Beantwoord

Mobiele data werkt niet

  • 21 July 2018
  • 42 reacties
  • 7843 keer bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen werkt mijn mobiele data niet meer. Er staat een uitroepteken bij de data pijltjes en bij het netwerk bereik staat een kruisje als ik mn 4G aanzet. Ik heb mn telefoon al aan en uit gezet, Internetinstellingen naar standaardwaarden terug gezet en ook nog de instellingen van namen van toepassingen ingevoerd zoals vermeld op de site. Maar het werkt alsnog niet. Kan iemand me helpen? Soms kan ik wel nog een Whatsappje (enigzins vertraagd) versturen, maar andere dingen werken echt niet.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Clemens
icon

Beste antwoord door Wietske 3 August 2018, 15:37

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat onhandig dat jouw internet niet goed werkt Clemens! Goed dat je al een aantal stappen hebt doorlopen. Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op jouw simkaartinstelling. Zou je jouw toestel eens willen herstarten? Mocht dat geen verbetering opleveren dan wil ik je vragen om de Ben simkaart eens te testen in een ander toestel.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mobiele data! Voorheen werkte het prima, tot gisteren. Nu heb ik ook een uitroepteken bij de datapijltjes met de melding "verbonden, geen internet" Heb al van alles geprobeerd; instellingen gecontroleerd, internet instellingen gereset, internet instelling handmatig ingevoerd, telefoon opnieuw gestart (meerder keren), simkaart geprobeerd op een ander toestel, niets werkt!
Ik hoop dat dit probleem snel verholpen kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Sander
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mobiele data! Voorheen werkte het prima, tot gisteren. Nu heb ik ook een uitroepteken bij de datapijltjes met de melding "verbonden, geen internet" Heb al van alles geprobeerd; instellingen gecontroleerd, internet instellingen gereset, internet instelling handmatig ingevoerd, telefoon opnieuw gestart (meerder keren), simkaart geprobeerd op een ander toestel, niets werkt!
Ik hoop dat dit probleem snel verholpen kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Sander


Ik begrijp dat je dit graag verholpen hebt Sander! Dus als ik het goed begrijp werkt de simkaart ook niet in een ander toestel? Ik Heb de simkaart een reset gegeven. Zou je je toestel eens willen herstarten? Ik hoor graag of je verbetering merkt.
Bedankt voor de snelle reactie! Ik krijg na het herstarten van mijn telefoon de melding "geen service-geselecteerd netwerk (Ben NL) niet beschikbaar." Daarna maakt mijn mobiele data verbinding en krijg ik weer "verbonden, geen internet" Ik kreeg net wel een whatsappje door, maar verder werkt helemaal niets.

Ik heb mijn simkaart inderdaad in een andere telefoon gedaan (lumia 520), maar helaas ook hier geen internet via mobiele data, alleen via wifi net als mijn huidige telefoon (Motorola g6).

Groeten van Sander
Reputatie 5
Badge +7
Hi Sander, ik heb alle instellingen voor je nagekeken op het netwerk en deze staan allemaal goed. Heb je dit probleem op meerdere plaatsen of is het alleen op een plek?
Hi Jill, bedankt voor het nakijken van de instellingen. Ik had het probleem op verschillende telefoons (ik heb 2x kruistest gedaan) en overal inderdaad. Thuis, op het werk en alles daartussen in. Ik was al bang dat mijn simkaart kapot was. Had inderdaad, want na 5 dagen kan ik ineens weer verbinding krijgen, zowel met mijn handmatige instellingen zoals ik die een aantal dagen geleden had ingevoerd als met de automatische instellingen. Dat vind ik wel een beetje vreemd, want dat was een aantal dagen niet zo, toen werkte beide niet. Al moet ik zeggen dat mijn verbinding wel weer een keer verbroken is geweest (Geen service - Geselecteerd netwerk (Ben NL) niet beschikbaar), maar gelukkig duurde dat deze keer niet lang (enkele minuten).
Kan de warmte van de afgelopen dagen een negatief effect hebben gehad op mijn simkaart/netwerk? Maakt verder ook niet uit, ik ben alweer super blij dat ik weer internet heb! Mocht ik weer problemen krijgen met mijn mobiele netwerk verbinding, dan laat ik dat weten.

