Beantwoord

Bellen via WiFi

  • 8 January 2020
  • 16 reacties
  • 4961 keer bekeken

Twee jaar geleden is er een vraag gesteld over bellen via WiFi:

Is er al bekend wanneer Ben dit ook gaat ondersteunen? Veel andere providers ondersteunen dit al, en het zou voor mij erg nuttig zijn, aangezien ik regelmatig op plekken werk waar het mobiele bereik erg slecht is.

icon

Beste antwoord door Romy 9 January 2020, 11:00

Bekijk origineel

16 reacties

Overigens is bij Tele2 - het broertje van Ben bij T-Mobile - ondertussen wél VoWIFI geïmplementeerd: https://tweakers.net/nieuws/169198/t-mobile-start-met-bellen-via-wifi-voor-consumenten.html

 

Neemt Ben dat niet gewoon over?

Reputatie 5
Badge +6

@Y_Y Dat kan kloppen inderdaad maar Ben is toch een budgetprovider die niet alles aanbiedt. Voor nu is er nog niets bekend. Zoals je hierboven kunt lezen, zullen wij je zeker op de hoogte brengen als wij dit toch zullen aanbieden.

Sinds de september update van mijn Samsung Galaxy S20 FE 5g is de optie voor bellen via wifi beschikbaar en werkt prima.

Is er al bekend wanneer jullie dit aan gaan bieden aangezien T-Mobile en tele2 dit wel doen en zelfde netwerk is. Daardoor zouden we thuis ook beter bereik krijgen. Hetzelfde met 4G bellen. Bij ons is 4G goed, maar bellen is nu hopeloos bijna geen bereik.

 

Nee ik wil eigenlijk niet overstappen naar een ander.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Jeroenl! Zodra dit mogelijk is, wordt je hier zeker van op de hoogte gehouden. Op dit moment is het nog niet bekend of wij dit zullen aanbieden of wanneer wij dit zullen aanbieden. Je geeft aan dat je thuis geen bereik hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik adviseer je om het probleem via www.ben.nl/dekkingskaart door te geven. Dan kunnen mijn collega’s van de technische dienst dit voor je uitzoeken.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Borkhuis.

Goed dat je dit topic nog eens naar boven haalt!

Bij veel providers is dit inderdaad al een optie. Ben ondersteunt dit (nog) niet. De reden hiervan heeft te maken met de doelstelling. Ben als provider loopt nooit voorop in dit soort technieken. Dit komt omdat zij juist staan voor zo min mogelijk, omdat we het op deze manier goedkoop kunnen houden.

Een goed voorbeeld hiervan is onbeperkt internet. Ook veel providers bieden dit al aan, Ben niet. Dit komt omdat deze kosten uiteindelijk worden ‘verdeeld’ (in het grote plaatje) onder alle klanten. En dat is iets waar Ben niet voor heeft gekozen. Ik kan ook niet zeggen wanneer wij dit wel gaan ondersteunen. Sorry voor het ongemak. Misschien is whatsapp bellen tot die tijd een goed alternatief.

Hi Ben, jullie maken gebruik van het T-Mobile netwerk, T-Mobile, ondersteund WIFI bellen.

Ook is deze optie beschikbaar op mijn iPhone, waarom werkt het niet als de optie zichtbaar is, en jullie het T-Mobile netwerk gebruiken?

Laat dan de optie niet in de telefoon zien.

Want ik krijg het niet werkend (vliegtuig modus+bluetooth, zou WIFI bellen moeten activeren)

Reputatie 5
Badge +9

Hi Juan. Bedankt voor jouw berichtje. De reden dat dit in het toestel wordt vermeld is dat deze het wel ondersteund, echter biedt Ben de optie (nog) niet aan om te bellen via WiFi. Sorry voor de verwarring.

Waarom word dit niet gewoon aangezet, als het wel mogelijk is?

Of kost dit jullie extra?

Reputatie 5
Badge +9

Omdat wij dit (nog) niet aanbieden. Zodra wij dit gaan aanbieden kun je gebruik gaan maken van deze dienst, maar dat is nu nog niet het geval.

Ik zie net dat Hollands Nieuwe (via Vodafone) dit gaat ondersteunen voor alle telefoons. Is dit misschien een reden voor Ben om de invoering ook te versnellen? Voor mij zou dit een reden kunnen zijn om over te stappen, aangezien de tarieven ongeveer vergelijkbaar zijn.

Excuses op dit oude onderwerp in te haken.

Ben is niet zo budget meer. Naast de beperkende factor van 10gb en 4g+ met onbeperkt bellen en sms a 16 euro is er verder niets beters. Bij jullie broeders (tele2) hebben ze soortgelijke aanbieding voor 16 euro, wel met volte en vowifi.
Verder hebben ze nog de optie om naar onbeperkt data te gaan (+9 euro) en 5g (+2 euro)

Mijn nood naar meer (onder andere door sterk geïsoleerde woning ondertussen, en hoger data verbruik) heeft mij er toe gedwongen ook van provider te wisselen.

Bij Ben moeten ze toch echt eens o.a. mbt de vowifi eens achter hun oren gaan krabben. Zeker nieuwbouw appartementen zijn vaak problemen mbt bereik, en tenzij er fota cellen uitgegeven gaan worden, is vowifi de enige alternatieve oplossing. Met de komst van 5G zal dat alleen maar NOG belangrijker gaan worden.

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @kameleon30!

Geen probleem om dit onderwerp weer erbij te halen, nu het bij ons relevant gaat worden! Het heeft natuurlijk even geduurd voordat dit mogelijk werd bij ons en voordat wij wisten wat hiermee ging gebeuren, maar hier zijn we mee aan de slag gegaan en moet het werken. Via dit artikel kun je hier meer over lezen. Via deze link kun je zien wat de mogelijkheden zijn met de telefoon die je gebruikt.

Reputatie 5
Badge +9

Hoi Borkhuis. Sorry, hierover is bij Ben nog steeds niets bekend. Bij ons bel/SMS je vanaf het best geteste netwerk van Nederland voor een relatief lage prijs. Bellen via WiFi zit daar jammer genoeg nog niet bij :(

We zijn nu al weer 4 maanden verder. Is er al meer bekend over bellen over wifi? 

Als ik namelijk in huis zit heb ik totaal geen bereik met ben. Dus moet ik als ik gebeld wordt bellen via de vaste lijn. Maar omdat ik een abonnement heb met onbeperkt bellen is dit eigenlijk gekkenwerk. Als ik gebeld word op mijn mobiel dan valt de verbinding steeds weg. Dus dat ben het beste netwerk heeft gaat voor mij niet op. Ik wil bellen via wifi

Reputatie 5
Badge +9

Goedemiddag Valthermond. We bieden op dit moment nog geen bellen via WIFI aan, sorry hiervoor. Ik denk dat het invullen van een dekkingskaartklacht voor jou de beste optie is. Wellicht kunnen mijn collega's jou verder helpen. Het is namelijk wel zo fijn dat je ook gebruik kunt maken van het abonnement waarvoor je betaalt. 

Reageer