Beantwoord

Mobiel internet werkt niet

  • 21 April 2019
  • 7 reacties
  • 634 keer bekeken

Dag,

Sinds een aantal dagen werkt mijn ben mobiel internet totaal niet. Bellen werkt wel. Ik heb wel 3G/HSPDA verbinding op mijn ben simkaart in mijn moto g(6) dualsim. Het lettertje 'H' rechtsboven is echter grijs. Dit niet werken kan verband houden met een een recente android 9 update.

Ik heb alles geprobeerd, APN handmatig instellen, toestel herstarten, simkaart verwijderen en andere simkaart proberen. Die deed het trouwens prima.

Ik heb zelfs net mijn abonnement (na het verschijnen van dit probleem) aangepast zodat ik 4G heb, maar die verbinding zie ik nooit verschijnen. Dit terwijl 4G wel werkt op mijn andere simkaart.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Merve 23 April 2019, 11:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoi Floris,

Omdat je aangeeft dat een ander simkaart wel in jouw toestel werkt vermoed ik dat het toch aan je simkaart ligt. Ik zie ook al dat de simkaart al meer dan 6 jaar oud is. Wellicht is de simkaart toch verouderd of beschadigd. Ik stuur je kosteloos een nieuwe simkaart op zodat je nog langer kunt genieten van het abonnement.
Hoi Floris,

Omdat je aangeeft dat een ander simkaart wel in jouw toestel werkt vermoed ik dat het toch aan je simkaart ligt. Ik zie ook al dat de simkaart al meer dan 6 jaar oud is. Wellicht is de simkaart toch verouderd of beschadigd. Ik stuur je kosteloos een nieuwe simkaart op zodat je nog langer kunt genieten van het abonnement.

Bedankt! Ik hoop dat het werkt.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Floris,

Mocht je na een nieuwe simkaart nog steeds problemen ervaren hoor ik dat graag van je. Voor nu wens ik je een mooie dag.
Hoi Merve,

Ik heb vorige maand inderdaad de sim-kaart ontvangen en deze nieuwe sim heeft het probleem volledig opgelost!

Dank voor de hulp.

Floris
Hallo mijn mobiel internet werkt ook niet meer, de databundel was op en toen tegoed bijgekocht maar doet nog steeds niets. Ik heb wel ingesteld dat verbinding stopt bij limiet. Mijn data was trouwens in een piek opgebruikt terwijl ik nooit zwaar verbruik.
Reputatie 5
Badge +9
Fijn om te horen, Floris. Ik wens je een fijne dag toe!
Reputatie 5
Badge +9
Hi @Dutch! Ik heb dit even voor je nagekeken. Je hebt een bundelwijziging doorgevoerd waarin je van onbeperkt min/SMS naar 300 min/SMS bent gegaan. Doordat deze bundel is verlaagt zal deze pas volgende maand ingaan. Mocht je hem per direct willen laten ingaan, moet je enkel verhogingen kiezen. Daarnaast kun je het beste een app als Mydatamanager downloaden. Dan zie je precies waar jouw bundel aan op gaat. In het artikel 'MB verbruik' kun je ook wat meer informatie lezen waar jouw data aan op kan gaan.

Reageer