Groeten van Sander
Reputatie 5
Badge +7
Ah superfijn dat je weer verbinding hebt, Sander! Of dit met het warme weer te maken gehad heeft durf ik niet te zeggen, het zou in ieder geval niet zo mogen zijn. Als je weer problemen ervaart laat het dan inderdaad even weten!
Reputatie 1
Badge
Ook ik heb hetzelfde probleem, verschillende dingen al geprobeerd zoals het opnieuw aanmelden bij jullie netwerk, de netwerk instellingen hantmatig instellen, telefoon meerdere malen opnieuw opgestart.

Zouden jullie voor mij ook een reset kunnen uitvoeren?

Het lijkt er op dat dit ontstaan is vanaf het ingaan van mijn nieuwe (verlengde) abonnement.
Reputatie 5
Badge +12
Ook ik heb hetzelfde probleem, verschillende dingen al geprobeerd zoals het opnieuw aanmelden bij jullie netwerk, de netwerk instellingen hantmatig instellen, telefoon meerdere malen opnieuw opgestart.

Zouden jullie voor mij ook een reset kunnen uitvoeren?

Het lijkt er op dat dit ontstaan is vanaf het ingaan van mijn nieuwe (verlengde) abonnement.


Oef, dat is inderdaad niet heel handig! Wel onwijs leuk dat je je abonnement bij ons hebt verlengd 😃 Ik heb jouw simkaart zojuist gereset. Zou je je toestel willen herstarten en mij laten weten of je verbetering merkt met je internet?
Reputatie 1
Badge

Ook ik heb hetzelfde probleem, verschillende dingen al geprobeerd zoals het opnieuw aanmelden bij jullie netwerk, de netwerk instellingen hantmatig instellen, telefoon meerdere malen opnieuw opgestart.

Zouden jullie voor mij ook een reset kunnen uitvoeren?

Het lijkt er op dat dit ontstaan is vanaf het ingaan van mijn nieuwe (verlengde) abonnement.
Oef, dat is inderdaad niet heel handig! Wel onwijs leuk dat je je abonnement bij ons hebt verlengd 😃 Ik heb jouw simkaart zojuist gereset. Zou je je toestel willen herstarten en mij laten weten of je verbetering merkt met je internet?


Zojuist heb ik mijn toestel opnieuw aangezet, en vervolgens de APN en operator instellingen gecorrigeerd aangezien deze niet meer goed stonden door het vele experimenteren 😅.

Is het mogelijk dat je nog een keer een reset zou kunnen uitvoeren?
Het leek even te werken namelijk!

Bedankt voor de moeite.
Reputatie 5
Badge +12
Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen 😃
Reputatie 1
Badge
Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen :D

Helaas, wel verbinding maar het lijkt er op dat ik geen communicatie terug ontvang.

Klopt het dat ik deze instellingen moet gebruiken?
Toch blijf ik het bizar vinden, ik kan zelf niet bellen, wel gebeld worden (hierbij krijg ik tezien dat de beller onbekend belt ongeacht of dit een bestaand contactpersoon in mijn telefoon is), smsjes komen niet aan en het netwerk doet het niet. Daar in tegen komen zo nu en dan heel regelmatig whatsapp berichtjes binnen.

Aangezien ik NAME_NOT_RESOLVED errors krijg, zou ik verwachten dat er ergens iets met een DNS server niet helemaal goed gaat?

Is er iets wat ik of jullie momenteel nog kunnen doen?
Ook ik heb dit probleem kan ook niet bellen naar klantenservice van ben maar lijkt wel gewoon een 06 nummer te kunnen bellen ook kreeg ik gister een telefoontje met nummer onbekend terwijl dit gewoon een bekende van me was hopelijk kan er nog een reset gemaakt worden van de mijne en is het dan goed maar lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij ben zelf alle abonnementen die verlengt zijn lijken niet te werken
Reputatie 5
Badge +12
Ook ik heb dit probleem kan ook niet bellen naar klantenservice van ben maar lijkt wel gewoon een 06 nummer te kunnen bellen ook kreeg ik gister een telefoontje met nummer onbekend terwijl dit gewoon een bekende van me was hopelijk kan er nog een reset gemaakt worden van de mijne en is het dan goed maar lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij ben zelf alle abonnementen die verlengt zijn lijken niet te werken

