Beantwoord

2233 sms GRATIS kadaster opvragen WOZ woning

  • 22 April 2020
  • 16 reacties
  • 1552 keer bekeken

Op internet zie ik dat veel mensen, waaronder ikzelf, onaangenaam verrast zijn door de reclame die op TV was. Maak gebruik van de GRATIS SMS 2233 KADASTER voor het opvragen van je WOZ-waarde van de woning. Dit om te controleren of de WOZ-waarde van de gemeente klopt/overeenkomt met de gegevens van je woning zoals deze in het kadaster staan.

daar heb ik gebruik van gemaakt. Ik kreeg een drie sms-jes na van 2233.

Onaangenaam verrast ben ik dan als ik op de factuur van BEN plots 12,00 euro extra moet betalen 4x 3,00 voor sms 2233 .

KPN (TELFORT) heeft zijn klanten die hiermee geconfronteerd werden de onkosten vergoed. BEN heb ik hierom gevraagd maar het antwoord van Lars was: wij hebben geen klachten gekregen dus kunnen wij ook niets doen. Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Je hoeft maar even op internet te kijken en je ziet voldoende. Ik ben al zo lang klant van BEN en altijd tevreden geweest. 

Kortom ik ben wel zeer teleurgesteld.

icon

Beste antwoord door Romy 22 April 2020, 15:17

Bekijk origineel

16 reacties

https://radar.avrotros.nl/forum/overig-juridisch-financieel-f93/sms-dienst-2233-t179385.html

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kadasterdata.nl/klachten/ongevraagd-en-onduidelijk-over-de-kosten-een-smsdienst-verstuurt%21/details?complaintId=627202dd-e8fd-4c2a-9881-f545a55c1ed6

https://community.consumentenbond.nl/woning-huishouden-8/kosten-kadaster-naar-aanleiding-reclamespotje-van-kadasterdata-18232

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/2233

Reputatie 5
Badge +9

Hi Yvonne! Leuk dat je ons gevonden hebt op de community. Wel onder vervelende omstandigheden helaas. Ik wil je er op wijzen dat SMS’en naar derde partijen vrijwel altijd kosten met zich meebrengt en dat dit ook wordt gefactureerd.

Als je het nummer had opgezocht voor je je had aangemeld waren deze kosten ook niet gemaakt. Bij Ben is het maken van kosten wel je eigen verantwoordelijkheid.

Ik kan me wel voorstellen dat je dit natuurlijk niet express hebt gedaan en dat als je dit van te voren had geweten je je waarschijnlijk niet had aangemeld voor deze betaalde dienst. Om mijn collega niet af te vallen, wij vergoeden deze kosten normaal gesproken ook niet. Toch wil ik een uitzondering voor je maken aangezien. Vind je het oke als ik de helft van de kosten voor je vergoed?

 

Ik hoor graag van je! 

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt trouwens voor de linkjes! Misschien dat andere klanten jouw topic lezen en hierdoor niet aan deze dienst beginnen, dank daarvoor!

Beste Romy,

Dat vind ik heel attent van je. Dat geeft mij het gevoel dat ik gehoord word. Dank hiervoor.

De tegemoetkoming vind ik een prima voorstel.

En zeker...dit gebeurt me nooit meer: de eerste keer en zeker de laatste keer.

Voor wat betreft Lars, je collega: ik begrijp dat hij zich aan de opdracht en binnen de mogelijkheden van zijn taak moet houden. Dus nee, je doet je collega hiermee geen kwaad. 

Groeten van Yvonne 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Yvonne! Graag gedaan namens mijn collega, Romy. De compensatie is voor je doorgevoerd. Wij zullen de compensatie verrekenen met de volgende factuur. Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben. hoor ik het graag. Ik wens je een prettige dag verder:blush:

Super, dankjewel. Complimenten voor BEN.

Reputatie 5
Badge +9

Fijn om te horen dat je tevreden bent Yvonne! Ik wens je voor nu een heel fijn weekend :blush:

Helaas moet ik deze vraag weer openen/herstarten

nu net kreeg ik plotseling een sms van 2233 gestuurd. Zie foto’s.

ik heb naar kadaster.nl een bezwaarmelding ingediend. Hierin heb ik dringend verzocht te STOPPEN met deze zogenaamde en ongevraagde sms 2233 berichten naar mijn telefoon.

ik weet niet wat ik nog meer kan doen om deze sms 2233 van kadaster.nl te blokkeren.

 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Yvonne. Ah, dat is echt heel erg balen!! Je kunt het beste ‘STOP’ sms’ en naar dit nummer. Laat even weten of dit heeft mogen werken!

Hoi Romy,

ik heb een mail ontvangen van kadaster.nl en ze laten mij weten dat ik een bericht moet sturen naar kadasterwaarde via 088 220 4200 of support@kadasterdata.nl

dit heb ik gedaan. 

Tevens jouw advies opgevolgd. Zie foto.

Nu afwachten. Ik hoop dat ik anderen hebben kunnen waarschuwen voor deze site. Het is niet van kadaster zelf. Echt misleidend.

 

Reputatie 5
Badge +9

Fijn om te horen dat het in orde wordt gemaakt. Nee, zulke diensten kunnen inderdaad erg misleidend overkomen. Wel erg fijn dat je dit openbaar gedeeld hebt zodat andere klanten dit ook kunnen lezen! Ik zie voor deze maand geen kosten buiten de bundel, dat klopt toch?

Ja, wan tik sms 2233 nooit behalve nu met de WOZ. En vandaag om het te stoppen, dat zal dan wel zichtbaar moeten zijn en 3,00 euro kosten. Maar als ik er dan zo vanaf ben is het goed.

groetjes van Yvonne.

Reputatie 5
Badge +9

Nee, ik zie geen extra kosten, Yvonne! Vaak is het verzenden van het SMS’je niet wat voor de extra kosten zorgt, maar het ontvangen van een betaalde SMS dienst. Wel goed dat je bent afgemeld nu! Kan ik nog iets voor je betekenen?

Reageer