Onbereikbaar voor bepaald nummer

  • 24 January 2018
  • 23 reacties
  • 909 keer bekeken

Iemand met een abonnement van Tele2 kan mij sinds midden november mobiel niet meer bereiken. 'nummer niet in gebruik'. Ik kan haar wel bellen. Zij kan verder iedereen bereiken. Haar nummer is niet geblokkeerd op mijn telefoon.

23 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi M.e.n, nou dat is gek! Je geeft aan dat dit probleem speelt sinds november.. Zijn de problemen vanaf november tot en met vandaag aanwezig geweest, of is het wel eens gelukt om jou te bereiken? Heb je enkel problemen met het ontvangen met een gesprek van haar kant, of ook van andere Tele2 gebruikers?
Het probleem speelt constant en voor zover ik weet alleen bij deze persoon.

Same here. Al een nieuwe sim kaart gekregen, maar dat verandert niks. Geen geblokkeerde nummers

Vanaf sommige 06-nummers, maar ook vaste nummers (088, maar andere 088 nummers wel...), en verificatie SMS'jes van (o.a.) Brand New Day, Google.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Grumpy Old Man! Dat lijkt me niet zo fijn! Ik stuur je een e-mail met een aantal stappen erin. Zou je deze kunnen volgen? Kun je nog steeds niet gebeld worden na het volgen van de stappen? Klik dan op onderstaande knop in de e-mail. 

Het is GEEN probleem met dekking, of van de SIM kaart - het is een probleem met sommige nummers, die geen SMS kunnen sturen of telefonische verbinding leggen.

De “onderstaande” knop in de email gaat ervan uit, dat er een dekkingsprobleem is - zo algemeen is het niet.

Ander fora, van andere providers, laten doorschemeren, dat het iets is met poorten die niet allemaal openstaan...

Reputatie 5
Badge +6

Als je het probleem via de dekkingskaart doorgeeft, komt dit terecht bij de technische dienst. Zij kunnen dit alsnog voor je nakijken. Als je het niet via de dekkingskaart wilt doorgeven, kan ik het persoonlijk voor je doorzetten naar de afdeling. Hiervoor heb ik de volgende gegevens nodig: 

  • Uitslag kruistest: (de simkaart in een ander toestel proberen)
  • Locatie: (postcode + huisnummer)
  • A nummer: (het (mobiele) nummer (S) waar vanaf wordt gebeld)
  • B nummer: (het (mobiele) nummer waar na toe word gebeld)
  • 1 of meerdere nummers: (doet het probleem zich voort bij een nummer of meerdere?, indien meerdere nummers graag meerdere nummers noteren)
  • Voorbeelden met datum en tijd: (datum en tijdstip van de belpoging + B nummer +foutmelding)
  • Voorbeelden met datum en tijd: (datum en tijdstip van de belpoging + B nummer + foutmelding)
  • Sinds wanneer: (sinds wanneer ervaart de klant problemen?)
  • Merk / type handset: (van welke mobiele telefoon maakt de klant gebruik?)
  • Probleem omschrijving

 

Zou je de antwoorden in een privébericht kunnen doorgeven? 

De dekkingskaart werkt niet (tenminste… niet met Firefox, Chrome, of Iridium); ik kan geen storing doorgeven want locatie werkt niet/wordt niet geaccepteerd.

Het A-nummer is lastig - ik heb geen idee welk nummer Google SMS diensten gebruiken; de SMSjes komen immers niet aan… Idem voor Brand New Day bank. Ik ken twee telefoonnummers, die mij niet kunnen bellen - die zal ik doorgeven.

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Het A nummer is jouw eigen nummer, en het B nummer is het nummer wat je niet kan bereiken. Mijn collega is vergeten de link toe te sturen, sorry hiervoor. Kan je de antwoorden via een privé bericht naar dit account versturen? Dan zet ik het meteen voor je door!

Ik heb Merve gisteren al een PM gestuurd; alleen zijn de genoemde tel# voor B en voor A verwisseld ten opzichte van wat je hier nu stelt. 

