Beantwoord

Mobiele data werkt niet

  • 21 July 2018
  • 42 reacties
  • 7844 keer bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen werkt mijn mobiele data niet meer. Er staat een uitroepteken bij de data pijltjes en bij het netwerk bereik staat een kruisje als ik mn 4G aanzet. Ik heb mn telefoon al aan en uit gezet, Internetinstellingen naar standaardwaarden terug gezet en ook nog de instellingen van namen van toepassingen ingevoerd zoals vermeld op de site. Maar het werkt alsnog niet. Kan iemand me helpen? Soms kan ik wel nog een Whatsappje (enigzins vertraagd) versturen, maar andere dingen werken echt niet.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Clemens
icon

Beste antwoord door Wietske 3 August 2018, 15:37

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Ah superfijn dat je weer verbinding hebt, Sander! Of dit met het warme weer te maken gehad heeft durf ik niet te zeggen, het zou in ieder geval niet zo mogen zijn. Als je weer problemen ervaart laat het dan inderdaad even weten!
Reputatie 5
Badge +12
Ook ik heb hetzelfde probleem, verschillende dingen al geprobeerd zoals het opnieuw aanmelden bij jullie netwerk, de netwerk instellingen hantmatig instellen, telefoon meerdere malen opnieuw opgestart.

Zouden jullie voor mij ook een reset kunnen uitvoeren?

Het lijkt er op dat dit ontstaan is vanaf het ingaan van mijn nieuwe (verlengde) abonnement.


Oef, dat is inderdaad niet heel handig! Wel onwijs leuk dat je je abonnement bij ons hebt verlengd 😃 Ik heb jouw simkaart zojuist gereset. Zou je je toestel willen herstarten en mij laten weten of je verbetering merkt met je internet?
Reputatie 5
Badge +12
Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen 😃
Reputatie 5
Badge +12
Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen :D

Helaas, wel verbinding maar het lijkt er op dat ik geen communicatie terug ontvang.

Klopt het dat ik deze instellingen moet gebruiken?
Toch blijf ik het bizar vinden, ik kan zelf niet bellen, wel gebeld worden (hierbij krijg ik tezien dat de beller onbekend belt ongeacht of dit een bestaand contactpersoon in mijn telefoon is), smsjes komen niet aan en het netwerk doet het niet. Daar in tegen komen zo nu en dan heel regelmatig whatsapp berichtjes binnen.

Aangezien ik NAME_NOT_RESOLVED errors krijg, zou ik verwachten dat er ergens iets met een DNS server niet helemaal goed gaat?

Is er iets wat ik of jullie momenteel nog kunnen doen?


Ik heb het probleem met betrekking tot de weergave van inkomende gesprekken voor je verholpen 🙂 Zou je je toestel willen herstarten? Dan verwacht ik dat de gesprekken weer op de juiste manier worden weergegeven. Wat betreft het internet: het staat los van de DNS-server. Wij hebben van meerdere klanten teruggekoppeld gekregen dat er problemen zijn ontstaan met bijvoorbeeld internet na het ingaan van de verlenging. Wij zijn alle voorbeelden nu aan het verzamelen om dit op te lossen. Zou je daarom hiervan een melding willen maken op onze dekkingskaart?
Reputatie 5
Badge +12


Natuurlijk, geen probleem! Ik heb een nieuwe reset uitgevoerd. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw bevindingen :DHelaas, wel verbinding maar het lijkt er op dat ik geen communicatie terug ontvang.

Klopt het dat ik deze instellingen moet gebruiken?Toch blijf ik het bizar vinden, ik kan zelf niet bellen, wel gebeld worden (hierbij krijg ik tezien dat de beller onbekend belt ongeacht of dit een bestaand contactpersoon in mijn telefoon is), smsjes komen niet aan en het netwerk doet het niet. Daar in tegen komen zo nu en dan heel regelmatig whatsapp berichtjes binnen.

Aangezien ik NAME_NOT_RESOLVED errors krijg, zou ik verwachten dat er ergens iets met een DNS server niet helemaal goed gaat?

