Beantwoord

Ben netwerk wel exact hetzelfde als T-mobile netwerk?

  • 28 December 2017
  • 5 reacties
  • 5017 keer bekeken

Onlangs overgestapt van T-mobile (Simpelste Sim-only) naar Ben. Was zeer tevreden over T-mobile netwerk, maar Ben had een voor mij aantrekkelijker aanbod, en maakt gebruik van hetzelfde netwerk... dus tja, die keuze was simpel!
Maar meteen na wisselen van SIM-kaart (identiek toestel en locatie), had ik slechts nog één en soms enkele streepjes bereik. Terwijl dat voordien altijd full-ontvangst was. Niet zo gek ook, want ik heb thuis een zichtverbinding met een T-mobile mast op +/- 500m afstand.
En nadien mis ik wel eens een telefoontje, vanwege onvoldoende bereik... Voorheen nooit last van... zeker niet in mijn woonplaats.
Netwerkkaart geeft dat op zich ook aan; 3G/4G Binnen en buiten zeer goed bereik. 2G buiten zeer goed, binnen goed.

Het lijkt er dus wel heel sterk op dat Ben-klanten door het T-mobile-netwerk op de één of andere manier toch anders behandeld worden dan T-mobile-klanten (afhandeling via andere antennes, o.i.d.).

Wie herkent dit?
icon

Beste antwoord door Angelique 29 December 2017, 09:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi simmersnie, leuk dat je een tijdje terug hebt gekozen om een blauw abonnement te nemen! Hmm, uit jouw verhaal begrijp ik dat je het netwerk met de Ben simkaart niet optimaal is, en dat terwijl jij hetzelfde gebruik kunt maken van het T-Mobile netwerk als bijvoorbeeld en T-Mobile klant. Wij maken gebruik van het T-Mobile netwerk, waarbij jij als Ben klant ook voor de volledige 100% gebruik kunt maken van het netwerk. Als ik jouw bericht zo lees dan is dat niet helemaal hoe jij dit ervaart.

Ik wil je vragen om een melding te maken via de dekkingskaart zodat de technische dienst verder onderzoek kunt doen naar het bereik.
Hallo Angelique,

Ik heb via de dekkingskaart een melding aangemaakt/ingevuld en verzonden (15 min. geleden). Heb hier echter (nog) geen bevestiging van ontvangen. Kan dat kloppen?

Groeten Simmersnie
Reputatie 6
Badge +8
Bij deze kan ik je bevestigen dat de melding via de dekkingskaart bij ons binnen is gekomen. Mijn collega's van de technische dienst gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag om uit te zoeken waar het probleem kan zitten. Als er meer informatie is ontvang je van ons een mail.
Hallo,

Ik had dezelfde vraag als Simmersnie en wat gevonden op dit forum, maar verder geen reactie van de Technische dienst over de kwestie. Op dit forum heb ik wel een andere antwoord van 3 jaar geleden over dezelfde vraag, dus de vraag klopt het antwoord nog wel?

"Ben maakt inderdaad gebruik van het netwerk van T-Mobile. Zij gebruiken zowel het 3G als het 4G netwerk. Het bereik is even goed, daar hoef je niet bang voor te zijn. Wat wel zo kan zijn is dat T-Mobile klanten voorrang krijgen op Ben en Simpel klanten bij drukte. Dus plat gezegd, stel je voor je bent met 500 T-Mobile klanten en 500 Ben klanten op 1 locatie. T-Mobile klanten krijgen dan voorrang op het netwerk en voor de overige zal het netwerk langzamer zijn.

Dus de ervaring van simmersnie klopt het wel dat Ben als kleine broertje van T-Mobile toch oog als tweederangs behandeld worden 😞 De klanten van Ben maken wel volledige van T-Mobile netwerk maar trager. Een trage internet met als gevolg haperende internetverbindingen en gemiste internetbellen zoals simmersnie ervaart, en dat is helemaal niet leuk :((
De technische dienst weet maar al te goed, vandaar geen verdere reactie hier terwijl de vraag of het probleem bestempeld is als Beantwoord. Dat is twee keer fout van Ben!
Reputatie 5
Badge +9
Hi neoblime,

Ik heb dit even voor je nagekeken, maar ik zie hier niet dat je een dekkingskaart hebt ingevuld. Mocht je problemen ervaren kun je dit alsnog doen zodat mijn collega's van de technische dienst inderdaad bij je terug kunnen komen. Daarnaast staat deze vraag op beantwoord. Dit komt omdat er antwoord is gegeven op de vraag. Het kan natuurlijk wel eens, door een defect aan de simkaart o.i.d., dat je geen volledige dekking ervaart. Dit lossen we dan ook graag op als je de klacht meldt.

Voor jouw opmerking "dat Ben als kleine broertje van T-Mobile toch oog als tweederangs behandeld worden De klanten van Ben maken wel volledige van T-Mobile netwerk maar trager. Een trage internet met als gevolg haperende internetverbindingen en gemiste internetbellen zoals simmersnie ervaart, en dat is helemaal niet leuk :((" wil ik je dan ook wederom doorverwijzen naar het beste antwoord.

Reageer