerafdrukscanner wil inloggen?
icon

Beste antwoord door amarsewradj 11 December 2018, 00:57

Bekijk origineel

15 reacties

Op mijn iPhone 5s deed de vingerafdruk het perfect tot een paar dagen geleden. Instelling nergens te vinden.
Reputatie 5
Badge +9
Goedemorgen. Onhandig dat jullie op deze manier niet kunnen inloggen. Ik heb het doorgezet naar mijn collega's. Zij zullen dit meenemen in de volgende applicatie versie. Bedankt voor jullie bijdrage! 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Dat zou inderdaad een stuk handiger zijn. Ik zal dit voor je terugkoppelen aan mijn collega's. Zij zullen de feedback meenemen in de update van de applicatie.
@daan10 ik heb het probleem verholpen door per ongeluk 3 keer mn pincode in de ben app verkeerd in te toetsen, daarna moet je opnieuw inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, en dan is de optie voor vingerafdruk instellen er ineens wel.

Met vriendelijke groet,

Amar
Reputatie 5
Badge +7
Hi Daan10, als je een vingerafdrukscanner hebt dan wil je hem natuurlijk wel gebruiken. Als je de app opnieuw download dan krijg je na het invullen van de pincode de mogelijkheid om een vingerafdruk in te stellen. Krijg je deze keuze niet?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Daan10, waarom deze optie niet in het menu zit durf ik je echt niet te zeggen. Ik zal het hier doorgeven misschien dat het ingebouwd kan worden. Ik heb het zelf ook even getest. Ik krijg de optie wel om een vingerafdruk in te stellen. Welke telefoon heb je?
Nog maar een keer geprobeerd te uninstallen en installen; maar nee, na het instellen van de pincode krijg ik geen mogelijkheid voor het instellen van de vingerafdruk, de app zegt gewoon "Je bent ingelogd", punt, en ik word doorgestuurd naar het overzicht. Waarom zit de optie niet gewoon bij de instellingen? Dan kan je de keuze ook wijzigen mocht daar een reden voor zijn (als je vinger in het verband zit bijvoorbeeld, kan je niet meer inloggen zonder de app te verwijderen en opnieuw te installeren)
Ik heb een Xiaomi Redmi 3s. Zoals gezegd, alle apps die authenticatie vereisen werken prima met de vingerafdrukscanner.
Reputatie 5
Badge +12
Ik zal dit doorzetten naar mijn collega's Daan!
Reputatie 5
Badge +9
Is het inmiddels al opgelost? Want mij lukt het inderdaad ook niet meer om via vingerafdruk mijn Ben app te ontgrendelen...

Heb je de applicatie al eens opnieuw proberen te installeren?
Hallo Jill / Wietske,

Om even aan te sluiten bij Daan10. Ik heb hetzelfde.

En dan met een Moto 5G. De BEN app werkte eerst prima met vingerafdrukscanner. Maar ineens (sinds een paar maanden) moest ik weer 'gewoon'inloggen met de pincode. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar na de pincode krijg ik geen mogelijkheid om de vingerafdrukscanner in te schakelen. En is er verder ook geen mogelijkheid om aan te geven dat ik daarvan gebruik wil maken.

Ben app versie 5.7.2.
Heb je de applicatie al eens opnieuw proberen te installeren?

Ja, en het werkt nog steeds niet. Waarom niet gewoon onder 'instellingen' de mogelijkheid aan- of afvinken van 'gebruik vingerafdruk'?
@daan10 ik heb het probleem verholpen door per ongeluk 3 keer mn pincode in de ben app verkeerd in te toetsen, daarna moet je opnieuw inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, en dan is de optie voor vingerafdruk instellen er ineens wel.

Met vriendelijke groet,

Amar


JAAAAA! Fantastisch. Het werkt. Bedankt, Amar.

Dit moet meteen in de FAQ van Ben worden opgenomen.

Ik heb altijd kunnen inloggen met vingerafdruk, maar ook opeens niet meer (wellicht na automatische update?). Ik heb een Sony XZS. Alleen bij de BENapp en ook geen optie meer tot aanvinken dat ik gebruik wil maken van de vingerafdrukscan. App net opnieuw geïnstalleerd, geen verandering...
Is het inmiddels al opgelost? Want mij lukt het inderdaad ook niet meer om via vingerafdruk mijn Ben app te ontgrendelen...

Reageer