Is er iets wat ik of jullie momenteel nog kunnen doen?
Ik heb het probleem met betrekking tot de weergave van inkomende gesprekken voor je verholpen 🙂 Zou je je toestel willen herstarten? Dan verwacht ik dat de gesprekken weer op de juiste manier worden weergegeven. Wat betreft het internet: het staat los van de DNS-server. Wij hebben van meerdere klanten teruggekoppeld gekregen dat er problemen zijn ontstaan met bijvoorbeeld internet na het ingaan van de verlenging. Wij zijn alle voorbeelden nu aan het verzamelen om dit op te lossen. Zou je daarom hiervan een melding willen maken op onze dekkingskaart?


Beste Wietske, ik heb bij jouw vorige bericht al direct een melding aangemaakt. Zojuist heb ik mijn toestel herstart en vreemd genoeg blijkt mijn internet nu eindelijk weer te werken!

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat er anders is gedaan dan voor het weekend, want toen maakten 2 simkaart resets geen verschil.

In iedergeval bedankt, hopelijk komt hier snel een permanente oplossing voor.


Hè wat fijn dat jouw internet inmiddels weer werkt! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daarna niets meer heb gewijzigd aan je instellingen. Mijn collega's zijn echter op de achtergrond al wel een aantal zaken aan het testen. Mocht je toch nog problemen ervaren met jouw internet laat het dan even weten!
Het probleem is bij mij sinds vandaag opgelost, eindelijk na 2 maanden..
Nu hopen dat alles het blijft doen.
Voor de mensen met het zelfde probleem, vraag om een reset van je mobiele gegevens op het Ben netwerk!
Ik hoop dat dit bij anderen ook het probleem oplost, succes!

Groetjes Marleen
Het probleem was opgelost, bedankt daarvoor. Maar nu heb ik ineens weer hetzelfde probleem. Erg vervelend :(
Kan iemand mij weer helpen? Ik heb niks raars gedaan. Het ging van t een op t andere moment. Ik heb dit probleem afgelopen twee jaar niet gehad, maar nu met mijn nieuwe abonnement is dit dus al de tweede keer.

Groetjes,

Clemens
Storm in een glas water. Mijn mobiele data werkt al weer. Toch vind ik t vreemd. Ik wil jullie vooralsnog erg bedanken voor de snelle hulp!

Hoogachtend,

Clemens Jongen
Reputatie 5
Badge +7
Hi Sander, ik heb alle instellingen voor je nagekeken op het netwerk en deze staan allemaal goed. Heb je dit probleem op meerdere plaatsen of is het alleen op een plek?
Reputatie 5
Badge +7
Ah top! inderdaad wel vreemd dat het even niet werkte. Graag gedaan namens mijn collega. Ik wens je een fijne dag verder.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Marleen-1998, onze technische dienst zal binnen ongeveer 48 uur contact met je opnemen via de e-mail of telefonisch. Je kunt bij de melding aangeven wanneer je bereikbaar bent.
Reputatie 5
Badge +12
Wat onhandig dat jouw internet niet goed werkt Clemens! Goed dat je al een aantal stappen hebt doorlopen. Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op jouw simkaartinstelling. Zou je jouw toestel eens willen herstarten? Mocht dat geen verbetering opleveren dan wil ik je vragen om de Ben simkaart eens te testen in een ander toestel.
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mobiele data! Voorheen werkte het prima, tot gisteren. Nu heb ik ook een uitroepteken bij de datapijltjes met de melding "verbonden, geen internet" Heb al van alles geprobeerd; instellingen gecontroleerd, internet instellingen gereset, internet instelling handmatig ingevoerd, telefoon opnieuw gestart (meerder keren), simkaart geprobeerd op een ander toestel, niets werkt!
Ik hoop dat dit probleem snel verholpen kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Sander


Ik begrijp dat je dit graag verholpen hebt Sander! Dus als ik het goed begrijp werkt de simkaart ook niet in een ander toestel? Ik Heb de simkaart een reset gegeven. Zou je je toestel eens willen herstarten? Ik hoor graag of je verbetering merkt.
Reputatie 5
Badge +12
Ook ik heb dit probleem kan ook niet bellen naar klantenservice van ben maar lijkt wel gewoon een 06 nummer te kunnen bellen ook kreeg ik gister een telefoontje met nummer onbekend terwijl dit gewoon een bekende van me was hopelijk kan er nog een reset gemaakt worden van de mijne en is het dan goed maar lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij ben zelf alle abonnementen die verlengt zijn lijken niet te werken

