Beantwoord

Dekking mobiel internet

  • 27 February 2020
  • 13 reacties
  • 1648 keer bekeken

Sinds enkele weken is het 3G & HSDPA bereik en snelheid van BEN dramatisch afgenomen. Als ik mijn telefoon uit mijn broekzak vis heeft hij 90% van de tijd geen bereik, eenmaal in mijn hand na 30sec wel. Als ik dan eenmaal bereik heb is de snelheid ver onder van wat ik gewend ben de laatste jaren. Ik heb een onbeperkt 3G abonnement bij BEN waardoor 4G voor mij uitgesloten wordt. Ja ik kan een nieuw 4G abonnement afsluiten maar dat is behoorlijk duurder en 3G voldeed en voldoet voor mij prima. Daarnaast vindt ik dat BEN een leveringsverplichting heeft zoals die is afgesloten op mijn abonnement, als daar niet meer aan voldaan wordt of kan worden dan verwacht ik dat ze daar proactief mee omgaan.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?

icon

Beste antwoord door Romy 28 February 2020, 11:53

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Dennis. Wat vervelend dat je geen/slechte dekking ervaart. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Hier zie je wat de snelheid van 3G zou moeten zijn. Kom je aan deze snelheid of ligt het er (ver) onder? 

Hoi Romy, ten eerste moet er wel verbinding zijn om iets over de snelheid te kunnen zeggen :-).

telefoon schakelt regelmatig naar edge in en rondom het centrum van Eindhoven of heeft helemaal geen verbinding, dat is nooit zo geweest.

 

Bij mij thuis staat op 250m afstand een mast met antenne o.a. van T-Mobile. De snelheid die ik nu haal is lastig te meten maar ik merk het vooral met de Ziggo go app, YouTube en Spotify. Onderbrekingen en haperingen die ik in de afgelopen jaren nooit heb gehad.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Dennis. Bedankt voor jouw terugkoppeling! Kun je misschien deze stappen eens volgen? Mocht dat niet werken kun je via stap 4 een probleem doorgeven op de dekkingskaart. Dan zullen mijn collega’s contact met je opnemen voor een oplossing. Sorry voor dit ongemak!

Hi Romy,

 

Ik heb hetzelfde abonnement en de laatste maanden ook te vaak alleen edge. Internet uit- en aanzetten werkt, jullie resets werken ook. Maar blijft terugkomen. Hoop dat hier naar gekeken wordt.
Thuis heb ik t-mobile en ook hier problemen met de verbinding. Begrijp dat jullie hetzelfde netwerk gebruiken. 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Roza! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het netwerk. Kun je misschien deze stappen eens volgen? Mocht dat niet werken kun je via stap 4 een probleem doorgeven op de dekkingskaart. Dan zullen mijn collega’s contact met je opnemen voor een oplossing:blush:

Dag Merve/Romy,

 

Het volgen van jullie stappen vraagt teveel van mij als klant. Jullie kunnen zelf lijkt mij prima zien welke simkaarten welk bereik hebben. Hiervan ga ik geen logboek bijhouden. 

Mijn bereik is nog steeds dramatisch of geheel afwezig. Vriendinnen met Ben op 4G netwerk is op dezelfde locaties goed. Wanneer wordt het 3G netwerk aangepakt? Ik overweeg over te stappen op een andere provider, omdat ik niet krijg waar ik voor betaal.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Roos, balen dat je geen goed bereik hebt! Wel goed dat je contact opneemt. Ik wil je er graag op wijzen dat wij dat niet kunnen. Wij zien enkel of er verbruik is ja of nee. Zou je voor mij een speedtest kunnen doen en de resultaten aan mij door kunnen geven?

Wat bedoel je precies?

Reputatie 5
Badge +9

Je kunt via https://www.speedtest.net/nl op je mobiel kijken hoe snel je internet is. Als je een screenshot kunt bijvoegen van de resultaten kan ik even verder kijken!

Je kunt proberen het voorkeursnetwerktype van je telefoon in te stellen op 3G (ipv 4G/5G). Dat voorkomt in ieder geval dat je telefoon de verbinding steeds poogt te upgraden, met alle eventuele onderbrekingen in je dataverbinding van dien.

Onder Android doe je dat (op basis van mijn AndroidOne-toestel met Android 10) via Instellingen → Mobiel netwerk → Voorkeursnetwerktype. Aldaar selecteer je ‘3G’, et voilà.

Hij pakt Ede, Alblasserdam etc. Ik zit in Hilversum. Instellingen over 4g/5g staan niet zo aan, want mijn abonnement biedt alleen 3g. Wat prima zou zijn, als het 3g zou zijn. 

 

Hoor graag wat er mogelijk is, want deze snelheid is niet te doen.

Ha Roos,

Hier toevallig al een oplossing voor gevonden?

Ik zit op vandaag ook in Hilversum, en heb al de hele dag alleen E / EDGE bereik.. Normaal gesproken zou dit ook 3G moeten zijn..

Super frustrerend dat BEN zijn loyale klanten zo blijft behandelen.. Vraag me af waar ik soms voor betaal.

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @deef!

Ik heb zojuist een update gestuurd in dit topic! Hopelijk merk je hierdoor snel verschil hierin. Mocht je nog andere vragen hebben, hoor ik graag van je via dit topic natuurlijk!

Reageer