[Info] Wat is het gebruikslimiet bij Ben?

  • 15 April 2019
  • 4 reacties
  • 1357 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Soms kan het gebeuren dat je buiten de bundel kosten hoog oplopen terwijl je dit niet in de gaten hebt. Bijvoorbeeld omdat je buiten Europa bent, MB’s buiten de bundel hebt verbruikt of je hebt een aantal lange gesprekken gevoerd. Om jou en mij te beschermen tegen zeer hoge kosten en bijbehorende betalingsproblematiek hanteert Ben een gebruikslimiet.

Wanneer je 75 euro buiten de bundel hebt verbruikt ontvang je van Ben een sms met de vraag om een voorschotbedrag over te maken. Hierin heb je twee keuzes:

Keuze 1: Je betaalt het voorschotbedrag

Heb je een sms van Ben ontvangen dat je gebruikslimiet is behaald? Dan kun je het bedrag welke Ben heeft gecommuniceerd in de sms overmaken naar rekeningnummer bank/IBAN nummer NL61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben. Vermeld altijd je klantnummer en/of mobiele nummer in de omschrijving. Nadat jij het voorschot hebt betaald kun jij een betaalbewijs (screenshot of foto van de overboeking) sturen naar voorschot@ben.nl. Vermeld in de email ook jouw telefoonnummer of klantnummer.

Zodra je voorschotbetaling is verwerkt wordt de gebruikslimiet verhoogd naar de eerstvolgende laag en kun je weer gebruik maken van alle diensten. Het verwerken van je voorschotbetaling duurt maximaal 3 werkdagen.

Keuze 2: Je betaalt het voorschotbedrag niet

Als je het voorschotbedrag niet betaalt dan kun je vanaf het bereiken van het limietbedrag je simkaart niet meer gebruiken voor diensten die leiden tot buiten de bundel kosten. Zo voorkomt Ben dat je kosten nog verder oplopen.

Wat betekent dat precies in de praktijk: Heb je nog minuten of MB’s in één van je bundels zitten dan kun je deze gewoon blijven gebruiken. Echter kun je niet meer bellen naar buitenlandse en premium servicenummers. De blokkades worden pas verwijderd na het betalen van de factuur met de verbruikskosten van de maand waarin je de gebruikslimiet hebt behaald. Wel kun je in de volgende maand gewoon weer gebruik maken van de minuten en MB’s uit je bundels.

Lagen gebruikslimiet:

De gebruikslimiet is opgebouwd uit 4 lagen met bijbehorende limietbedragen. Iedere nieuwe klant begint in laag 1. Hieronder vind je een overzicht van de lagen met bijbehorende limiet bedragen:

Laag 1: gebruikslimiet tot € 75,00 waarschuwing per sms vanaf € 60,00
Laag 2: gebruikslimiet tot € 200,00 waarschuwing per sms vanaf € 160,00
Laag 3: gebruikslimiet tot € 300,00 waarschuwing per sms vanaf € 350,00
Laag 4: gebruikslimiet tot € 750,00 waarschuwing per sms vanaf € 700,00

Wanneer je het gebruikslimiet bijna hebt behaald, informeert Ben je hierover via sms en e-mail.

Let op: Laag 1 geldt alleen voor abonnementen die afgesloten na 2 juli 2018. Abonnementen die afgesloten zijn voor 2 juli 2018 beginnen bij laag 2.

4 reacties

Hi Merve,

Mijn abonnement is ingegaan in November 2017. Ik ben het slachtoffer van "broekzak bellen" en mijn kosten zijn gestopt door Ben bij €75 . Ik ben natuurlijk erg blij dat ik niet volgens laag 2 behandeld ben, maar de informatie in jouw schrijven hierboven klopt niet.

Ik heb elders in deze community mijn mening al gegeven over de naar mijn mening slechte manier waarmee Ben zijn klanten beschermt tegen data overschrijding. Verder zijn de kosten die in rekening worden gebracht erg hoog vergeleken met een "onbeperkt data pakket"

H Schoenmaker
Reputatie 5
Badge +6
Hoi hschoenmaker,

''Broekzak bellen'' is natuurlijk nooit zo fijn! Wel goed dat je ook onder laag 1 valt. Dat scheelt je natuurlijk heel wat centjes.

De reden dat jij ook nog onder 1 laag valt is omdat je nooit eerder een factuur van 75 euro of meer hebt ontvangen.
Hi Merve,

Betekend dit dat ik de volgende keer volgens laag twee belast wordt. Ik kan nergens een goede uitleg vinden hoe de lagen werken....

Groet
H Schoenmaker
Reputatie 4
Badge +4
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Doordat je eerder een abonnement hebt afgenomen, voor 2 juli 2018, ben jij begonnen bij laag 1. Let op het woordje - begonnen - dit heb je nu gehad.

Zou er weer iets gebeuren val je de volgende keer in de hogere laag, en daarna weer in een hogere laag.

De kosten, de mate van bescherming, de limiet vanuit Ben tegen nog veel hogere kosten worden dan dus hoger dan nu.
Zeker met data gaat het echt hard, nog maar te zwijgen over buitenland, gegevens door Ben later ontvangen en verwerkt.

Daarom mijn advies, neem zelf maatregelen ter bescherming. Een beschermhoesje, Wallet case van een 20/30 euro is altijd goedkoper dan deze les(sen. Schermbeveiliging niet vergeten.

MB Pauze ook niet vergeten. Jouw keuze, eigen verantwoordelijkheid, Ben biedt het aan.

Met bescherming heb ik nog nooit iets meegemaakt, zonder bescherming de telefoon in de broekzak wel.

En weet je iets niet goed, net als nu altijd informeren.

Fijne avond.

Reageer