We krijgen inderdaad van een aantal klanten teruggekoppeld dat er problemen zijn ontstaan met bepaalde diensten sinds dat hun nieuwe abonnement is ingegaan. Zou je een melding kunnen maken op onze dekkingskaart hiervan? Dan zal de technische afdeling hiermee aan de slag gaan.
Reputatie 5
Badge +12
Hoi!
Ik heb het zelfde probleem als de rest hierboven, sinds vorige maand mijn abonnement verlengd en heb nu al dik een maand geen internet kunnen gebruiken.. Al een aantal keer naar de klantenservice gebeld, maar zonder succes. Ik kan overgens, zoals hierboven al een keer is vermeld, ook niet naar jullie bellen, zowel het 0900 nummer als 1200 wordt meteen beëindigd.. Ook de rest van mijn inkomende oproepen worden als onbekend vermeld en ik kan deze niet terug bellen.

Los van het bellen doen ook mijn mobiele gegevens het niet. Zodra ik deze aanzet komt hier inderdaad ook een uitroepteken bij te staan. Ik heb de APN al terug gezet naar de standaard instellingen en vervolgens een paar keer een nieuwe APN aangemaakt zoals mij werd aangeraden. Dit werkt niet, hij schakelt steeds terug naar het T-mobile internet. Maar ook zodra ik het T-mobile internet verwijder en hij dus allen via Ben Internet kan doet hij dit niet.. Ik heb afgelopen week een nieuwe SIM-kaart toegestuurd gekregen, maar ook dit bied geen oplossing. Vandaag inderdaad mijn simkaart in een ander mobiel gedaan, hier werkt deze echter ook niet.. de SIM-kaart van de andere persoon doet het wel gewoon in mijn mobiel. Ik heb ook mijn instellingen nog bekeken met een professional, hierbij was niks raars te vinden dus aan mijn mobiel ligt het niet.

Inmiddels ten einde raad, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, anders wordt het toch zoeken naar een andere provider..

Met vriendelijke groet,
Marleen


Nou Marleen, dat klinkt inderdaad niet alsof je optimaal kunt genieten van jouw Ben abonnement 😞 Ik zie dat je al een heleboel stappen hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Ik heb daarom vanuit hier ook nog even gekeken op het netwerk. Nummerweergave van inkomende gesprekken staat nu weer goed zie ik, dus de gesprekken horen weer volgens de contactenlijst te worden weergegeven. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik je vragen om het toestel een keer uit en aan te zetten.

Wat betreft het bellen en internetten heb ik een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je hiervoor jouw toestel opnieuw willen opstarten? Mocht dit niet werken dan heb ik in elk geval al een melding voor je gemaakt richting de technische afdeling zodat zij dit voor je kunnen oplossen.


Edit: nog even een toevoeging wat betreft de nummerweergave. Ik zie dat dit toch niet helemaal goed staat. Ik heb dit voor je geprobeerd te herstellen maar dit is helaas niet gelukt. Ik heb dit daarom voor je doorgezet naar de juiste afdeling. Sorry voor het ongemak.
Ook ik heb sinds mijn verlenging (16/08) problemen: Geen verbinding met internet (kruisje rechtsboven op mijn telefoon bij 4G), kan niet bellen naar jullie klantenservice (1200/0900-/06-), wel bellen naar overige nummers. Eerst kreeg ik ook geen inkomende nummers te zien, maar dat is opgelost door jullie klantenservice (gebeld met een andere telefoon). Volgens de klantenservice stond er een blokkade op, maar ook na opheffen daarvan door medewerker, geen internet. Ik heb het probleem via de Dekkingskaart doorgegeven en nu nogmaals hier. Kunnen jullie mijn sim-kaart ook resetten?
Nooit problemen gehad met BEN, tot nu. Jammer!
Inmiddels werkt mijn mobiel internet gelukkig weer, ook kan ik weer 1200 bellen (al heb ik het nu niet meer nodig). Toch apart dat dit probleem volgens dit forum al weken speelt en het nog steeds niet (structureel) is opgelost. Een slechte beurt voor Ben! Bij volgende keer verlengen toch maar andere provider.
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels werkt mijn mobiel internet gelukkig weer, ook kan ik weer 1200 bellen (al heb ik het nu niet meer nodig). Toch apart dat dit probleem volgens dit forum al weken speelt en het nog steeds niet (structureel) is opgelost. Een slechte beurt voor Ben! Bij volgende keer verlengen toch maar andere provider.

