Beantwoord

netwerk en 4G,

  • 11 February 2019
  • 4 reacties
  • 328 keer bekeken

Haihaii,

Ik heb sinds een maand geen netwerk en internet meer. Ik ben veel thuis geweest dus veel gebruik gemaakt van wifi en had het niet nodig maar het wordt nu wel een beetje vervelend (ik ga vrijdag op vakantie dus is het opzich pittig handig als ik kan bellen).

De eerste 2 weken had ik nog wel netwerk maar nu kan ik ook niet meer bellen en geen sms versturen. Qua internet had ik de eerste week nog af en toe 4g maar gaf hij vaker een E aan. Nu geeft het alleen nog een E aan maar ik kan niks qua internet gebruiken (mijn mb status is ook niks veranderd deze maand).

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd en dingen opgezocht zoals mobiel uit en aan zetten, sim kaart opnieuw in en uit de telefoon halen, verbinding opnieuw instellen, verbinding handmatig opnieuw instellen, systeemupdate/beveiligingupdates checken. Ik heb alleen nog geen totale fabrieksreset geprobeerd.

Misschien ook nog handig te vermelden is dat mijn simkaart het wel doet in andere telefoons zoals Samsung s9+ en s6. Ik heb zelf een android one General Mobile 6 d. Deze werkt verder echt helemaal prima, alleen de functies van de simkaart doen het niet meer.

Enig idee wat ik kan doen voordat ik een nieuwe telefoon aanschaf?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Joppe Pelgrim
icon

Beste antwoord door Romy 12 February 2019, 09:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Joppe. Ik ben dan toch echt bang dat het aan jouw toestel ligt. Wanneer je aangeeft dat jouw simkaart wel functioneert in andere toestellen, kunnen we er van uitgaan dat de simkaart naar behoren werkt. Je kunt dit voor de zekerheid nagaan door een andere simkaart in jouw toestel te stoppen. Ik wil je adviseren om je toestel eens na te laten kijken bij de fabrikant.
Heeft er nog iemand naar gekeken?
Yes ze staan aan :)
(geeft op het moment geen netwerk en ook geen E aan)
Reputatie 5
Badge +9
Hi Joppe. Wat onhandig dat je geen gebruik lijkt te kunnen maken van jouw internet. Wel erg goed dat je al zoveel stappen hebt ondernomen. Dordat jouw simkaart het wel in een ander toestel doet, maar niet in die van jou kunnen we in ieder geval zeker weten dat het niet aan de simkaart ligt. Heb je jouw mobiele data en gegevens roaming aanstaan?

Reageer