Beantwoord

4G valt af en toe weg

• 15 januari 2018
  • 8 reacties
  • 304 keer bekeken

Hallo.
Heeft iemand een idee waarom mijn 4g internet het de ene keer wel doet en de andere keer niet.
Ik heb een nieuwe mobiel sony xperia 1 plus met zoeen heel klein kaartje erin. Een nieuw kaartje. Bij mijn oude mobiel had ik hier geen last van. Kan het in mijn nieuwe kaartje zitten.
Iemand een.idee
icon

Beste antwoord door Angelique 16 januari 2018, 09:09

Hoi rma.blom, welkom op het forum! Vervelend om te lezen dat je zo af en toe problemen hebt met de 4G verbinding! De reden dat de 4G verbinding soms stabieler is dan op andere locaties kan komen door de dekking en mast in de regio. Als je een kijkje neemt op onze dekkingskaart dan zul je zien dat de dekking voor het 4G netwerk in jouw regio binnen redelijk is, en buiten goed. Wat je ook kunt zien op de dekkingskaart is dat een paar 100 meter verderop de dekking beter is.

Nu zie ik toevallig dat er gister geplande werkzaamheden waren waardoor je misschien wel problemen hebt gehad met bellen en internet. De werkzaamheden zijn rond 19:00 uur afgerond en jij zou weer probleemloos gebruik kunnen maken van je Ben abonnement.

Wil je zelf meewerken aan een beter netwerk? Dat kan! Klik hier voor meer informatie.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi rma.blom, welkom op het forum! Vervelend om te lezen dat je zo af en toe problemen hebt met de 4G verbinding! De reden dat de 4G verbinding soms stabieler is dan op andere locaties kan komen door de dekking en mast in de regio. Als je een kijkje neemt op onze dekkingskaart dan zul je zien dat de dekking voor het 4G netwerk in jouw regio binnen redelijk is, en buiten goed. Wat je ook kunt zien op de dekkingskaart is dat een paar 100 meter verderop de dekking beter is.

Nu zie ik toevallig dat er gister geplande werkzaamheden waren waardoor je misschien wel problemen hebt gehad met bellen en internet. De werkzaamheden zijn rond 19:00 uur afgerond en jij zou weer probleemloos gebruik kunnen maken van je Ben abonnement.

Wil je zelf meewerken aan een beter netwerk? Dat kan! Klik hier voor meer informatie.
Hoi angelique.
Bij ons thuis zijn meerdere abbonementen van ben die werken prima. Alleen de nieuwe sony met nieuwe simkaart die laat te wensen over.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is gek.. Ik zie terug dat de simkaart pas enkele dagen oud is. Zou jij de simkaart in een ander toestel willen proberen en een andere simkaart in jouw telefoon om te zien wat daar de uitkomst van is?
Dat zou ik wel willen proberen maar het nieuwe simkaartje is de kleinste in zijn soort. Van mijn andere toestellen die zijn een slag groter. Dus dat past niet.
Reputatie 6
Badge +8
In dat geval stuur ik kosteloos een adapter jouw kant op. Met de adapter heb je de mogelijkheid om je eigen simkaart groter te maken en uit te proberen in een ander toestel. Ik zal zorgen dat de adapter vandaag nog mee gaat met de post.
Een adapter is niet nodig. Die heb ik nog liggen. Nu zit al een tijdje te klooien met mijn oude mobiel met nieuwe kaartje en dit gaat prima.
Kan het wezen dat het aan mijn nieuwe mobiel ligt.
Reputatie 6
Badge +8
Dan annuleer ik bij deze de adapter, fijn dat je dit hebt doorgegeven. Het zou te maken kunnen hebben met de instellingen op je toestel.De instellingen kun je handmatig een reset geven. Welk toestel gebruik je precies? Dan zoek ik de instellingen voor je op.

Reageer