Beantwoord

Kosten contractovername onterecht bij ING-aanbieding?

  • 15 April 2020
  • 1 reactie
  • 393 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb voor mijn zoon en dochter een aantal jaren geleden Ben-abonnementen afgesloten, omdat ze nog minderjarig waren.

Nu is mijn zoon inmiddels 19 jaar en wil met een ING-voucher een abonnement afsluiten bij Ben. In de aanbieding van de ING staat dat de aansluitkosten GRATIS zijn. Bij aanvraag nieuw abonnement met nummerbehoud, gaat het mis. Mijn zoon krijgt bericht dat het nummer niet meegenomen kan worden naar zijn abonnement. Reden wordt niet genoemd, maar zal komen doordat dit telefoonnummer nog op mijn naam staat.

Na bellen met de klantenservice, blijkt de enige oplossing te zijn: eerst het abonnement met de ING-voucher aanpassen en dan later via contractovername de gegevens omzetten naar mijn zoon.

Echter, dit gaat hem € 15,00 kosten, terwijl de ING-aanbieding GRATIS aansluitkosten beloofd.

Ik vind dit een zeer onterechte kostenpost van € 15,00. Zeker gezien het feit dat het niet mogelijk is om onder de 18 jaar een abonnement af te sluiten en je dus voor je kinderen altijd aan die € 15,00 contractovername-kosten zit.

Ben maakt nu leuk reclame voor “Ben kind”, waarmee kinderen leren omgaan met mobiele telefonie, maar laat Ben eerst eens leren omgaan met service richting alle ouders die jarenlang het abonnement voor hun kinderen betaald hebben en dan bij contractovername naar hun kinderen nog eens € 15,00 moeten betalen.

Ik hoop dat Ben op korte termijn een reactie kan geven.

icon

Beste antwoord door Romy 16 April 2020, 09:01

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +9

Hi Fterstal,

 

Bedankt voor jouw reactie en fijn dat je ons gevonden hebt op de community. Ik kan me jouw denkwijze wel voorstellen! Graag leg ik dit aan je uit. In principe heeft de ING actie geen waarde voor jou, dit omdat je al klant bent bij Ben. Wanneer je een nieuwe aansluiting zou gaan gebruiken biedt dit natuurlijk wel voordeel, echter is een contractovername een ander punt wat je niet kunt vergelijken met een nieuwe aansluiting.

 

Hierom is de actie ook: geen aansluitkosten, en niet geen contractovername kosten. Voor mij klinkt de vraag een beetje als: De actie is geen aansluitkosten, maar waarom moet ik nog wel mijn buiten de bundel kosten betalen? Het zijn twee verschillende dingen. Wanneer je buiten de bundel zal gaan, zal je hier ook voor moeten betalen, ondanks dat je gebruik maakt van een actie waarbij je geen aansluitkosten hoeft te betalen. 

Ik kan me voorstellen dat je hierdoor het gevoel krijgt dat je toch aan het betalen bent voor aansluitkosten, toch is dit niet het geval. 

De kosten vanuit de contractovername ontstaan vanuit het administratieve werk. Het is een stuk meer werk dan een nieuwe aansluiting, zeker met ingang van de nieuwe privacy wet. Een contractovername kost meer tijd, vereist meer expertise van de medewerker en ligt gecompliceerder dan een nieuwe aansluiting verwerken. Hierom zal er ook nooit een actie komen wat gratis contractovernames aanbiedt, en wel voor aansluitkosten.

 

Verder ben je natuurlijk ook niet verplicht een contractovername aan te vragen. Je kunt altijd het abonnement gewoon op jouw naam laten staan en kosteloos het rekeningnummer laten veranderen naar die van jouw zoon. Mocht je toch willen gebruiken van deze extra service zal je hier echt voor moeten betalen.

 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reageer