We krijgen inderdaad van een aantal klanten teruggekoppeld dat er problemen zijn ontstaan met bepaalde diensten sinds dat hun nieuwe abonnement is ingegaan. Zou je een melding kunnen maken op onze dekkingskaart hiervan? Dan zal de technische afdeling hiermee aan de slag gaan.
Reputatie 5
Badge +12
Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen :D

Helaas, wel verbinding maar het lijkt er op dat ik geen communicatie terug ontvang.

Klopt het dat ik deze instellingen moet gebruiken?
Toch blijf ik het bizar vinden, ik kan zelf niet bellen, wel gebeld worden (hierbij krijg ik tezien dat de beller onbekend belt ongeacht of dit een bestaand contactpersoon in mijn telefoon is), smsjes komen niet aan en het netwerk doet het niet. Daar in tegen komen zo nu en dan heel regelmatig whatsapp berichtjes binnen.

Aangezien ik NAME_NOT_RESOLVED errors krijg, zou ik verwachten dat er ergens iets met een DNS server niet helemaal goed gaat?

Is er iets wat ik of jullie momenteel nog kunnen doen?


Ik heb het probleem met betrekking tot de weergave van inkomende gesprekken voor je verholpen 🙂 Zou je je toestel willen herstarten? Dan verwacht ik dat de gesprekken weer op de juiste manier worden weergegeven. Wat betreft het internet: het staat los van de DNS-server. Wij hebben van meerdere klanten teruggekoppeld gekregen dat er problemen zijn ontstaan met bijvoorbeeld internet na het ingaan van de verlenging. Wij zijn alle voorbeelden nu aan het verzamelen om dit op te lossen. Zou je daarom hiervan een melding willen maken op onze dekkingskaart?
Reputatie 1
Badge


Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen :DHelaas, wel verbinding maar het lijkt er op dat ik geen communicatie terug ontvang.

Klopt het dat ik deze instellingen moet gebruiken?Toch blijf ik het bizar vinden, ik kan zelf niet bellen, wel gebeld worden (hierbij krijg ik tezien dat de beller onbekend belt ongeacht of dit een bestaand contactpersoon in mijn telefoon is), smsjes komen niet aan en het netwerk doet het niet. Daar in tegen komen zo nu en dan heel regelmatig whatsapp berichtjes binnen.

Aangezien ik NAME_NOT_RESOLVED errors krijg, zou ik verwachten dat er ergens iets met een DNS server niet helemaal goed gaat?

Is er iets wat ik of jullie momenteel nog kunnen doen?
Ik heb het probleem met betrekking tot de weergave van inkomende gesprekken voor je verholpen 🙂 Zou je je toestel willen herstarten? Dan verwacht ik dat de gesprekken weer op de juiste manier worden weergegeven. Wat betreft het internet: het staat los van de DNS-server. Wij hebben van meerdere klanten teruggekoppeld gekregen dat er problemen zijn ontstaan met bijvoorbeeld internet na het ingaan van de verlenging. Wij zijn alle voorbeelden nu aan het verzamelen om dit op te lossen. Zou je daarom hiervan een melding willen maken op onze dekkingskaart?


Beste Wietske, ik heb bij jouw vorige bericht al direct een melding aangemaakt. Zojuist heb ik mijn toestel herstart en vreemd genoeg blijkt mijn internet nu eindelijk weer te werken!

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat er anders is gedaan dan voor het weekend, want toen maakten 2 simkaart resets geen verschil.

In iedergeval bedankt, hopelijk komt hier snel een permanente oplossing voor.
Reputatie 5
Badge +12


Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen :DHelaas, wel verbinding maar het lijkt er op dat ik geen communicatie terug ontvang.

Klopt het dat ik deze instellingen moet gebruiken?Toch blijf ik het bizar vinden, ik kan zelf niet bellen, wel gebeld worden (hierbij krijg ik tezien dat de beller onbekend belt ongeacht of dit een bestaand contactpersoon in mijn telefoon is), smsjes komen niet aan en het netwerk doet het niet. Daar in tegen komen zo nu en dan heel regelmatig whatsapp berichtjes binnen.

