Beantwoord

Netwerk valt helemaal weg

• 27 februari 2018
  • 3 reacties
  • 141 keer bekeken

Afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe batterij in mijn telefoon laten zetten. Dit is zonder problemen gegaan.

Nadat ik mijn mobiel aan had gedaan, kreeg ik de melding dat ik mijn mobiel moest herstarten omdat hij de simkaart niet pakte. Prima, gedaan en hij pakte hem.

Maar sinds vrijdag valt mijn netwerk vaak weg. Ik kan zelfs geen noodoproepen doen. Ook werkt mijn 4g niet meer, omdat hij daar - naar mijn idee - niet sterk genoeg voor is. Heb ook vaak maar een paar streepjes.

Ik heb mijn simkaart in een andere mobiel gestopt en daar was het naar mijn idee ook niet helemaal ideaal. Om te testen of het aan mijn mobiel lag, heb ik een andere simkaart in mijn mobiel gedaan. Geen problemen.

Geen idee wat er nu aan de hand is.. Is mijn simkaart verouderd? Ik heb hem al minstens twee jaar namelijk.
icon

Beste antwoord door Angelique 28 februari 2018, 09:47

Hoi Mitchie112, flink balen dat het netwerk er opeens een flink stuk op achteruit is gegaan! Was dit ook het geval voordat je een nieuwe batterij in je toestel liet plaatsen?

Fijn dat je direct al een andere simkaart in jouw toestel hebt getest en jouw simkaart in een andere telefoon om te kunnen achterhalen waar het probleem zit. Allereerst heb ik gekeken naar het netwerk in jouw woonplaats. Het netwerk kan haast niet beter, daar zouden de problemen niet van kunnen komen. Doordat jij je simkaart in een ander toestel hebt gestopt en daar dezelfde problemen hebt, vrees ik dat er een kleine beschadiging zit op de simkaar waardoor deze problemen van toepassing zijn.

Ik heb zojuist een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. In de e-mail die je ontvangt ter bevestiging van de aangevraagde simkaart lees je meer over wanneer je de simkaart kunt verwachten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Mitchie112, flink balen dat het netwerk er opeens een flink stuk op achteruit is gegaan! Was dit ook het geval voordat je een nieuwe batterij in je toestel liet plaatsen?

Fijn dat je direct al een andere simkaart in jouw toestel hebt getest en jouw simkaart in een andere telefoon om te kunnen achterhalen waar het probleem zit. Allereerst heb ik gekeken naar het netwerk in jouw woonplaats. Het netwerk kan haast niet beter, daar zouden de problemen niet van kunnen komen. Doordat jij je simkaart in een ander toestel hebt gestopt en daar dezelfde problemen hebt, vrees ik dat er een kleine beschadiging zit op de simkaar waardoor deze problemen van toepassing zijn.

Ik heb zojuist een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. In de e-mail die je ontvangt ter bevestiging van de aangevraagde simkaart lees je meer over wanneer je de simkaart kunt verwachten.
Reputatie 6
Badge +8
Ah, vervelend om te lezen dat de antennekabel wellicht is losgeschoten! Door de informatie die jij hebt gegeven heb ik de simkaart voor nu geannuleerd. Op dit moment is er geen nieuwe simkaart jouw kant op verzonden. Mocht het toch blijken dat na de reparatie van jouw toestel er nog problemen zijn, trek dan opnieuw aan de bel zodat ik de simkaart alsnog kan toesturen.
Dag Angelique,

Dank voor het reageren. Dit was niet het geval voordat de reparatie was uitgevoerd. Ik heb met het betreffende bedrijf mail contact gehad en het is mogelijk dat er een antennekabel is losgeschoten. Dit moet ik dan laten onderzoeken.

Wanneer dit de oorzaak is, heeft het niks met de simkaart te maken.

Desalniettemin, bedankt voor de aanvraag van een nieuwe simkaart. Worden hier kosten voor in rekening gebracht? Het is dus mogelijk dat het niet nodig is.

Reageer