Sticky

Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?

  • 8 april 2019
  • 33 reacties
  • 11987 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Kan ik iets voor je doen, Enna?

Vandaag mijn nieuwe abonnement ingegaan. Alleen doet internet t niet. Alle tips uitgeprobeerd 

Hij doet het af en toe. Nu weer niet. Al 3 dagen zo

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Ik zie dat je inmiddels al data hebt kunnen gebruiken. Werkt het inmiddels al? Zo niet, ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit heeft gewerkt!

Mijn telefoon schakelt de laatste weken regelmatig naar edge in en rondom het centrum van Eindhoven of heeft helemaal geen verbinding, dat is nooit zo geweest.

 

Bij mij thuis staat op 250m afstand een mast met antenne o.a. van T-Mobile. De snelheid die ik nu haal is lastig te meten maar ik merk het vooral met de Ziggo go app, YouTube en Spotify. Onderbrekingen en haperingen die ik in de afgelopen jaren nooit heb gehad.

Ik heb een unlimited data 3g abonnement wat betekent dat 4g voor mij niet beschikbaar baar is. Graag een bruikbare reactie, heb alle tests en checks al gedaan.

  •  
  •  
Reputatie 5
Badge +9

Hoi Dennis! Bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik heb je doorgestuurd naar dit artikel om te kijken of deze stappen verschil zouden maken. Jammer genoeg is dit niet het geval geweest! Kun je via stap 4 een klacht doorgeven via de dekkingskaart? Mijn collega's zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om dit op te lossen! Sorry voor het ongemak.

Goedenavond! 

Ik ging vorige maand over mijn mobiele internetbundel heen, waardoor deze op pauze kwam te staan. Bewust om kosten te voorkomen. Ik heb toen extra mb's aangevraagd. Echter heb ik géén gebruik van kunnen maken, omdat ik sindsdien geen mobiel internet heb. Ik komt niet verder dan een E. 

Ik heb de telefoon overgeleverd aan mijn zoon. Die heeft bij hem thuis (800 meter verderop) een H staan. Normaal zou dit toch 3G bij mij en 4G bij hem moeten zijn.

  • Hij heeft het toestel opnieuw opgestart. Niks.
  • Mobiele internetinstellingen gewijzigd. Niks.
  • Dekkingskaart. Goed.
  • Hij heeft een kruistest gedaan met zijn toestel. Ook daar geen 4G, maar H. Zijn SIM in mijn toestel, geeft wel 3G/4G aan.
  • Nieuwe SIM besteld. Nog steeds hetzelfde probleem.
  • Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nog steeds hetzelfde probleem
  • Inmiddels heeft mijn zoon het abonnement van maandelijks naar 24-maand overgezet met 8GB 4G internet. Deze gaat 06-06-2020 in (later vandaag dus). 

Ik heb dus kosten gemaakt voor een nieuwe SIM, wat geen oplossing heeft geboden. Is het mogelijk om mijn nieuwe SIM te resetten? Mogelijk dat dat helpt. 

Groetjes,

Jan

 

Ps. Inmiddels lijkt het opgelost. Mijn nieuwe abonnement is ná verlenging ingegaan. En na het opstarten heb ik opeens 4G. Top! 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jan! Jeetje, die zoon van jou weet wel raad, fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn :smile:  Ik ga de simkaart in ieder geval voor je vergoeden. Dit zal je terug zien op de volgende factuur :blush: Kan ik nog iets voor je doen?

Reageer