[Info] Ik kan nergens een SMS versturen of ontvangen. Wat kan ik doen?

  • 9 April 2019
  • 2 reacties
  • 1898 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Hallo! 😊

Ontzettend balen dat je problemen ervaart met sms’en. Dat hoort niet natuurlijk!

In de meeste gevallen kun je het probleem zelf verhelpen. Ik help je daar graag bij:

 

Laten we samen een aantal stappen doornemen!

Stap 1: Zet je mobiele telefoon kort even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Kijk op www.ben.nl/dekkingskaart of er een storing is. Hier kan je (mocht dit nodig zijn) ook een melding doorzetten naar de technische afdeling

Stap 3: Controleer de algemene netwerk instellingen  in je mobiele telefoon. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen. Kijk ook op www.ben.nl/toestelhulp

Stap 4:  Heel misschien heb je je gebruikslimiet behaald? Hierdoor kan geen sms versturen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.

Stap 5: Doe een kruistest! Stop jouw simkaart in een andere telefoon en kijk of je dan wel een sms kan versturen en kan ontvangen.

Stap 6: Is jouw simkaart ouder dan 4 jaar? Neem contact op om te kijken of een nieuwe simkaart nodig is. Je vertrouwde Ben 06-nummer zal hetzelfde blijven.

Stap 7: De niet storen functionaliteit. Controleer of de niet storen functionaliteit aanstaat

Stap 8: Jouw voicemail Inbox controlerenIs er voldoende ruimte in de inbox? Als de inbox vol is, kunnen er geen sms'jes worden afgeleverd. Na ongeveer 2 dagen proberen wordt de sms definitief niet meer verstuurd.

 

Ik hoop dat het met al deze stappen wel weer gaat lukken om te kunnen sms'en en een sms te kunnen ontvangen!  Helpt dit allemaal niet of kom je er echt niet uit? Laat dan een berichtje achter. Dan kijk ik graag met je mee!

 

 


Dit topic is gesloten

2 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Info! Ah, wat gek! Voor een SMS gebruik je geen WiFi. Gaat het om whatsapp berichten of iets in die trant? 

Het lukt mij niet om SMS te verzenden of te ontvangen. Wel als ik WIFI heb, niet als ik op 4G zit.