Beantwoord

Mobiele data werkt niet

  • 21 July 2018
  • 42 reacties
  • 7845 keer bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen werkt mijn mobiele data niet meer. Er staat een uitroepteken bij de data pijltjes en bij het netwerk bereik staat een kruisje als ik mn 4G aanzet. Ik heb mn telefoon al aan en uit gezet, Internetinstellingen naar standaardwaarden terug gezet en ook nog de instellingen van namen van toepassingen ingevoerd zoals vermeld op de site. Maar het werkt alsnog niet. Kan iemand me helpen? Soms kan ik wel nog een Whatsappje (enigzins vertraagd) versturen, maar andere dingen werken echt niet.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Clemens
icon

Beste antwoord door Wietske 3 August 2018, 15:37

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Onhandig dat het niet gewerkt heeft! Staan jouw mobiele data en data/gegevens roaming aan?
Hoi Romy, nee helaas heeft dit niet geholpen voor mij. ik lees wel dat andere mensen eerst ook niet konden bellen, dat kon ik ook niet eerst en heb toen een nieuwe telefoon aangeschaft waarmee het wel kon. Data probleem bleef nog steeds helaas. Nu heb ik gecheckt of mijn oude telefoon nu wel weer kan bellen, en inderdaad was het de simkaart..
Is er nog iets anders wat ik kan proberen om de data wel weer te laten werken?
Reputatie 5
Badge +9
Hi Lisa! Vervelend dat je geen internet lijkt te hebben. Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Kun je jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten en mij laten weten of dit heeft gewerkt?
Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem na verlenging van mijn abonnement. Verder heb ik alles geprobeerd, zou mijn simkaart ook gereset kunnen worden?

Alvast bedankt!
Het probleem is bij mij sinds vandaag opgelost, eindelijk na 2 maanden..
Nu hopen dat alles het blijft doen.
Voor de mensen met het zelfde probleem, vraag om een reset van je mobiele gegevens op het Ben netwerk!
Ik hoop dat dit bij anderen ook het probleem oplost, succes!

Groetjes Marleen
Reputatie 5
Badge +7
Hi Marleen-1998, onze technische dienst zal binnen ongeveer 48 uur contact met je opnemen via de e-mail of telefonisch. Je kunt bij de melding aangeven wanneer je bereikbaar bent.
Beste Romy,

Ik wil dit best doen, maar mijn mobielegevens doen het nergens.. Het ligt dus niet aan een bepaalde locatie. Als ik dit heb gedaan, hoe weet ik dan wie er vervolgens met mijn probleem verder gaat? Hoe krijg ik contact met die technische dienst? Ik word al bijna 2 maanden van persoon naar persoon gestuurd, maar heb geen idee wie waar nu mee bezig is, graag heb ik hier duidelijkheid over.

Groetjes Marleen
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Romy,

Net gedaan, dit heeft niets opgeleverd..

Groetjes Marleen


Zou je misschien een dekkingsklacht in kunnen vullen via de website? Dan kunnen mijn collega's van de technische dienst hier verder naar kijken.
Hoi Romy,

Net gedaan, dit heeft niets opgeleverd..

Groetjes Marleen
Reputatie 5
Badge +9
Beste Wietske,

zou je kunnen laten weten of er nog aan dit probleem gewerkt wordt, het probleem is nog steeds niet opgelost en ben het inmiddels aardig zat..
Als ik bel wordt er gezegd dat ze nog niet kunnen zeggen wanneer er een oplossing is, maar inmiddels zit ik al bijna 2 maanden zonder internet!
Ik snap niet dat meer mensen het zelfde probleem hebben, maar het niet bij iederen opgelost kan worden..
Nummer herkenning doet het inderdaad weer goed, het uitroepteken komt nog steeds zodra ik mijn mobiele gegevens aan zet en ook de melden dat mijn mobiel geen verbinding met BEB NL kan maken, popt regelmatig op.
Ik hoor het graag!

Groetjes Marleen


Hi Marleen. Vervelend dat je zo lang moet wachten. Ik ga er meteen achteraan. Kun je jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten?
Beste Wietske,

zou je kunnen laten weten of er nog aan dit probleem gewerkt wordt, het probleem is nog steeds niet opgelost en ben het inmiddels aardig zat..
Als ik bel wordt er gezegd dat ze nog niet kunnen zeggen wanneer er een oplossing is, maar inmiddels zit ik al bijna 2 maanden zonder internet!
Ik snap niet dat meer mensen het zelfde probleem hebben, maar het niet bij iederen opgelost kan worden..
Nummer herkenning doet het inderdaad weer goed, het uitroepteken komt nog steeds zodra ik mijn mobiele gegevens aan zet en ook de melden dat mijn mobiel geen verbinding met BEB NL kan maken, popt regelmatig op.
Ik hoor het graag!