Aangezien ik NAME_NOT_RESOLVED errors krijg, zou ik verwachten dat er ergens iets met een DNS server niet helemaal goed gaat?

Is er iets wat ik of jullie momenteel nog kunnen doen?
Ik heb het probleem met betrekking tot de weergave van inkomende gesprekken voor je verholpen 🙂 Zou je je toestel willen herstarten? Dan verwacht ik dat de gesprekken weer op de juiste manier worden weergegeven. Wat betreft het internet: het staat los van de DNS-server. Wij hebben van meerdere klanten teruggekoppeld gekregen dat er problemen zijn ontstaan met bijvoorbeeld internet na het ingaan van de verlenging. Wij zijn alle voorbeelden nu aan het verzamelen om dit op te lossen. Zou je daarom hiervan een melding willen maken op onze dekkingskaart?


Beste Wietske, ik heb bij jouw vorige bericht al direct een melding aangemaakt. Zojuist heb ik mijn toestel herstart en vreemd genoeg blijkt mijn internet nu eindelijk weer te werken!

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat er anders is gedaan dan voor het weekend, want toen maakten 2 simkaart resets geen verschil.

In iedergeval bedankt, hopelijk komt hier snel een permanente oplossing voor.


Hè wat fijn dat jouw internet inmiddels weer werkt! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daarna niets meer heb gewijzigd aan je instellingen. Mijn collega's zijn echter op de achtergrond al wel een aantal zaken aan het testen. Mocht je toch nog problemen ervaren met jouw internet laat het dan even weten!
Het probleem was opgelost, bedankt daarvoor. Maar nu heb ik ineens weer hetzelfde probleem. Erg vervelend :(
Kan iemand mij weer helpen? Ik heb niks raars gedaan. Het ging van t een op t andere moment. Ik heb dit probleem afgelopen twee jaar niet gehad, maar nu met mijn nieuwe abonnement is dit dus al de tweede keer.

Groetjes,

Clemens
Storm in een glas water. Mijn mobiele data werkt al weer. Toch vind ik t vreemd. Ik wil jullie vooralsnog erg bedanken voor de snelle hulp!

Hoogachtend,

Clemens Jongen
Reputatie 5
Badge +7
Ah top! inderdaad wel vreemd dat het even niet werkte. Graag gedaan namens mijn collega. Ik wens je een fijne dag verder.
Ook ik heb sinds mijn verlenging (16/08) problemen: Geen verbinding met internet (kruisje rechtsboven op mijn telefoon bij 4G), kan niet bellen naar jullie klantenservice (1200/0900-/06-), wel bellen naar overige nummers. Eerst kreeg ik ook geen inkomende nummers te zien, maar dat is opgelost door jullie klantenservice (gebeld met een andere telefoon). Volgens de klantenservice stond er een blokkade op, maar ook na opheffen daarvan door medewerker, geen internet. Ik heb het probleem via de Dekkingskaart doorgegeven en nu nogmaals hier. Kunnen jullie mijn sim-kaart ook resetten?
Nooit problemen gehad met BEN, tot nu. Jammer!
Inmiddels werkt mijn mobiel internet gelukkig weer, ook kan ik weer 1200 bellen (al heb ik het nu niet meer nodig). Toch apart dat dit probleem volgens dit forum al weken speelt en het nog steeds niet (structureel) is opgelost. Een slechte beurt voor Ben! Bij volgende keer verlengen toch maar andere provider.
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels werkt mijn mobiel internet gelukkig weer, ook kan ik weer 1200 bellen (al heb ik het nu niet meer nodig). Toch apart dat dit probleem volgens dit forum al weken speelt en het nog steeds niet (structureel) is opgelost. Een slechte beurt voor Ben! Bij volgende keer verlengen toch maar andere provider.

Gelukkig werkt alles weer naar behoren, sihida! Jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen bij de volgende verlenging. We zijn er zeker wel mee bezig het op te lossen!
Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.
Reputatie 3
Badge +2
Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.

Hoi lwbord,

Ik heb je simkaart ook gereset! Zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of het nu wel werkt?

Reageer