Geen connectie met mobile providers mogelijk

• 12 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 1288 keer bekeken

Hallo,

Ergens tijdens mijn vakantie in het buitenland viel mij op dat ik geen connectie meer had met een mobiele provider. Het bleek niet meer mogelijk om er eentje automatisch dan wel handmatig uit te kiezen. Melding "Fout tijdens zoeken naar netwerken". Ik ben nu terug in NL maar ook met Ben zelf is geen connectie mogelijk. Mijn toestel is een Nexus 5X en die kan ik normaal opstarten inclusief het ontgrendelen van de simkaart. Alles werkt verder normaal (ook internet). Ik kan dus alleen niet meer bellen of sms gebruiken. Volgens de site van Ben is de simkaart actief.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt, Tom

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Tom, onhandig dat je in het buitenland problemen had met de simkaart en nu in Nederland ook! Heel graag zou in de buitenland insellingen voor je na willen kijken. Wil je daarvoor een bericht sturen naar dit account met daarin jouw mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum?

Als de problemen binnen Nederland nog niet zijn verholpen, raadpleeg dan de instellingen in je toestel. Ben je bijvoorbeeld wel verbonden met Ben op het netwerk?
Reputatie 7
Badge +7
Dankjewel voor het sturen van je gegevens, Tom. Ik zie dat jij op 13-08 een simkaart hebt besteld maar dat deze nooit is geactiveerd, klopt dat? Ik kan geen bijzonderheden in het systeem vinden waarom jij dit probleem zou ervaren. Ik heb voor de zekerheid je netwerk instellingen een reset gegeven. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken. Mocht dit niet hebben geholpen wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaasten om te kijken of jij dan hetzelfde probleem ervaart.
Ik heb die simkaart juist aangevraagd omdat ik niet meer kan bellen. Het klopt dat ik die nog niet geactiveerd heb want ik heb hem nog niet binnen. Ik kan geen kruistest doen omdat ik niemand ken met een nano simkaart telefoon.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Tom, sorrrrry voor de late reactie! Lukt het inmiddels om optimaal gebruik te maken van je abonnement bij ons? Zo niet, dan hoor ik het graag van je!

Reageer