Groetjes Marleen
....
Beste Wietske, dankjewel!

Ik heb inderdaad tussendoor weer nummerherkenning gehad (maandag, ik weet niet hoe dat nu is..)!
Maar het internet doet het nog steeds niet.. tussendoor was het uitroepteken bij mijn bereik wel weg en stond er een 3G teken bij, hij gaf echter aan dat mijn internet opgeschort was. Ik weet niet wat dit inhoud. Na het opnieuw opstarten vanmorgen gaf hij weer de melding geen verbinding te kunnen maken met BEN NL en nu is het uitroepteken bij mijn bereik weer terug en staat er een H bij ipv 3G (ik heb overigens een abonnement met 4G dus waarom dat er niet bij staat?).

Groetjes Marleen
Reputatie 5
Badge +12
Hoi!
Ik heb het zelfde probleem als de rest hierboven, sinds vorige maand mijn abonnement verlengd en heb nu al dik een maand geen internet kunnen gebruiken.. Al een aantal keer naar de klantenservice gebeld, maar zonder succes. Ik kan overgens, zoals hierboven al een keer is vermeld, ook niet naar jullie bellen, zowel het 0900 nummer als 1200 wordt meteen beëindigd.. Ook de rest van mijn inkomende oproepen worden als onbekend vermeld en ik kan deze niet terug bellen.

Los van het bellen doen ook mijn mobiele gegevens het niet. Zodra ik deze aanzet komt hier inderdaad ook een uitroepteken bij te staan. Ik heb de APN al terug gezet naar de standaard instellingen en vervolgens een paar keer een nieuwe APN aangemaakt zoals mij werd aangeraden. Dit werkt niet, hij schakelt steeds terug naar het T-mobile internet. Maar ook zodra ik het T-mobile internet verwijder en hij dus allen via Ben Internet kan doet hij dit niet.. Ik heb afgelopen week een nieuwe SIM-kaart toegestuurd gekregen, maar ook dit bied geen oplossing. Vandaag inderdaad mijn simkaart in een ander mobiel gedaan, hier werkt deze echter ook niet.. de SIM-kaart van de andere persoon doet het wel gewoon in mijn mobiel. Ik heb ook mijn instellingen nog bekeken met een professional, hierbij was niks raars te vinden dus aan mijn mobiel ligt het niet.

Inmiddels ten einde raad, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, anders wordt het toch zoeken naar een andere provider..

Met vriendelijke groet,
Marleen


Nou Marleen, dat klinkt inderdaad niet alsof je optimaal kunt genieten van jouw Ben abonnement 😞 Ik zie dat je al een heleboel stappen hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Ik heb daarom vanuit hier ook nog even gekeken op het netwerk. Nummerweergave van inkomende gesprekken staat nu weer goed zie ik, dus de gesprekken horen weer volgens de contactenlijst te worden weergegeven. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik je vragen om het toestel een keer uit en aan te zetten.

Wat betreft het bellen en internetten heb ik een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je hiervoor jouw toestel opnieuw willen opstarten? Mocht dit niet werken dan heb ik in elk geval al een melding voor je gemaakt richting de technische afdeling zodat zij dit voor je kunnen oplossen.


Edit: nog even een toevoeging wat betreft de nummerweergave. Ik zie dat dit toch niet helemaal goed staat. Ik heb dit voor je geprobeerd te herstellen maar dit is helaas niet gelukt. Ik heb dit daarom voor je doorgezet naar de juiste afdeling. Sorry voor het ongemak.
Hoi!
Ik heb het zelfde probleem als de rest hierboven, sinds vorige maand mijn abonnement verlengd en heb nu al dik een maand geen internet kunnen gebruiken.. Al een aantal keer naar de klantenservice gebeld, maar zonder succes. Ik kan overgens, zoals hierboven al een keer is vermeld, ook niet naar jullie bellen, zowel het 0900 nummer als 1200 wordt meteen beëindigd.. Ook de rest van mijn inkomende oproepen worden als onbekend vermeld en ik kan deze niet terug bellen.