Gelukkig werkt alles weer naar behoren, sihida! Jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen bij de volgende verlenging. We zijn er zeker wel mee bezig het op te lossen!
Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem na verlenging van mijn abonnement. Verder heb ik alles geprobeerd, zou mijn simkaart ook gereset kunnen worden?

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +2
Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.

Hoi lwbord,

Ik heb je simkaart ook gereset! Zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of het nu wel werkt?
Reputatie 3
Badge +2

Verlenging sinds gisteren en inderdaad ook problemen met bellen en internet.Hoi lwbord,

Ik heb je simkaart ook gereset! Zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of het nu wel werkt?


Beste @Shanna, helaas heeft dit nog niets geholpen.


Dat is jammer! Het is een bekend probleem en er wordt aan een oplossing gewerkt. Ik wil je vragen om de dekkingskaart in te vullen zodat de technische dienst een onderzoek voor jou kan opstarten en met een gepaste oplossing kan komen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mobiele data! Voorheen werkte het prima, tot gisteren. Nu heb ik ook een uitroepteken bij de datapijltjes met de melding "verbonden, geen internet" Heb al van alles geprobeerd; instellingen gecontroleerd, internet instellingen gereset, internet instelling handmatig ingevoerd, telefoon opnieuw gestart (meerder keren), simkaart geprobeerd op een ander toestel, niets werkt!
Ik hoop dat dit probleem snel verholpen kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Sander
Bedankt voor de snelle reactie! Ik krijg na het herstarten van mijn telefoon de melding "geen service-geselecteerd netwerk (Ben NL) niet beschikbaar." Daarna maakt mijn mobiele data verbinding en krijg ik weer "verbonden, geen internet" Ik kreeg net wel een whatsappje door, maar verder werkt helemaal niets.

Ik heb mijn simkaart inderdaad in een andere telefoon gedaan (lumia 520), maar helaas ook hier geen internet via mobiele data, alleen via wifi net als mijn huidige telefoon (Motorola g6).

Groeten van Sander
Hi Jill, bedankt voor het nakijken van de instellingen. Ik had het probleem op verschillende telefoons (ik heb 2x kruistest gedaan) en overal inderdaad. Thuis, op het werk en alles daartussen in. Ik was al bang dat mijn simkaart kapot was. Had inderdaad, want na 5 dagen kan ik ineens weer verbinding krijgen, zowel met mijn handmatige instellingen zoals ik die een aantal dagen geleden had ingevoerd als met de automatische instellingen. Dat vind ik wel een beetje vreemd, want dat was een aantal dagen niet zo, toen werkte beide niet. Al moet ik zeggen dat mijn verbinding wel weer een keer verbroken is geweest (Geen service - Geselecteerd netwerk (Ben NL) niet beschikbaar), maar gelukkig duurde dat deze keer niet lang (enkele minuten).
Kan de warmte van de afgelopen dagen een negatief effect hebben gehad op mijn simkaart/netwerk? Maakt verder ook niet uit, ik ben alweer super blij dat ik weer internet heb! Mocht ik weer problemen krijgen met mijn mobiele netwerk verbinding, dan laat ik dat weten.

Groeten van Sander
Reputatie 1
Badge
Ook ik heb hetzelfde probleem, verschillende dingen al geprobeerd zoals het opnieuw aanmelden bij jullie netwerk, de netwerk instellingen hantmatig instellen, telefoon meerdere malen opnieuw opgestart.

Zouden jullie voor mij ook een reset kunnen uitvoeren?

Het lijkt er op dat dit ontstaan is vanaf het ingaan van mijn nieuwe (verlengde) abonnement.

Reageer