Beantwoord

Geen mobiel internet tijdens het bellen

  • 20 September 2021
  • 1 reactie
  • 1070 keer bekeken

Sinds kort heb ik tijdens het bellen ineens geen toegang meer tot mobiel internet. Het moment dat de kiestoon begint verdwijnt het data logootje (daar waar anders 3G/4G/H/whatever staat) en kan ik geen mobiel internet meer gebruiken.

Zodra ik de telefonische verbinding verbreek is mijn internet ook direct weer terug. Vanzelfsprekend doet dit probleem zich niet voor bij wifi, dat kan ik gewoon blijven gebruiken tijdens het bellen. Het probleem zit hem echt in mobiele data.

 

Ik heb geprobeerd mijn netwerkinstellingen te resetten maar dat mocht niet baten. Ik heb deze zelfde telefoon (Huawei P20) al 3 jaar en dit probleem nooit eerder gehad. Ook geen nieuw abbonement of simkaart (sinds januari). 

icon

Beste antwoord door Jolijn 21 September 2021, 14:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +7

Hallo @ischelwald,

Het klopt inderdaad dat je geen gebruik kan maken van 4G tijdens het bellen. Onlangs hebben wij hiervoor wel een aanpassing gedaan op ons netwerk, waardoor je kunt bellen via 4G. Zo blijft het netwerk wel stabiel. Dit kan echter alleen met de toestellen dit deze mogelijkheid zelf aanbieden. Via deze link kun je hier meer informatie over vinden en ook een lijst met telefoons die je hiermee kunt gebruiken. 

Als je vragen hebt over deze functie, kan ik je aanraden deze via het topic te sturen waarvan ik je net de link heb gestuurd. Zo kunnen we zoveel mogelijk informatie over deze functie op 1 plek houden die goed te vinden is.

Reageer