Beantwoord

Aflevering nieuwe mobiele telefoon door AMP vandaag mislukt

• 5 september 2018
  • 7 reacties
  • 688 keer bekeken

Goedemiddag, Vandaag had ik een afspraak met de koerier van AMP voor de aflevering van mijn nieuwe toestel. Ik heb mijn rijbewijs als id getoond, maar de koerier wilde een ander document zien, waarop ik mijn Griekse geldige ID kaart toonde. Er werd door de koerier heel moeilijk gedaan en heb ik hem gezegd dat hij dan weer kan gaan. Ik heb inmiddels een e-mail van AMP ontvangen dat het toestel naar BEN is teruggestuurd. Ik ben erg teleurgesteld in de hele gang van zaken. Ik heb al jaren een abonnement bij BEN en de vorige keren is mijn telefoon probleemloos afgeleverd met als ID bewijs mijn rijbewijs. Ik zou graag willen weten hoe nu verder.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Sofianos Fanos
icon

Beste antwoord door Wietske 5 september 2018, 16:10

Dat is inderdaad vreemd want naar mijn gegevens is jouw rijbewijs gewoon hartstikke geldig. Zit er een beschadiging op jouw rijbewijs? Bijvoorbeeld een scheur of een vlek waardoor het rijbewijs niet meer te scannen is? Dan kan dat namelijk de reden zijn dat het rijbewijs niet werd geaccepteerd. En met een buitenlands ID-bewijs is het helaas niet mogelijk om voor een maandelijkse toestelbetaling te kiezen bij ons. Mocht dit niet het geval zijn dan raad ik je aan om de klacht bij AMP neer te leggen. Dan kan je daarna het beste een nieuwe bestelling plaatsen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat leuk dat je je abonnement bij ons hebt verlengd, Sofianos! Ik snap dat je in z'n geheel niet blij bent met hoe de bezorging van het toestel is verlopen. Ik heb voor je nagekeken welk ID-bewijs bij ons bekend is en dat is wel het rijbewijs. Ben je van rijbewijs gewisseld? Of maak je gebruik van een door het RDW uitgegeven rijbewijs?
Beste Wietske,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ben tussentijds niet van rijbewijs gewisseld. Mijn rijbewijs heb ik al in 2014 gewisseld en 2 jaar geleden heb ik hetzelfde Nederlandse rijbewijs laten zien toen mijn telefoon afgeleverd werd.

Groeten,
Sofianos
Reputatie 5
Badge +12
Dankjewel voor je reactie! Ik wil dit graag goed voor je uitzoeken. Heeft de koerier van AMP nog een reden opgegeven waarom ze een ander ID-bewijs nodig hadden en niet akkoord gingen met het getoonde rijbewijs?
Beste Wietske,

Nee, hij heeft geen reden opgegeven. Hij zei alleen dat hij niet wist of het rijbewijs juist is en dat hij dat moest navragen.

Groeten,
Sofianos
Reputatie 5
Badge +12
Dat is inderdaad vreemd want naar mijn gegevens is jouw rijbewijs gewoon hartstikke geldig. Zit er een beschadiging op jouw rijbewijs? Bijvoorbeeld een scheur of een vlek waardoor het rijbewijs niet meer te scannen is? Dan kan dat namelijk de reden zijn dat het rijbewijs niet werd geaccepteerd. En met een buitenlands ID-bewijs is het helaas niet mogelijk om voor een maandelijkse toestelbetaling te kiezen bij ons. Mocht dit niet het geval zijn dan raad ik je aan om de klacht bij AMP neer te leggen. Dan kan je daarna het beste een nieuwe bestelling plaatsen.
De medewerker van AMP kreeg mijn rijbewijs niet gescand terwijl er geen scheur of vlek op het rijbewijs aanwezig was. Ik kreeg ook de indruk dat de koerier zeer onzeker en besluiteloos was en daarom zijn werk niet naar behoren kon uitvoeren. Bij mijn vrouw vorige week was hetzelfde aan de hand maar nadat de koerier een aantal maal opnieuw had geprobeerd te scannen was het probleem opgelost en kon mijn vrouw de telefoon in ontvangst nemen. Het ging toen om een nieuwe scanner omdat de vorige kapot was gegaan. Wellicht was de scanner vandaag ook defect. Ik vind het daarom vreemd dat ik nu zelf een klacht bij AMP moet neerleggen. De telefoon is bij BEN besteld en Ben schakelt deze koerier in. Dan zou het wat mij betreft zo moeten zijn dat Ben met de koerier hierover schakelt om het probleem op te lossen. Nu geef je aan dat ik daarna het beste een nieuwe bestelling kan plaatsen wat ik overigens ook vreemd vind dat deze bestelling zo per omgaande is geannuleerd. Ik ben zeer teleurgesteld over de hele gang van zaken. Service ontbreekt.
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Sofianos, ik kan me voorstellen dat je hier goed van baalt. De bestelling wordt inderdaad geannuleerd als wordt geconstateerd dat het identiteitsbewijs niet correct is. Het is zo dat jij de contracthouder bent van het abonnement. In verband met de nieuwe privacywet mogen wij geen contact opnemen met andere bedrijven over zaken die niet op onze naam staan. Vandaar dat je dit het beste zelf kan doen, dit is ook de snelste oplossing.

Reageer