Beantwoord

sim 1 niet geregistreerd

  • 25 April 2021
  • 5 reacties
  • 745 keer bekeken

Ik heb een nieuw abonnement (met nummerbehoud). In de bevestigingsmail stond “Let op! Op je nieuwe simkaart staat een ander 06-nummer dan je huidige nummer. Dit is een tijdelijk 06-nummer, je huidige nummer wordt pas later overgezet op deze simkaart. Gebruik deze nieuwe simkaart nog niet totdat je telefoonnummer is overgezet.” Volgens mijn oude provider kon dat per 24 april jl. Van Ben overigens geen bericht gekregen over de ingangsdatum. Gisteren heb ik de nieuwe simkaart in gebruik genomen, pincode ingetoetst. De kaart zou dan geactiveerd zijn. Nu krijg ik 2 meldingen; ‘Sim 1 niet geregistreerd’ en ‘Geen netwerk (geselecteerd netwerk (Ben NL) niet beschikbaar’. Wat te doen? Ik kan niet bellen en ben ook niet bereikbaar, erg lastig.

icon

Beste antwoord door leontine 3 May 2021, 16:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Leontine! Wat leuk dat je klant bent geworden bij Ben. Wel jammer dat de simkaart nog niet werkt. Ik wil je graag verder helpen. Zou je in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN kunnen doorgeven? 

Beste Merve,

Inmiddels is het probleem opgelost. Maar een reactie 8 dagen later is wel erg laat. Ik had vanwege de overstap naar een nieuw abonnement geen bereik, voor mij was dat een slecht begin. De volgende dag kreeg ik een sms van Ben dat ik ze (de volgende dag) mijn nummer zouden overzetten. Mijn abonnement bij vorige provider was afgesloten op de afgesproken einddatum en de begindatum van mijn nieuwe abonnement. Hier zat helaas 2 dagen verschil in.

Gelukkig werkt alles nu

groet L.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Leontine! Op de community krijg je meestal na 1 dag reactie. Dit heeft inderdaad dit keer wat langer geduurd vanwege de feestdagen/weekend en een uitval van een collega. Sorry hiervoor. Fijn dat het in ieder geval is opgelost. Daar ben ik wel blij om. Alleen wel raar dat je twee dagen onbereikbaar was. Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen, sta ik altijd voor klaar. Voor nu wens ik je een fijne dag!

Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Voor mij geldt dat het 15 augustus ingaat. Betekent dat dat ik tot 15 augustus niet kan bellen/sms'en/mobiel internetten?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Quirijn! Het abonnement wordt inderdaad gepauzeerd tot dat wij het nummer hebben overgenomen. Wil je eerder gebruik maken van het Ben abonnement? Dat is ook gewoon mogelijk. Hiervoor zou je het tijdelijke nummer kunnen laten activeren. 

Reageer