Overigens is dat de verkeerde voorstelling: *IK* kan niet gebeld WORDEN - en ik weet niet (in alle gevallen) door welk A-nummer WANT DAT GESPREK/SMS KOMT NIET DOOR… Dus hoe kan ik dan een A *EN* en B-nummer doorgeven? 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Grumpy Old Man, dat is ook goed dan zal mijn collega Merve dit verder behandelen wanneer zij weer op de community werkt. Het A nummer is gewoon jouw eigen nummer, dit kun je wel invullen. Het B nummer zijn de nummers waar je problemen mee ervaart. Dit kunnen nummers zijn waardoor je niet gebeld kan worden of nummers die je zelf niet kan bereiken. Je hebt contact opgenomen omdat je problemen ervaarde met bepaalde nummers. Deze nummers kun je invullen bij het B nummer.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Frank! Ik heb de gegevens doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen je verder helpen. Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

Reputatie 5
Badge +9

Hoi Frank! Vodafone heeft een aanpassing voor je gedaan. Kun je jouw toestel over een kwartier herstarten en me laten weten of het werkt?

Ik kan in elk geval weer door mijn vriendin gebeld worden - ik zal nog moeten controleren of google en BND bank ook werken.

Tot zover werkt het dus - wel benieuwd wat er gedaan is, en waarom ik van dit draadje geen update notificatie heb gekregen - nu lijkt mijn late reactie op gebrek aan interesse…

(Vodafone heeft een aanpassing gedaan? Ik heb toch niks met Vodafone te maken?!?)

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Frank! Wat fijn dat je in ieder geval door je vriendin gebeld kunt worden. Laat ons zeker ook weten of het in zijn geheel is opgelost. Mijn collega Romy heeft je hierboven al aangegeven dat er door Vodafone een aanpassing is gedaan. Wij hebben je dus wel op de hoogte gehouden. Er zijn een aantal instellingen aangepast in het netwerk. Ik weet dus ook niet specifiek om welke instellingen dit gaat.

Hoi Frank! Wat fijn dat je in ieder geval door je vriendin gebeld kunt worden. Laat ons zeker ook weten of het in zijn geheel is opgelost. Mijn collega Romy heeft je hierboven al aangegeven dat er door Vodafone een aanpassing is gedaan. Wij hebben je dus wel op de hoogte gehouden. Er zijn een aantal instellingen aangepast in het netwerk. Ik weet dus ook niet specifiek om welke instellingen dit gaat.

Dat zeg ik… ik heb alleen geen mailtje gehad (zoals zojuist) daarvan, dus verkapte excuses hierboven.

OK google komt nog steeds niet door. Het nummer, dat door de voice mail van google gebruikt wordt, is +1-202-455-8888. Ik kan niet zeggen, of dat ook het zendende nummer voor SMS-jes is.

Ook BND komt helaas nog niet door. Zojuist (21-04-2020, 11:14) geprobeerd

Reputatie 5
Badge +6

Dat is erg jammer! Gebruik je misschien een 2FA?

Google: ja, BND: nee. In beide gevallen is het onderdeel van een beveiligingsprotocol.

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor de aanvullende informatie! Is het inmiddels wel mogelijk om een klacht in te vullen via de dekkingskaart? Op die manier kan jouw probleem direct bij mijn collega’s van de technische dienst behandeld worden en kunnen zij wat dieper in het netwerk gaan zoeken.

Ondersteuning van de dekkingskaart door diverse browsers (met hoge privacy instellingen) is nog steeds slecht, maar het is uiteindelijk gelukt: [case nummer verwijderd].

Ik wacht het af.

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Fijn om te horen dat het is gelukt. Bedankt voor het doorgeven van je case nummer. Ik kan deze ook inzien via de klantenkaart dus ik heb ivm privacy even weg gehaald! Kan ik nog iets voor je betekenen?:grin:

Geen idee dat een case# privacygevoelig zou zijn, dus bedankt!

Nee, verder wacht ik het vervolg van de case af, dank voor de inzet👍🏻

Reputatie 5
Badge +6

Graag gedaan namens mijn collega! Ik wens je een prettige dag:blush:

Reageer