Los van het bellen doen ook mijn mobiele gegevens het niet. Zodra ik deze aanzet komt hier inderdaad ook een uitroepteken bij te staan. Ik heb de APN al terug gezet naar de standaard instellingen en vervolgens een paar keer een nieuwe APN aangemaakt zoals mij werd aangeraden. Dit werkt niet, hij schakelt steeds terug naar het T-mobile internet. Maar ook zodra ik het T-mobile internet verwijder en hij dus allen via Ben Internet kan doet hij dit niet.. Ik heb afgelopen week een nieuwe SIM-kaart toegestuurd gekregen, maar ook dit bied geen oplossing. Vandaag inderdaad mijn simkaart in een ander mobiel gedaan, hier werkt deze echter ook niet.. de SIM-kaart van de andere persoon doet het wel gewoon in mijn mobiel. Ik heb ook mijn instellingen nog bekeken met een professional, hierbij was niks raars te vinden dus aan mijn mobiel ligt het niet.

Inmiddels ten einde raad, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, anders wordt het toch zoeken naar een andere provider..

Met vriendelijke groet,
Marleen
Reputatie 3
Badge +2

Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.Hoi lwbord,

Ik heb je simkaart ook gereset! Zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of het nu wel werkt?


Beste @Shanna, helaas heeft dit nog niets geholpen.


Dat is jammer! Het is een bekend probleem en er wordt aan een oplossing gewerkt. Ik wil je vragen om de dekkingskaart in te vullen zodat de technische dienst een onderzoek voor jou kan opstarten en met een gepaste oplossing kan komen.

Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.Hoi lwbord,

Ik heb je simkaart ook gereset! Zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of het nu wel werkt?


Beste @Shanna, helaas heeft dit nog niets geholpen.
Reputatie 3
Badge +2
Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.

Hoi lwbord,

Ik heb je simkaart ook gereset! Zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of het nu wel werkt?
Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels werkt mijn mobiel internet gelukkig weer, ook kan ik weer 1200 bellen (al heb ik het nu niet meer nodig). Toch apart dat dit probleem volgens dit forum al weken speelt en het nog steeds niet (structureel) is opgelost. Een slechte beurt voor Ben! Bij volgende keer verlengen toch maar andere provider.

Gelukkig werkt alles weer naar behoren, sihida! Jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen bij de volgende verlenging. We zijn er zeker wel mee bezig het op te lossen!
Inmiddels werkt mijn mobiel internet gelukkig weer, ook kan ik weer 1200 bellen (al heb ik het nu niet meer nodig). Toch apart dat dit probleem volgens dit forum al weken speelt en het nog steeds niet (structureel) is opgelost. Een slechte beurt voor Ben! Bij volgende keer verlengen toch maar andere provider.
Ook ik heb sinds mijn verlenging (16/08) problemen: Geen verbinding met internet (kruisje rechtsboven op mijn telefoon bij 4G), kan niet bellen naar jullie klantenservice (1200/0900-/06-), wel bellen naar overige nummers. Eerst kreeg ik ook geen inkomende nummers te zien, maar dat is opgelost door jullie klantenservice (gebeld met een andere telefoon). Volgens de klantenservice stond er een blokkade op, maar ook na opheffen daarvan door medewerker, geen internet. Ik heb het probleem via de Dekkingskaart doorgegeven en nu nogmaals hier. Kunnen jullie mijn sim-kaart ook resetten?
Nooit problemen gehad met BEN, tot nu. Jammer!
Reputatie 5
Badge +7
Ah top! inderdaad wel vreemd dat het even niet werkte. Graag gedaan namens mijn collega. Ik wens je een fijne dag verder.
Storm in een glas water. Mijn mobiele data werkt al weer. Toch vind ik t vreemd. Ik wil jullie vooralsnog erg bedanken voor de snelle hulp!

Hoogachtend,

Clemens Jongen
Het probleem was opgelost, bedankt daarvoor. Maar nu heb ik ineens weer hetzelfde probleem. Erg vervelend :(
Kan iemand mij weer helpen? Ik heb niks raars gedaan. Het ging van t een op t andere moment. Ik heb dit probleem afgelopen twee jaar niet gehad, maar nu met mijn nieuwe abonnement is dit dus al de tweede keer.

Groetjes,

Clemens

Reageer